Partnerzy serwisu:

Modernizacja linii 139 Żywiec – Węgierska Górka opóźniona o pół roku

inf. pras. oprac. jm 25.07.2019 61

arrow
arrow
Modernizacja linii 139 Żywiec – Węgierska Górka opóźniona o pół roku
fot. PKP PLK
Modernizacja linii 139 Żywiec – Węgierska Górka opóźniona o pół roku
Modernizacja linii 139 Żywiec – Węgierska Górka opóźniona o pół roku
Modernizacja linii 139 Żywiec – Węgierska Górka opóźniona o pół roku
Modernizacja linii 139 Żywiec – Węgierska Górka opóźniona o pół roku
Modernizacja linii 139 Żywiec – Węgierska Górka opóźniona o pół roku
PKP PLK poinformowała o otwarciu nowych peronów na przystankach Radziechowy Wieprz, Cięcina Dolna i Cięcina na linii 139 Żywiec – Węgierska Górka. Jednak prace na linii powinny być już zakończone, a potrwają jeszcze pół roku.
W maju ubiegłego roku PKP PLK podpisała z CTL Service umowę na rewitalizację linii nr 139 Katowice – Zwardoń na odcinku Żywiec – Węgierska Górka. Kontraktowy termin realizacji inwestycji minął 12 czerwca tego roku. PKP PLK poinformowała dziś, że prace na odcinku "się kończą", ale dodano, że zakończenie wszystkich prac planowane jest na koniec roku. Po raz kolejny państwowa spółka nie informuje wprost o opóźnieniu prac. 

Według informacji PKP PLK, otwarte zostały podwyższone do 76 cm perony na przystankach Radziechowy Wieprz, Cięcina Dolna i Cięcina. Zostały wyposażone w wiaty, ławki i gabloty informacyjne oraz są dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Inwestor relacjonuje, że jest antypoślizgowa nawierzchnia i ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą oraz nowe oświetlenie peronów, dojść oraz oznakowanie przystanków zapewnia większy komfort i bezpieczeństwo podróżnym.

W ramach inwestycji wymieniono około 8 km torów i sieci trakcyjnej. Po zakończeniu wszystkich robót pociągi mają jeździć dwukrotnie szybciej (do 120 km/h, obecnie 50 - 60 km/h). Odnowionych zostało siedem mostów, m.in. nad rzeką Leśnianką i Sołą (dług. 63 m) oraz 14 innych obiektów inżynieryjnych. Na 10 przejazdach kolejowo-drogowych wymieniono nawierzchnię. Na trzech z nich dodatkowo zainstalowane zostaną sygnalizatory. Przejazdy zostaną wyposażone w nowe oświetlenie i monitoring. Linię czeka jeszcze montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Inwestycja jest realizowana w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice Dziedzice – Bielsko Biała – Zwardoń (granica państwa)”. W listopadzie 2018 roku zakończyły się warte 60 mln złotych prace na trasie Bielsko Biała Lipnik – Wilkowice Bystra. Zrezygnowano natomiast z prac na odcinku Węgierska Górka - Zwardoń.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony