Partnerzy serwisu:

Leo Express od 1 września? UTK opublikował wniosek przewoźnika

Jakub Madrjas 12.06.2017 162

Leo Express od 1 września? UTK opublikował wniosek przewoźnika
Fot. Artur Klimek
Urząd Transportu Kolejowego opublikował wniosek Leo Express o uruchomienie pociągu na trasie Kraków – Praga. Oznacza to spełnienie wymagań formalnych przez czeskiego przewoźnika, ale wciąż trzeba sprawdzić, czy jego plan nie zagraża połączeniom dotowanym. Poznaliśmy za to planowany rozkład jazdy i termin uruchomienia połączeń. 
W maju informowaliśmy, że Leo Express ma zamiar złożyć do UTK wniosek o otwarty dostęp do torów na trasie Kraków – Katowice – Bogumin – Praga. Leo Express zakłada, że mimo wydłużonego czasu przejazdu, połączenie Kraków – Praga będzie konkurencyjne. Na pokonanie jej w siedem godzin nie ma szans autobus – potrzebuje co najmniej ośmiu godzin. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Jak się okazuje, dopracowywanie wniosku i przyjęcie go przez Urząd Transportu Kolejowego potrwało miesiąc. W piątek, 9 czerwca regulator opublikował zawiadomienie o jego wpłynięciu. Do Urzędu Transportu Kolejowego 5 czerwca 2017 r. wpłynęło powiadomienie od Leo Express a.s. o planowanym uruchomieniu nowego międzynarodowego połączenia pasażerskiego na trasie Praha hlavní nádraží – Kraków Główny – Praha hlavní nádraží – podał UTK.

Dwa miesiące na zbadanie wniosku

– Zgodnie z Rozporządzeniem Wykonawczym Komisji (UE) Nr 869/2014 Urząd Transportu Kolejowego niezwłocznie publikuje na swojej stronie internetowej powiadomienie nadesłane przez wnioskodawcę. W związku z otrzymaniem od Leo Express a.s. powiadomienia o planowanych nowych międzynarodowych usługach pasażerskich uruchomiona została stosowna procedura przewidziana tym rozporządzeniem – czytamy w zawiadomieniu Urzędu.

Jak tłumaczy "Rynkowi Kolejowemu" członek zarządu i dyrektor Leo Express Polska, Peter Jančovič, ogłoszenie UTK oznacza (tylko i aż), że notyfikacja spełniła wszystkie wymagania formalne stawiane przez urząd. – Teraz UTK ma dwa miesiące, żeby sprawdzić razem z organizatorami przewozów, czy połączenie zasadniczo wpłynie na inne połączenia realizowane w ramach umów PSC (public servic contract) – mówi Jančovič. Ten aspekt spowodował wcześniej wycofanie wniosku przewoźnika o przyznanie dostępu do trasy Warszawa – Praga.

Znamy proponowany rozkład jazdy

Dzięki publikacji UTK dowiedzieliśmy się, że planowany termin uruchomienia połączeń to 1 września tego roku. Relacja będzie obsługiwana codziennie. Poznaliśmy też rozkład jazdy: z Pragi pociąg ma wyjeżdżać o godz. 15:13, przyjazd do Krakowa jest planowany na 22:16. W powrotną drogę pociąg ma wyruszyć o 0:45, by dojechać do Pragi o 8:19. Cała trasa ma długość 530 km, z czego 165 km przebiega przez terytorium Polski.

Planowane przystanki to: Praha hl. n. Praha-Libeň (5 km),Kolín (57 km), Pardubice hl. n. (42 km), Zábřeh na Moravě (100 km), Olomouc hl. n. (46 km), Přerov (22 km), Hranice na Moravě (29 km), Suchdol nad Odrou (21 km), Studénka (12 km), Ostrava-Svinov (17 km), Ostrava hl. n. (5 km), Bohumín (8 km), Zebrzydowice (21 km), Pszczyna (37 km), Tychy (17 km), Katowice Ligota (17 km), Katowice (6 km), Mysłowice (8 km), Jaworzno Szczakowa (12 km), Trzebinia (16 km), Krzeszowice (13 km), Kraków Główny (26 km).

Według wniosku głównym celem proponowanych przewozów pasażerskich jest uzupełnienie dotychczasowej oferty przewozowej między stacjami znajdującymi się w dwóch krajach członkowskich UE, tj. Czechach i Polsce. Przedmiotowe połączenie ma zastąpić dowóz autokarowy z Krakowa oraz Katowic do pociągu relacji Bohumin – Praha Hl. N. Połączenie skomunikuje główne ośrodki gospodarcze oraz turystyczne po dwóch stronach polsko – czeskiej granicy tj. Kraków, Katowice, Tychy, Bohumin, Ostravę i Pragę.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony