Partnerzy serwisu:

Liberadzki: Na razie Polsce nie potrzeba nowych linii kolejowych

lp, Rynek Kolejowy 07.09.2015 172

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-09-07 10:17:26 Autor: CzKA
---.153.118.222
Kolejny mądry likwidator kolei w Polsce...
2015-09-07 10:19:33 Autor: PITZ filia
---.play-internet.pl
Znaczy sie, nie majom sensu ekonomicznego?
Profesor Liberadzki czerpie ze starej, dobrej, parczewskiej szkoły. Uszanowanie, Profesorze.
2015-09-07 10:19:45 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
modernizacja Płock -Kutno i tor do lotniska Modlin to najpilniejsza w tej chwili sprawa
2015-09-07 10:29:08 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Jakbym był u takiego eurokoryta jak poseł, to też by mnie nic nie obchodziło, w szczególności nie miałbym motywacji, aby budować nowe linie kolejowe.
2015-09-07 10:30:12 Autor: peter
---.systemia.pl
smutne, iż na temat kolei wypowiadają się głównie jej grabarze.
2015-09-07 10:47:40 Autor: Henio ...
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Budowa dróg bedzie jeszcze tansza jak powstana z plastiku.
2015-09-07 10:47:55 Autor: de Burbon
---.adsl.inetia.pl
KDP buduje sie odcinkami. Fragment Warszawa-Lodz-Poznan jest fragmentem
odcinka Warszawa-Berlin.
2015-09-07 10:51:39 Autor: d3
---.146.83.246.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Liberadzki ma niewątpliwie największe zasługi w destrukcji stanu technicznego PKP a teraz mówi o modernizacji, ale najciekawsze jest to że on twierdzi że KDP ma sens na trasie z Moskwy do Paryża a ja uważam że jak ruskie zbudują KDP z Moskwy do Pekinu to będzie sens podwójny
2015-09-07 11:05:12 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
smutne jest to, ze nikt nie liczy kosztów w przypadku dróg ekspresowych. a nagle Y musi się opłacać, przecież przy takim podejściu w PL powstałyby tylko 2 autostrady wschód-zachód, nawet A1 byłoby nieopłacalne (i wszystkie drogi ekspresowe też)
2015-09-07 11:07:59 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
Szanowna Redakcjo RK, a może by tak przytoczyć dokonania wszechwiedzącego Pana Liberadzkiego, który miał okazję zarządzać koleją za czasów SLD???
Czy nie ma się czym pochwalić??? Czy nie zrobił zupełnie nic??? To co w ogóle ten koleś robi??? :-/
2015-09-07 11:36:06 Autor: zeus04
---.133.22.13
Pan Bogusław Liberadzki jest autorem książki pt. Ekonomika transportu kolejowego. Ja mam w domu wydanie z 1988 roku i polecam ją gorąco :)
2015-09-07 11:40:38 Autor: Pn11
---.3s.pl
Za to jemu i jego _Wąsatym_ kolesiom opłacało się oddanie A4 Stalexportowi i uczynienie 60 km pasa ziemi skansenem infrastrukturalnym... Oj, bardzo się opłacało...
2015-09-07 12:27:30 Autor: kali74
---.sgyl.cable.virginm.net
Kolejny złotousty miernota którego kwintesencją jest...trwanie! Naprawdę, nikt z nas nie ma ochoty oglądac twojej bezczelnej gęby człowieku, ani twoich najlepszych kolegów: Tadzia i Jureczka!
To hoooj, że przewoźnicy kolejowi alarmują o konieczności budowych nowych linii kolejowych, grunt że miernota liberadzki wie lepiej!
2015-09-07 13:55:20 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
zeus04 - troll potwierdzony


Wieliszew-Nasielsk;
(Kielce)-Busko-Tarnów;
Wieruszów-Sieradz;
Tomaszów-Piotrków-Bełchatów-Oleśnica-Wrocław
nowy przebieg Sandomierz-Ostrowiec Św. przez Opatów;
łącznica Krasnystaw-Trawniki;
2015-09-07 14:37:04 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ Ave ja:
Mylisz się i to bardzo :) Po co, komu i przede wszystkim za co? Łatwo wydaje się cudze pieniądze, bo jak wiadomo rząd nie ma swoich :) Bocznice i rampy np. wokół Katowic świecą od dawna pustkami...
2015-09-07 16:40:55 Autor: huciński (asm).
---.dynamic.chello.pl
Przydałyby się nowe linie kolejowe jednak w Polsce. Najbardziej właśnie takie łączniki, jak np. Legionowo - Nasielsk, linia Modlin - Płock - Włocławek, i jeszcze parę innych. I dla 'polski powiatowej' tam gdzie nie dociera transport szynowy, w celu połączenia ze stolicą województwa, jakieś " lekkie" kolejki podmiejskie, albo "ciężkie" tramwaje na przykład, aby ludzie dojeżdżający do stolicy województwa nie byli skazani wyłącznie na transport drogowy, - samochody i busy jedynie.

Problemem jest też rosnąca jednak niepewność co do dalszej przyszłości funduszy pomocowych z UE (EuroKoryta). Może nie być ani na kolej ani na drogi - forsy.
2015-09-07 19:06:46 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ wdr - kosztów budowy dróg się nie liczy, bo drogi trzeba budować tak czy tak. Karetka pogotowia i straż pożarna po torach nie pojedzie.
2015-09-07 19:45:53 Autor: Mariosti*
---.dynamic.chello.pl
Po co nam KDP międzynarodowe skoro największe miasta w Polsce nie są skomunikowane ze sobą na poziomie który można by określić jako cywilizowany?

Jak między 10 największymi miastami Polski będzie można jeździć ze średnią powyżej 250km/h i będzie to jednocześnie transport masowy na którego większość społeczeństwa będzie stać to wtedy będzie można porozmawiać o kdp do innych krajów.
Warto sobie wyobrazić przez chwilę co by oznaczały takie linie kolejowe (pamiętając że względem światowych liderów średnich prędkości rozkładowych 250km/h to nie jest wysoka wartość, a już w szczególności nie będzie wysoka za ~15 lat gdy w Japonii będzie już kilometrów linii dla ich maglev'ów które to rozkładowo będą miały osiągać średnią w okolicach 450km/h (dzięki rewelacyjnemu przyspieszeniu i zdolności do utrzymywania rozkładowo 500km/h na całej linii i sensownym dystansom między przystankami).
Warszawa - Kraków (przez Kielce i Radom), linia zbudowana od nowa mogłaby mieć spokojnie około 270km na takiej nieco okrężnej trasie. 1:10 minut na takiej trasie z wtedy całkiem sensownymi postojami w Radomiu i Kielcach zmieniałoby zupełnie życie ludzi. W sensie 1:10 ludzie potrafią dojeżdżać samochodem bądź komunikacją miejską z Warszawy do Warszawy w celu dotarcia do pracy.

Analogicznie wszelkie inne połączenia.


Co do Y'ka z tematu, warto zauważyć że linia Warszawa Poznań wcale prosta nie jest i jak się spojrzy na nią z bliska to niestety ale trzeba nią pokonać 300 km pomimo 278 km w prostej linii, a jeśli chodzi o osiąganie dobrej średniej prędkości to niestety ostre jak na kdp zawijasy pojawiają się na tej trasie co chwila, a geometria przy licznych stacjach które są po drodze to już całkiem porażka.

KDP Y jako nowa linia kolejowa może być zbudowania mniej więcej na wprost a to oznacza że realne jest zbliżenie się do ok 310 km, co automatycznie podważa jakiekolwiek psioczenie Poznaniaków że kdp przez Łódź niewiele im da. Nauczcie się patrzeć na mapy.
2015-09-07 20:16:18 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Czy kasjerkę z niemieckiego marketu stać na wydanie 100 euro na bilet Berlin - Monachium?
2015-09-07 20:28:47 Autor: huciński ...
---.dynamic.chello.pl
@ aron mędrzec parczewski

Jedna Niemka kupiła sobie miesięczny - na wszystkie linie DB za 375 Ojro, z tego co pamiętam z TV, - i mieszka w tych pociągach podróżując, śpi w wagonach sypialnych, je w barach w pociągach i na węzlach sanitarnych na dworcach myje się. I twierdzi że wychodzi jej to taniej niż za wynajem mieszkania w mieście.
2015-09-07 21:15:25 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
No faktycznie super życie
2015-09-07 22:11:31 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Ale jakiś sensowniejszy przebieg Rail Baltiki to chociaż dla przyzwoitości mogli by wymyśleć.
A tu nic - nowych linii nie potrzeba.
Tory na Tiry i po sprawie.
2015-09-08 01:09:49 Autor: Mariosti*
---.dynamic.chello.pl
@aron mędrzec parczewski

Spróbuj tak w busie i w infrastrukturze zapewnianej przez przewoźników busowych.
2015-09-08 06:34:37 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Kąpać się w łazience na dworcu - no po prostu super.
2015-09-08 18:58:33 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony