Liberadzki: Na razie Polsce nie potrzeba nowych linii kolejowych
lp, Rynek Kolejowy ⚫ 07.09.2015 ⚫
172
Archiwum RK
Komentarze:
2015-09-07 10:17:26 Autor: CzKA
---.153.118.222
Kolejny mądry likwidator kolei w Polsce...
2015-09-07 10:19:33 Autor: PITZ filia
---.play-internet.pl
Znaczy sie, nie majom sensu ekonomicznego?
Profesor Liberadzki czerpie ze starej, dobrej, parczewskiej szkoły. Uszanowanie, Profesorze.
Profesor Liberadzki czerpie ze starej, dobrej, parczewskiej szkoły. Uszanowanie, Profesorze.
2015-09-07 10:19:45 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
modernizacja Płock -Kutno i tor do lotniska Modlin to najpilniejsza w tej chwili sprawa
2015-09-07 10:29:08 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Jakbym był u takiego eurokoryta jak poseł, to też by mnie nic nie obchodziło, w szczególności nie miałbym motywacji, aby budować nowe linie kolejowe.
2015-09-07 10:30:12 Autor: peter
---.systemia.pl
smutne, iż na temat kolei wypowiadają się głównie jej grabarze.
2015-09-07 10:47:40 Autor: Henio ...
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Budowa dróg bedzie jeszcze tansza jak powstana z plastiku.
2015-09-07 10:47:55 Autor: de Burbon
---.adsl.inetia.pl
KDP buduje sie odcinkami. Fragment Warszawa-Lodz-Poznan jest fragmentem
odcinka Warszawa-Berlin.
odcinka Warszawa-Berlin.
2015-09-07 10:51:39 Autor: d3
---.146.83.246.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Liberadzki ma niewątpliwie największe zasługi w destrukcji stanu technicznego PKP a teraz mówi o modernizacji, ale najciekawsze jest to że on twierdzi że KDP ma sens na trasie z Moskwy do Paryża a ja uważam że jak ruskie zbudują KDP z Moskwy do Pekinu to będzie sens podwójny
2015-09-07 11:05:12 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
smutne jest to, ze nikt nie liczy kosztów w przypadku dróg ekspresowych. a nagle Y musi się opłacać, przecież przy takim podejściu w PL powstałyby tylko 2 autostrady wschód-zachód, nawet A1 byłoby nieopłacalne (i wszystkie drogi ekspresowe też)
2015-09-07 11:07:59 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
Szanowna Redakcjo RK, a może by tak przytoczyć dokonania wszechwiedzącego Pana Liberadzkiego, który miał okazję zarządzać koleją za czasów SLD???
Czy nie ma się czym pochwalić??? Czy nie zrobił zupełnie nic??? To co w ogóle ten koleś robi??? :-/
Czy nie ma się czym pochwalić??? Czy nie zrobił zupełnie nic??? To co w ogóle ten koleś robi??? :-/
2015-09-07 11:36:06 Autor: zeus04
---.133.22.13
Pan Bogusław Liberadzki jest autorem książki pt. Ekonomika transportu kolejowego. Ja mam w domu wydanie z 1988 roku i polecam ją gorąco :)
2015-09-07 11:40:38 Autor: Pn11
---.3s.pl
Za to jemu i jego _Wąsatym_ kolesiom opłacało się oddanie A4 Stalexportowi i uczynienie 60 km pasa ziemi skansenem infrastrukturalnym... Oj, bardzo się opłacało...
2015-09-07 12:27:30 Autor: kali74
---.sgyl.cable.virginm.net
Kolejny złotousty miernota którego kwintesencją jest...trwanie! Naprawdę, nikt z nas nie ma ochoty oglądac twojej bezczelnej gęby człowieku, ani twoich najlepszych kolegów: Tadzia i Jureczka!
To hoooj, że przewoźnicy kolejowi alarmują o konieczności budowych nowych linii kolejowych, grunt że miernota liberadzki wie lepiej!
To hoooj, że przewoźnicy kolejowi alarmują o konieczności budowych nowych linii kolejowych, grunt że miernota liberadzki wie lepiej!
2015-09-07 13:55:20 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
zeus04 - troll potwierdzony
Wieliszew-Nasielsk;
(Kielce)-Busko-Tarnów;
Wieruszów-Sieradz;
Tomaszów-Piotrków-Bełchatów-Oleśnica-Wrocław
nowy przebieg Sandomierz-Ostrowiec Św. przez Opatów;
łącznica Krasnystaw-Trawniki;
Wieliszew-Nasielsk;
(Kielce)-Busko-Tarnów;
Wieruszów-Sieradz;
Tomaszów-Piotrków-Bełchatów-Oleśnica-Wrocław
nowy przebieg Sandomierz-Ostrowiec Św. przez Opatów;
łącznica Krasnystaw-Trawniki;
2015-09-07 14:37:04 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ Ave ja:
Mylisz się i to bardzo :) Po co, komu i przede wszystkim za co? Łatwo wydaje się cudze pieniądze, bo jak wiadomo rząd nie ma swoich :) Bocznice i rampy np. wokół Katowic świecą od dawna pustkami...
Mylisz się i to bardzo :) Po co, komu i przede wszystkim za co? Łatwo wydaje się cudze pieniądze, bo jak wiadomo rząd nie ma swoich :) Bocznice i rampy np. wokół Katowic świecą od dawna pustkami...
2015-09-07 16:40:55 Autor: huciński (asm).
---.dynamic.chello.pl
Przydałyby się nowe linie kolejowe jednak w Polsce. Najbardziej właśnie takie łączniki, jak np. Legionowo - Nasielsk, linia Modlin - Płock - Włocławek, i jeszcze parę innych. I dla 'polski powiatowej' tam gdzie nie dociera transport szynowy, w celu połączenia ze stolicą województwa, jakieś " lekkie" kolejki podmiejskie, albo "ciężkie" tramwaje na przykład, aby ludzie dojeżdżający do stolicy województwa nie byli skazani wyłącznie na transport drogowy, - samochody i busy jedynie.
Problemem jest też rosnąca jednak niepewność co do dalszej przyszłości funduszy pomocowych z UE (EuroKoryta). Może nie być ani na kolej ani na drogi - forsy.
Problemem jest też rosnąca jednak niepewność co do dalszej przyszłości funduszy pomocowych z UE (EuroKoryta). Może nie być ani na kolej ani na drogi - forsy.
2015-09-07 19:06:46 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ wdr - kosztów budowy dróg się nie liczy, bo drogi trzeba budować tak czy tak. Karetka pogotowia i straż pożarna po torach nie pojedzie.
2015-09-07 19:45:53 Autor: Mariosti*
---.dynamic.chello.pl
Po co nam KDP międzynarodowe skoro największe miasta w Polsce nie są skomunikowane ze sobą na poziomie który można by określić jako cywilizowany?
Jak między 10 największymi miastami Polski będzie można jeździć ze średnią powyżej 250km/h i będzie to jednocześnie transport masowy na którego większość społeczeństwa będzie stać to wtedy będzie można porozmawiać o kdp do innych krajów.
Warto sobie wyobrazić przez chwilę co by oznaczały takie linie kolejowe (pamiętając że względem światowych liderów średnich prędkości rozkładowych 250km/h to nie jest wysoka wartość, a już w szczególności nie będzie wysoka za ~15 lat gdy w Japonii będzie już kilometrów linii dla ich maglev'ów które to rozkładowo będą miały osiągać średnią w okolicach 450km/h (dzięki rewelacyjnemu przyspieszeniu i zdolności do utrzymywania rozkładowo 500km/h na całej linii i sensownym dystansom między przystankami).
Warszawa - Kraków (przez Kielce i Radom), linia zbudowana od nowa mogłaby mieć spokojnie około 270km na takiej nieco okrężnej trasie. 1:10 minut na takiej trasie z wtedy całkiem sensownymi postojami w Radomiu i Kielcach zmieniałoby zupełnie życie ludzi. W sensie 1:10 ludzie potrafią dojeżdżać samochodem bądź komunikacją miejską z Warszawy do Warszawy w celu dotarcia do pracy.
Analogicznie wszelkie inne połączenia.
Co do Y'ka z tematu, warto zauważyć że linia Warszawa Poznań wcale prosta nie jest i jak się spojrzy na nią z bliska to niestety ale trzeba nią pokonać 300 km pomimo 278 km w prostej linii, a jeśli chodzi o osiąganie dobrej średniej prędkości to niestety ostre jak na kdp zawijasy pojawiają się na tej trasie co chwila, a geometria przy licznych stacjach które są po drodze to już całkiem porażka.
KDP Y jako nowa linia kolejowa może być zbudowania mniej więcej na wprost a to oznacza że realne jest zbliżenie się do ok 310 km, co automatycznie podważa jakiekolwiek psioczenie Poznaniaków że kdp przez Łódź niewiele im da. Nauczcie się patrzeć na mapy.
Jak między 10 największymi miastami Polski będzie można jeździć ze średnią powyżej 250km/h i będzie to jednocześnie transport masowy na którego większość społeczeństwa będzie stać to wtedy będzie można porozmawiać o kdp do innych krajów.
Warto sobie wyobrazić przez chwilę co by oznaczały takie linie kolejowe (pamiętając że względem światowych liderów średnich prędkości rozkładowych 250km/h to nie jest wysoka wartość, a już w szczególności nie będzie wysoka za ~15 lat gdy w Japonii będzie już kilometrów linii dla ich maglev'ów które to rozkładowo będą miały osiągać średnią w okolicach 450km/h (dzięki rewelacyjnemu przyspieszeniu i zdolności do utrzymywania rozkładowo 500km/h na całej linii i sensownym dystansom między przystankami).
Warszawa - Kraków (przez Kielce i Radom), linia zbudowana od nowa mogłaby mieć spokojnie około 270km na takiej nieco okrężnej trasie. 1:10 minut na takiej trasie z wtedy całkiem sensownymi postojami w Radomiu i Kielcach zmieniałoby zupełnie życie ludzi. W sensie 1:10 ludzie potrafią dojeżdżać samochodem bądź komunikacją miejską z Warszawy do Warszawy w celu dotarcia do pracy.
Analogicznie wszelkie inne połączenia.
Co do Y'ka z tematu, warto zauważyć że linia Warszawa Poznań wcale prosta nie jest i jak się spojrzy na nią z bliska to niestety ale trzeba nią pokonać 300 km pomimo 278 km w prostej linii, a jeśli chodzi o osiąganie dobrej średniej prędkości to niestety ostre jak na kdp zawijasy pojawiają się na tej trasie co chwila, a geometria przy licznych stacjach które są po drodze to już całkiem porażka.
KDP Y jako nowa linia kolejowa może być zbudowania mniej więcej na wprost a to oznacza że realne jest zbliżenie się do ok 310 km, co automatycznie podważa jakiekolwiek psioczenie Poznaniaków że kdp przez Łódź niewiele im da. Nauczcie się patrzeć na mapy.
2015-09-07 20:16:18 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Czy kasjerkę z niemieckiego marketu stać na wydanie 100 euro na bilet Berlin - Monachium?
2015-09-07 20:28:47 Autor: huciński ...
---.dynamic.chello.pl
@ aron mędrzec parczewski
Jedna Niemka kupiła sobie miesięczny - na wszystkie linie DB za 375 Ojro, z tego co pamiętam z TV, - i mieszka w tych pociągach podróżując, śpi w wagonach sypialnych, je w barach w pociągach i na węzlach sanitarnych na dworcach myje się. I twierdzi że wychodzi jej to taniej niż za wynajem mieszkania w mieście.
Jedna Niemka kupiła sobie miesięczny - na wszystkie linie DB za 375 Ojro, z tego co pamiętam z TV, - i mieszka w tych pociągach podróżując, śpi w wagonach sypialnych, je w barach w pociągach i na węzlach sanitarnych na dworcach myje się. I twierdzi że wychodzi jej to taniej niż za wynajem mieszkania w mieście.
2015-09-07 21:15:25 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
No faktycznie super życie
2015-09-07 22:11:31 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Ale jakiś sensowniejszy przebieg Rail Baltiki to chociaż dla przyzwoitości mogli by wymyśleć.
A tu nic - nowych linii nie potrzeba.
Tory na Tiry i po sprawie.
A tu nic - nowych linii nie potrzeba.
Tory na Tiry i po sprawie.
2015-09-08 01:09:49 Autor: Mariosti*
---.dynamic.chello.pl
@aron mędrzec parczewski
Spróbuj tak w busie i w infrastrukturze zapewnianej przez przewoźników busowych.
Spróbuj tak w busie i w infrastrukturze zapewnianej przez przewoźników busowych.
2015-09-08 06:34:37 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Kąpać się w łazience na dworcu - no po prostu super.
2015-09-08 18:58:33 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |