Partnerzy serwisu:

Leo Express wycofuje wniosek o dostęp do polskich torów

Michał Szymajda 04.04.2017 166

Leo Express wycofuje wniosek o dostęp do polskich torów
Leo Express na razie "polonizuje" swoje FlirtyFot. Leo Express
Wygląda na to, że kolejny raz obietnica wejścia czeskiego przewoźnika kolejowego Leo Express do Polski okazała się przedwczesna.
Przewoźnik wycofał wniosek o przyznanie otwartego dostępu na trasie międzynarodowej Praga – Warszawa Wschodnia. Stało się to 8 lutego. Wniosek został złożony do Urzędu Transportu Kolejowego 9 września 2016 roku.

Leo Express chciał jeździć pomiędzy stolicami Polski i Czech codziennie. Z głównego praskiego dworca pociąg miał odjeżdżać o 15:14, w Warszawie Centralnej pasażerowie mieli wysiadać kilka minut przed godziną 23:00. Kurs powrotny miał wyjeżdżać z Warszawy Wschodniej o godzinie 0:37 i meldować się w Pradze kilkanaście minut po godzinie 8 rano.

Przygotowania do wjazdu do Polski trwają

Niezależnie od wycofania się Leo Expressu z kursowania na wspomnianych trasach, przewoźnik rozpoczął homologowanie posiadanych przez siebie ezt Flirt na polską sieć kolejową. W rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Peter Jančovič, dyrektor zarządzający Leo Express, powiedział, że liczy na to, że proces uda się zakończyć jeszcze w tym roku.

– Nadal chcemy jeździć z Czech do Polski naszymi pociągami. Szukamy niszy na rynku, nie chcemy dublować się z PKP Intercity, swoimi pociągami raczej będziemy chcieli stworzyć ofertę na nieco innych trasach, ale za wcześnie by podawać na ten temat szczegóły – oświadczył.

Na razie autobusami

Obecnie polskim pasażerom Leo Express proponuje łączoną ofertę przejazdu autobusami z Krakowa i Katowic do Bohumina, gdzie w kierunku Pragi mogą przesiąść się na pociągi. Uruchomiono także połączenie Warszawa – Praga, które również wymaga przesiadki w Bohuminie.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony