Partnerzy serwisu:

Liczne usterki toru na oddanej do eksploatacji linii 281. Jesienią ponownie ją zamkną

Michał Szymajda 27.08.2019 10,8k

Liczne usterki toru na oddanej do eksploatacji linii 281. Jesienią ponownie ją zamkną
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Pociągi Kolei Dolnośląskich kursujące na reaktywowanej trasie z Wrocławia do Krotoszyna muszą zwalniać na świeżo wyremontowanym odcinku linii kolejowej 281. PKP PLK zamierza linię naprawiać. Ponownie.
Można już chyba powiedzieć, że nad 40-kilometrowym odcinkiem linii kolejowej 281, między Grabownem Wielkim, a Krotoszynem, ciąży fatum. Lub, jak uważają inni, że prace na linii wykonano niesolidnie.

Dla ruchu pociągów pasażerskich, po naprawie, linię 281 na wspomnianym odcinku uruchomiono w 25 marca 2019 roku. Na ostatnią chwilę nie było wiadomo, czy uda się tego dokonać we wskazanym dniu, ponieważ kilka dni wcześniej między Wierzchowicami a Krośnicami, po ulewach, osunął się nasyp. Wykonawca – firma Torpol – zakończyła jednak awaryjne prace w terminie.

Kontrakt na rewitalizację fragmentu linii ostatecznie wart był 155 milionów, po rozszerzeniu jego wartości o 42 mln zł., za które zbudowano nowe perony w Grabownie Wielkim, Bukowicach Trzebnickich, Krośnicach, Miliczu, Wierzchowicach, Cieszkowie i w Rakoniewicach Milickich. W tym ostatnim przypadku wydaje się, że prace były całkowicie zbędne. Do dziś nie zatrzymuje się tam bowiem żaden pociąg, głównie z uwagi na fatalne położenie przystanku, z daleka od siedzib ludzkich

Około 20 usterek na linii

Na początku sierpnia chcący zachować anonimowość maszyniści poinformowali nas o licznych problemach na zmodernizowanym odcinku linii. Skutkuje on niestety koniecznością wprowadzenia miejscowych ograniczeń prędkości pociągów. Potwierdza to PKP PLK, zastrzegając, że okres gwarancji dla linii jeszcze się nie rozpoczął.

– W marcu 2019 r. na linii nr 281, na rewitalizowanym odcinku Grabowno Wielkie – Cieszków, zakończono odbiór eksploatacyjny. Przywrócony został bezpieczny ruch pociągów z uwzględnieniem przewidzianych jeszcze do wykonania prac. Protokół odbioru eksploatacyjnego określa usterki, które usunąć musi wykonawca. Niektóre z nich wymagają ograniczeń prędkości. Po usunięciu usterek, możliwy będzie końcowy odbiór zadania. Wówczas rozpocznie się 72 miesięczna gwarancja – napisał Mirosław Siemienic, rzecznik prasowy PKP PLK.

Będzie ponowne, krótkotrwałe zamknięcie

Jak informuje zarządca infrastruktury, główne wyzwania z jakimi na tym odcinku spotkał się wykonawca to konieczność wykonania podbicia stabilizacyjnego i wykonanie dodatkowych rozprężeń szyn.

– Wynika to z ilości tonażu, który przejechał oddaną do eksploatacji rewitalizowaną linią. Z uwagi na warunki atmosferyczne (wysokie temperatury) oraz brak możliwości czasowego zamknięcia jednotorowej linii, nie można było dotychczas wykonać regulacji naprężeń w torach. Zamknięcie linii m.in. na te prace, planowane jest od listopada 2019. Zmiany w organizacji ruchu będą ustalane z przewoźnikami – poinformował Mirosław Siemieniec.

Obecnie z linii korzystają, oprócz przewoźników towarowych, Koleje Dolnośląskie, oraz PKP Intercity. Ten drugi przewoźnik, w większości przypadków, od września wróci już na swoją starą trasę Wrocław – Łódz, przez Twardogórę Sycowską i ominie opisywany odcinek linii 281.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony