Partnerzy serwisu:

Leo Express pojedzie do słowackich Koszyc

Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 22.04.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2014-04-22 09:11:28 Autor: Kolumbijczyk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Po pierwsze chce jeździć na tej trasie. Czy pojedzie, to zobaczymy.

Po drugie - dlaczego nie było nic o wcześniejszej informacji o planach RegioJet? Właśnie w odpowiedzi na newsa o planach RegioJet wejścia na trasę Bratysława-Koszyce (4 pary dziennie) LEx podał swoje plany.

Po trzecie to RegioJet ma swoje plany bardziej realne niż LEx, bo mają stare wagony odkupione od kolei austriackich (w Czechach nie dostali zgody na większą liczbę połączeń). A LEx ma tylko plany... Trochę tak jak mieli w Polsce...
2014-04-22 13:09:02 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Z punktu widzenia najkorzystniej by było jakby uruchomili coś w stylu Praga - Katowice w godzinach wypełniających obecną dziurę (przyjazd do Katowic wieczorem, wyjazd z Katowic rano). Na Katowice - Warszawa przynajmniej są inne pociągi i to w miarę przez cały dzień, natomiast wydostać się z Katowic na południe do Czech, Austrii rano, albo wrócić trochę później - niemożliwe.

(tzn ostatnio są....busy, nawet maja wspólny bilet z jednym przewoźnikiem kolejowym w Czechach....)
2014-04-22 13:09:40 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
"z punktu widzenia pasażera"
2014-04-23 08:06:42 Autor: Papyr
---.czf.spoje.net
Ad plany RJ i LE:

RJ ma wystarczajaca ilosc wagonow, ale nie ma zadnej lokomotywy zdolnej do jazdy do Bratislavy. Elektryfikacja tam jest 25 kV i Regiojet ma tylko lokomotywy na 3 kV. Musi sobie jeszcze gdzies znalezc dwusystemowke (nie tak latwe, oryginalnych czechoslowackich dwusystemowek 362 i 363 na rynku brak, i nowe zachodnie dwusystemowki nie maja pozwolenia na slowacka siec) albo kupic sobie diesla.

LE ma jednostki, ktore takze jezdza na 3 kV. Leo wie, ze trasa Praga-Ostrava to byl bled, na ktorym nic nie zarobi, bo tam juz jest wojna cenowa miedzy dwomi (CD + RJ) i trzeci nie moze zarobic, wiec patrzy na nowe trasy, gdzie by mogl jezdzic. Kryterium jest jedyne - by trasa byla zelektryfikowana systemem 3 kV. Dlatego Stare Mesto i nie Brno. Dlatego Usti nad Labem a nie Drezno czy Karlowe Wary. Dlatego Koszyce i nie Bratyslawa. I dlatego Polska a nie np. Wegry.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony