Partnerzy serwisu:

Leo Express: Nowe procedury nie przeszkodzą nam wejść do Polski

Jakub Madrjas 21.02.2017 330

Leo Express: Nowe procedury nie przeszkodzą nam wejść do Polski
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
Co słychać w Leo Express? Przewoźnik nie rezygnuje z wejścia na polskie tory i kończy prace przy „polonizacji” pierwszego Flirta. Zamówione w Chinach pociągi są zaś już na etapie projektowym.
Po zmianach w prawie dla rozkładu jazdy 2017/2018 obowiązywać będzie nowa procedura wydawania decyzji w sprawie otwartego dostępu. Pisaliśmy o tym tutaj. Czeski Leo Express uważa, że nie przeszkodzi mu to w realizacji planów wejścia na polskie tory.

Nowe prawo nie przeszkodzi

– Nie spodziewamy się, żeby nowa procedura stanowiła barierę dla naszego wejścia na rynek – tłumaczy „Rynkowi Kolejowemu” Peter Jančovič z Leo Express. Jak wyjaśnia, najważniejsze jest to, że nowe połączenia nie mają bezpośrednio konkurować z pociągami dotowanymi przez skarb państwa w ramach kontraktu PSC, a stanowić uzupełnienie oferty. – Postaramy się przyciągnąć dla kolei nowych pasażerów dzięki urozmaiconej ofercie przystanków na trasie, usługom pokładowym oraz sieci skomunikowań autobusowych, które uzupełnią naszą ofertę – tłumaczy. Obecnie na trasie z Krakowa do Pragi pasażerowie mogą wybrać autobusowe Leo Express z przesiadką na pociąg w Boguminie.

Jak pisaliśmy w tym miejscu, technicznie Leo Express złożył w Polsce wniosek w trybie kabotażu międzynarodowych przewozów pasażerskich. Planowany przez Leo Express rozkład jazdy opublikowaliśmy tutaj. Pociąg z Warszawy do Pragi ma zatrzymywać się na takich stacjach jak Pruszków, Grodzisk Mazowiecki, Pszczyna czy Tychy. Przewoźnik nie chce składać deklaracji na temat terminu wejścia na polskie tory. – Proces nadal trwa i liczymy na jego pomyślne zakończenie  – słyszymy w Leo Express.

Flirty w polonizacji, chiński pociąg na desce

Na początku stycznia czeskie media poinformowały o rozpoczęciu „polonizacji” jednostek Stadler Flirt przewoźnika. Jak postępuje projekt? – Intensywnie nad tym pracujemy, finiszujemy już z pracami technicznymi na pierwszej jednostce – mówi Jančovič.

W najbliższych latach flota Leo Express ma się rozrosnąć. Przewoźnik zamówił pierwsze składy u chińskiego giganta CRRC. Pisaliśmy o tym tutaj. - Udało nam się zakończyć najważniejsze kwestie formalne i aktualnie jesteśmy już na etapie projektowym – informuje przedstawiciel przewoźnika. – Nasz zespól projektowy intensywnie współpracuje z kolegami z CRRC – dodaje.

O kwestiach dotyczących tzw. User Experience w ujęciu klienta kolei, toczyć się będzie dyskusja podczas Europejskiego Forum Taborowego 2017, które odbędzie się 15 marca w Warszawie. Przedstawiciel Leo Express weźmie udział w panelu dyskusyjnym poświęconym tej kwestii.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony