Partnerzy serwisu:

Leo Express zainteresowany rynkiem kolejowym w USA

ms, Rynek-Kolejowy.pl 21.05.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2015-05-21 10:52:38 Autor: nn
---.dynamic.gprs.plus.pl
Tylko czekać aż Leo ogłosi chęć podboju kosmosu. To musi być nie lada geniusz biznesu skoro w USA na razie nikt nie wpadł na pomysł komercyjnych pociągów konkurujących z Amtrakiem.
2015-05-21 11:30:06 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No, może wreszcie przejrzą na oczy polscy wielbiciele LEx.

Oprócz jeżdżenia na jednej trasie w Czechach (i autobusem z Krakowa do Bogumina) to p. Novotny zajmuje się ostatnio robieniem kampanii reklamowych dla swojej firmy. Wpierw w Polsce, próbując walczyć wespół z DAL o wejście na rynek polski, nie mając do tego ani pociągów, ani forsy, ale zapewniając sobie darmową kampanię reklamową.

No i teraz USA. Zasady dokładnie te same.
No ale polscy miłośnicy z pewnością za chwilę zagrzmią, że amerykańskie UTK nawet nie zechciało skomentować ambitnych planów pana Republiki Czeskiej...
2015-05-21 13:02:25 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
Będzie jeszcze lepiej - polscy mikole stwierdzą, że klapa Leo w USA, to wina IC i (polskiego) UTK :D
2015-05-21 13:47:41 Autor: Głos z USA
---.56.12.50
To raczej jakaś fikcja literacka!. W USA nie ma, i chyba raczej nie będzie żadnego podmiotu zewnętrznego na terenie USA w Biznesie, działającego samodzielnie w 100% jako inwestor zagraniczny. Jeśli już, to może być jakaś spółka zagraniczna, powiązana kapitałowo z podmiotem w USA, płacącym podatki w USA. Podpada mi to: (oszczędnych pociągach, konsumujących znacznie mniej energii niż pojazdy). Czyżby nowe lokomotywy Siemens, gasiły światło w okolicach przejazdu?. W USA prąd pochodzący z elektrowni atomowych, jest najtańszy chyba w świecie, nikt się nie przejmuje jakimiś oszczędnościami. Wieżowce są cała dobę oświetlone w miastach.
2015-05-21 14:07:17 Autor: Cowiek Maupa
---.dynamic.gprs.plus.pl

Cowiek Maupa
>fot. Leo Express

Serio? No chyba nie. Tego zdjęcia nie popełnił nawet pracownik LEx.
2015-05-21 14:40:53 Autor: Głos z USA
---.56.12.50
Amtrak nie ma żadnych problemów z taborem, z utrzymaniem pociągów,itp. Amtrak ma problemy z płatnościami za grunty po których jeździ. Jak kiedyś czytałem, płaci ponad 50 tys podmiotom za grunty. Nie jest łatwo kogoś w USA wysiedlić. Można go wykupić, o ile sie zgodzi. Amtrak płaci za użytkowanie szlaków danym Stanom. Za dzierżawę wszelkich dworców i przystanków. I tu jest problem, czego żadna nowa spółka nie zmieni. Na liniach dalekodystansowych pociagi są nieopłacalne, i bezsensowne. Samoloty w zbliżonej cenie pokonują odcinek znacznie szybciej. Na wybrzeżu wschodnim i tak pociag goni pociag. Ci 40 minut praktycznie z NewYork do Washington.
2015-05-21 14:46:55 Autor: Bolek USA
---.hsd1.fl.comcast.net
@kolejarzyk z Jackowa:
to co piszesz to jakieś kompletne bzdety (jak zwykle), bo jest masa zagranicznych firm robiących biznes w USA, ot choćby w branży transportowej - koncerny First, Veolia, Transdev-RATP czy choćby znany i lubiany biznes pana Soutera występujący pod marką Megabus. Czy formalnie mają swoje spółki-córki, i jak to jest zorganizowane z punktu widzenia podatków, to już naprawdę nie ma znaczenia. Powiem więcej, zainwestowanie odpowiedniego kapitału (zdaje się minimum 500 tys. dolarów) jest jedną z kilku opcji na uzyskanie legalnego pobytu w USA

Natomiast ad meritum: pan Leoś Nowotny chyba nie wie, że cała infrastruktura kolejowa w USA jest w rękach prywatnych spółek towarowych*, które niespecjalnie są zainteresowane wpuszczaniem nowych pociągów pasażerskich. Gdy jakieś miasto chce puścić coś w rodzaju SKM po istniejącej linii towarowej, to zwykle musi zbudować przynajmniej jeden dodatkowy tor. Amtrak też ciągle ma problemy z punktualnością swoich pociągów długodystansowych, które przez towarowych dyspozytorów są traktowane jak piąte koło u wozu i przepuszczane w ostatniej kolejności.

* - wyjątkiem jest oczywiście trasa Boston-Waszyngton należąca do Amtraka, ale przecież Amtrak też się raczej nie śpieszy by wpuścić konkurencję, zresztą nie za bardzo już dla tej konkurencji jest tam miejsce
2015-05-21 14:50:03 Autor: Bolek USA
---.hsd1.fl.comcast.net
@nn: jest projekt prywatnej kolei między Miami a Orlando
http://en.wikipedia.org/wiki/All_Aboard_Florida

ale to wyjątek, zresztą wątpie że cokolwiek z tego wyjdzie.
2015-05-21 14:54:06 Autor: Głos z USA
---.56.12.50
Bolek

Przecież tym samym napisałem wyzej tylko inaczej. Nie ma w USA samodzielnej spółki zagranicznej. Musi byc partner i korporacja założona w USA. Dokładnie tak jest. Przylatujesz do USA wyciągasz na stół $500 tys dolarow. Rejestrujesz spółkę-biznes i robisz co chcesz. Nawet otrzymasz pobyt legalny w USA. Samodzielnie zakłada w USA biznes tylko osoba legalnie posiadająca pobyt. Ktokolwiek inny bez legalnego pobytu w USA, tylko spółkę z kimś.
2015-05-21 15:00:46 Autor: Bolek USA
---.hsd1.fl.comcast.net
napisałeś, ale jaki to ma związek z powyższym artykułem? Co stoi na przeszkodzie by Novotny założył biznes właśnie w ten sposób?
2015-05-21 15:07:16 Autor: Głos z USA
---.56.12.50
Bo wówczas spółka ma całkiem inna nazwę, jako spółka z kimś. Inne prawa i udziały. Chyba ze Novotny zarejestruje nazwę spółki pod ta samo w USA i zgodzi sie udziałowiec.
2015-05-21 15:12:08 Autor: Głos z USA
---.56.12.50
Novotny nie jest obywatelem USA, wiec korporacja typu A czy nawet AB odpada. Byłby jako udziałowiec czyli spóła z jakaś Korporacja.
2015-05-21 15:16:07 Autor: Bolek USA
---.hsd1.fl.comcast.net
Sir Brian Souter też nie jest obywatelem USA, a jakoś założył spółkę Megabus, pod taką samą nazwą jak w Europie. Naprawdę, nie szukaj na siłę dziury w całym.
2015-05-21 15:37:05 Autor: Głos z USA
---.56.12.50
Bolek

Masz dostep do internetu?. W USA wszystko jest jawne. Poczytaj jak została założona ta spółka i w jakich latach. Poczytaj jak założyć korporacje w USA. Nie można porównywać ubiegłe lata do obecnych przepisów
2015-05-21 15:44:31 Autor: Bolek USA
---.72.162.81
mam dostep do internetu ale sobie z nim nie radze, pomoz mi i znajdz przepis uniemozliwiajacy wejscie spolki Leo Express na amerykanski rynek.
2015-05-21 15:53:19 Autor: Głos z USA
---.56.12.50
Jeszcze raz ci powtarzam każdy może wejść na rynek, tu założyć firme (obywatel USA) samodzielna. Cudzoziemiec spółkę z kimś, a produkcie w 60% produkować w USA. Dać zatrudnienie amerykanom.USA stoi na stanowisku ze tu sie płaci podatki. Stron odnoście inwestycji w USA jest na pęczki. Nie mogę ci teraz nic zamieścić, jestem w ruchu a nie w domu,
2015-05-21 16:11:24 Autor: Głos z USA
---.56.12.50
Zapomniałem. Nie trzeba byc obywatelem USA. Ale trzeba mieć legalny pobyt jak Zielona Karta i przebywać w USA conajmniej 6 miesięcy w roku. I tu sie rozliczać z podatków. USA nie interesują firmy z kapitałem po za granica USA. Jak w Polsce.
2015-05-21 17:56:45 Autor: Bolek USA
---.72.162.81
skoro kazdy moze, to po co byla ta cala twoja paplanina?
2015-05-21 19:27:33 Autor: Głos z USA
---.56.12.50
Bo może i nie moze!!!. Nie moze sobie przyjsc jakas firma w całości i robić biznes. Bo musi utworzyc w USA korporacje. Czyli przenosi sie z Europy do USA i tyle. I to pod pewnymi warunkami. Siemens przykładowo zainwestował w USA produkując 60% części do składanych lokomotyw i ma licencje tylko na te sztuki około 100 lokomotyw i tyle. By pozostać w USA na stałe musi podjąć całkowita produkcje w USA.
2015-05-21 19:56:46 Autor: Bolek USA
---.72.162.81
piszesz o czyms zupelnie innym i nie majacym tu znaczenia. Owszem, dotowane przez budzet federalny zakupy lokomotyw czy tramwajow wymagaja by owe pojazdy byly w co najmniej 60% wyprodukowane w USA. Ale tu nie mamy produkcji, a usluge transportowa, w dodatku calkowicie prywatna. Powtorze po raz kolejny: firma transportowa z Europy moze otworzyc oddzial w USA bez zadnych przeszkod. Byle dzialala zgodnie z prawem i placila nalezne podatki.
2015-05-21 21:23:42 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@bolek & głos z US
Mimo wszystko, miło się Was czyta:)

Jak to możliwe, że w US tory są prywatne?!
Przecie to zagrożenie dla bezpieczeństwa państwa, brak transportu zrównoważonego, misji publicznej.
Prywaciarze pewno tory na złom rozkręca, działki sprzedadzą pod nimi i kolej upadnie.
Jak to dobrze, że u nas w Europie na kolei jest pruski ordung a nie wolna amerykanka..
2015-05-22 00:40:02 Autor: Bolek USA
---.72.162.81
jak to mowia Amerykanie - porownujesz jablka z pomaranczami :)
Tam gdzie jest zapotrzebowanie na przewozy pasazerskie jak w Europie, tam jezdza panstwowi przewoznicy po panstwowych torach (mam tu na mysli glowna trase Amtraka i koleje dojazdowe).
A reszta sieci? Coz, zbudowaly ja prywatne firmy w XIX w i nigdy nikt nie postanowil tego znacjonalizowac na wzor europejski - skoro prywaciarze sobie radzili to po co bylo sie do tego mieszac. Ale tez i nie istnialy przynajmniej niektore czynniki ktore zadecydowaly o nacjonalizacji kolei europejskich.
2015-05-22 09:04:23 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
Które czynniki zadecydowały o nacjonalizacji kolei w Europie i uzasadniają kontynuację tej patologii?
2015-05-22 14:10:03 Autor: Bolek USA
---.hsd1.fl.comcast.net
Duży wpływ miały z pewnością kwestie strategiczne oraz odbudowa infrastruktury po obu wojnach światowych. W USA zresztą też podczas I Wojny na krótko znacjonalizowano kolej by sprawniej przerzucać wojsko, ale generalnie wizja wojny lądowej toczonej na terytorium USA była zawsze znacznie mniej realna niż wojny w dowolnym państwie europejskim.

Oprócz tego w Europie mamy znacznie gęstszą i mniej rozproszoną sieć osadniczą, więc potrzeba utrzymywania pociągów dalekobieżnych i podmiejskich istniała na całej sieci w danym kraju, a nie tylko jednej głównej trasie międzymiastowej i paru sieciach miejskich jak w USA.

A co do patologii - w USA mamy państwowy system autostrad i dróg publicznych. Procentowo więcej prywatnych autostrad jest w socjalistycznej Polsce niż w krainie wolności i indywidualizmu. Czy to też jest patologia? :)
2015-05-22 19:07:31 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Bolek
Drogi, mosty i tunele obłożone toll są państwowe (federalne/stanowe) w US?
2015-05-25 19:44:09 Autor: Bolek USA
---.hsd1.fl.comcast.net
W zdecydowanej większości tak. Ostatnio pojawiło się nieco nowych autostrad w dużych miastach budowanych w systemie PPP, ale to wciąż ułamek w skali całego kraju.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony