Lepsze połączenia na linii do Małkinii
inf. prasowa ⚫ 15.12.2016 ⚫
589

fot. Martyn Janduła
Od 11 grudnia 2016 roku na linii nr 6 Warszawa Wileńska – Małkinia kursuje więcej pociągów, z których około 60% jest obsługiwanych zmodernizowanym taborem EN57 AL i AKM. Ponadto, dzięki zmodernizowaniu linii łączącej Zielonkę Bankową z Warszawą Rembertów pojawiło się znacznie więcej połączeń do Warszawy Zachodniej, a także skrócił się czas ich przejazdu.
Zakończyła się główna faza modernizacji linii, w związku z czym Koleje Mazowieckie mogły zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów, przede wszystkim na odcinku Warszawa Wileńska – Wołomin Słoneczna. W godzinach porannego i popołudniowego szczytu komunikacyjnego pociągi na tym odcinku kursują ze średnią częstotliwością co 10 minut, poza szczytem – co około 15 minut. Dzięki zmodernizowaniu linii łączącej Zielonkę z Warszawą Rembertów pojawiły się również pociągi kursujące linią średnicową, tj. dziewięć par połączeń Warszawa Zachodnia – Wołomin/ Tłuszcz.
– To bardzo znacząca poprawa komunikacji na linii do Małkini. Przez kilka lat mieszkańcy odczuwali negatywne skutki prowadzonej modernizacji. Dzięki zakończeniu prac i oddaniu do użytku nowej infrastruktury kolejowej, mogliśmy wdrożyć znaczące udogodnienia – zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów, a także wydłużyć relację pociągów do Wołomina o jedną stację – Wołomin Słoneczna. Ponadto na linię skierowaliśmy zmodernizowane pojazdy EN57 AL oraz AKM – mówi Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich.
Oddzieleni od pociągów dalekobieżnych
Jak podkreśla przewoźnik, dzięki przeprowadzonej modernizacji na odcinku Warszawa Wileńska – Wołomin Słoneczna, powstały teraz cztery tory, co pozwoliło oddzielić ruch dalekobieżny od podmiejskiego. – To oznacza, że rozkład jazdy pociągów KM na tym odcinku nie jest już zależny od rozkładu jazdy pociągów dalekobieżnych, a ich opóźnienia nie będą rzutowały na ruch pociągów KM – informują koleje.
Dodatkowo rozbudowano stację Wołomin Słoneczna, co pozwoliło na wydłużenie relacji pociągów Warszawa Wileńska – Wołomin o tę dodatkową stację, a tym samym znacznie poprawiła się komunikacja dla mieszkańców Wołomina. Obecnie trwa jeszcze budowa przejść podziemnych, tak aby zlikwidować zupełnie przejścia w poziomie torów, przed którymi pociągi muszą zwalniać do 20 km/h.
Obecnie pociągi pokonują trasę Warszawa Wileńska – Wołomin w około 23 minuty. Docelowo będzie to 20 minut. Natomiast znacząco skrócił się już czas przejazdu na odcinku z Zielonki do Warszawy Wschodniej. Przed modernizacją podróż trwała około 23 minuty. Obecnie jest to 17 minut.
Docelowo zmodernizowany tabor
Pojazdy EN57 AL obsługujące linię nr 6 przeszły naprawy w poziomie utrzymania P5 i są gruntownie zmodernizowane. Posiadają m.in.: klimatyzację przedziałów pasażerskich, komfortowe i wyciszone wnętrze, nowe okna, podłogi, ściany i wygodne fotele. Do dyspozycji podróżnych jest nowoczesne WC z zamkniętym obiegiem i przewijakiem dla niemowląt. Pasażerowie mogą także korzystać z gniazdek elektrycznych zamontowanych pod fotelami. W pojazdach jest przejrzysty system informacji pasażerskiej, Wi-Fi, a także monitoring zewnętrzny oraz wewnętrzny. Ezt w tej wersji jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dzięki zastosowaniu zupełnie nowych podzespołów, została zwiększona moc układu napędowego umożliwiająca szybszą jazdę pojazdu (do 120 km/h) oraz zwiększenie przyspieszenia, co przełoży się na skrócenie czasu podróży.
Do końca maja 2017 roku, Koleje Mazowieckie będą miały 39 takich pojazdów. Dlatego spółka ma plany, aby zniknęły stąd składy EN57, a od czerwca 2017 roku pociągi na linii do Małkini były obsługiwane wyłącznie zmodernizowanym taborem serii AL oraz AKM.
– To bardzo znacząca poprawa komunikacji na linii do Małkini. Przez kilka lat mieszkańcy odczuwali negatywne skutki prowadzonej modernizacji. Dzięki zakończeniu prac i oddaniu do użytku nowej infrastruktury kolejowej, mogliśmy wdrożyć znaczące udogodnienia – zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów, a także wydłużyć relację pociągów do Wołomina o jedną stację – Wołomin Słoneczna. Ponadto na linię skierowaliśmy zmodernizowane pojazdy EN57 AL oraz AKM – mówi Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich.
Oddzieleni od pociągów dalekobieżnych
Jak podkreśla przewoźnik, dzięki przeprowadzonej modernizacji na odcinku Warszawa Wileńska – Wołomin Słoneczna, powstały teraz cztery tory, co pozwoliło oddzielić ruch dalekobieżny od podmiejskiego. – To oznacza, że rozkład jazdy pociągów KM na tym odcinku nie jest już zależny od rozkładu jazdy pociągów dalekobieżnych, a ich opóźnienia nie będą rzutowały na ruch pociągów KM – informują koleje.
Dodatkowo rozbudowano stację Wołomin Słoneczna, co pozwoliło na wydłużenie relacji pociągów Warszawa Wileńska – Wołomin o tę dodatkową stację, a tym samym znacznie poprawiła się komunikacja dla mieszkańców Wołomina. Obecnie trwa jeszcze budowa przejść podziemnych, tak aby zlikwidować zupełnie przejścia w poziomie torów, przed którymi pociągi muszą zwalniać do 20 km/h.
Obecnie pociągi pokonują trasę Warszawa Wileńska – Wołomin w około 23 minuty. Docelowo będzie to 20 minut. Natomiast znacząco skrócił się już czas przejazdu na odcinku z Zielonki do Warszawy Wschodniej. Przed modernizacją podróż trwała około 23 minuty. Obecnie jest to 17 minut.
Docelowo zmodernizowany tabor
Pojazdy EN57 AL obsługujące linię nr 6 przeszły naprawy w poziomie utrzymania P5 i są gruntownie zmodernizowane. Posiadają m.in.: klimatyzację przedziałów pasażerskich, komfortowe i wyciszone wnętrze, nowe okna, podłogi, ściany i wygodne fotele. Do dyspozycji podróżnych jest nowoczesne WC z zamkniętym obiegiem i przewijakiem dla niemowląt. Pasażerowie mogą także korzystać z gniazdek elektrycznych zamontowanych pod fotelami. W pojazdach jest przejrzysty system informacji pasażerskiej, Wi-Fi, a także monitoring zewnętrzny oraz wewnętrzny. Ezt w tej wersji jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dzięki zastosowaniu zupełnie nowych podzespołów, została zwiększona moc układu napędowego umożliwiająca szybszą jazdę pojazdu (do 120 km/h) oraz zwiększenie przyspieszenia, co przełoży się na skrócenie czasu podróży.
Do końca maja 2017 roku, Koleje Mazowieckie będą miały 39 takich pojazdów. Dlatego spółka ma plany, aby zniknęły stąd składy EN57, a od czerwca 2017 roku pociągi na linii do Małkini były obsługiwane wyłącznie zmodernizowanym taborem serii AL oraz AKM.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |