Partnerzy serwisu:

Leo Express nie powalczy z Pendolino. Chce Poznania

jm, Rynek Kolejowy 11.03.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2014-03-11 10:35:54 Autor: wert
---.play-internet.pl
Jakim dokładnie taborem dysponuje Leo Express? Na pewno mają 5 EZT-ek z Siedlec, a coś poza tym?
2014-03-11 10:36:03 Autor: max2
---.merinet.pl

max2
PKP Intercity zwalcza się samo. Nie potrzebuje do tego żadnej konkurencji. A dowodem jest już sama idiotyczna nazwa "EIC Premium".
2014-03-11 10:37:52 Autor: LM
---.207.97.210
No to Chrobry, Prus, Słowacki, Kiliński w ramach optymalizacji bye bye :)
2014-03-11 10:38:11 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Wybór E20, przed którą moRdernizacja w perspektywie najbliższych kilku lat, to raczej nie jest dobry pomysł. Pojeżdżą sobie dwa, może trzy rozkłady i się zwiną.
2014-03-11 10:38:11 Autor: cosmo-pl
---.dynamic.vectranet.pl
I to jest właśnie polska kolej, jakby ktoś się pytał, dlaczego coś wygląda jak wygląda. Sami nie wiedzą, co mają robić z jednej strony, z drugiej strony jakim cudem PLK takie grudy pod nogi rzuca? Przecież im powinno zależeć na tym, aby mieć dodatkowe wykorzystanie.. Taka właśnie kulejarska mentalność i ręczne sterowanie rynkiem, rodem z PRL-u. Nic z tego i tak nie będzie. Sami się swoją bronią pokonają. Za 2 lata polscy przewoźnicy zostaną zaorani do gołej ziemi i to w sam raz, gdy pokończą się poniektóre rewitalizacje i modernizacje.
2014-03-11 10:48:03 Autor: rysiek
---.internetdsl.tpnet.pl
Może PKP IC obudzi się i nieco polepszy standard pociągów TLK na E20. Wagony TLK Podlasiak, Gałczyński, Goplana, Sukiennice nie mają nic z komfortu. A konkurencja coraz większa a PIC jak zwykle śpi. (polskibus i IR Warta IR Mewa dają lepsze warunki podróżowania od starych wagonów )
2014-03-11 11:02:48 Autor: pasażer z poznania
---.adsl.inetia.pl
Oj mylisz się, Goplana ma bardzo dobre wagony. W składzie zwykle jest tylko jeden wagon, którego komfort pozostawia dużo do życzenia, reszta to zmodernizowane wagony, zwykle dwa typu 111Arow i reszta przedziałowce o porównywalnym komforcie.
2014-03-11 11:03:30 Autor: pasażer z poznania
---.adsl.inetia.pl
IR Mewa ma zwykle jeden zmodernizowany 111A, a poza tym stare trupy, poziom czystości jest gorszy niż w TLK.
2014-03-11 11:22:16 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
@Bozia

Tak, tak... LEO Ekspres w relacji Warszawa - Poznań - Szczecin to bardzo zły pomysł! Bo gdyby było Warszawa - ŁÓDŹ - Poznań - Szczecin to wtedy pomysł byłby bardzo dobry :)

Tak samo NIE dla relacji Kraków - Poznań - Szczecin przez Wrocław i Zagłebie Śląskie, natomiast TAK dla relacji Kraków - Poznań - Szczecin przez Łódź :)

To są właśnie łódzkie argumenty :)))

Niech PKP IC dalej marginalizuje te trasy, które tworza potoki a konkurencja szybko ich pozamiata :))
2014-03-11 11:31:09 Autor: korektor
---.icpnet.pl
Cytat: To akurat nie jest prawda, bo polskich przewoźników jeszcze ponad dwa lata będą obowiązywać przepisy przejściowe...

To też nie jest prawda. W art. 78 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym napisane jest:

Podmioty prowadzące działalność w zakresie regularnego przewozu osób w krajowym transporcie drogowym, kolejowym, innym szynowym, linowym, linowo-terenowym, morskim i w żegludze śródlądowej mogą ją nadal wykonywać na podstawie posiadanych uprawnień, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2016 r.

UTK dodatkowo instruuje przewoźników:

Zatem do momentu złożenia do zarządcy wniosków na przydzielenie trasy pociągów na roczny rozkład jazdy pociągów (czyli 6 miesięcy przed wejściem w życie rocznego rozkładu jazdy pociągów), przewoźnicy muszą posiadać zawarte umowy na świadczenie usług publicznych lub decyzje o przyznaniu otwartego dostępu i przedłożyć je zarządcy, w momencie składania wniosków o przydzielenie trasy pociągów.

http://www.utk.gov.pl/pl/dostep-do-infrastruktu/otwarty-dostep/862,Otwarty-dostep.html
2014-03-11 11:53:17 Autor: gustaw
---.120.225.195.static.bait.pl
oferta na linii W-wa- Szczecin-Świnoujscie teraz jest do kitu zatem Leo Ex nie będzie musiał walczyć bo wjedzie na gotowe
2014-03-11 11:53:32 Autor: rysiek
---.internetdsl.tpnet.pl
TLK Goplana miała bardzo dobre wagony w poprzednim rozkładzie. Teraz są to stare gnioty bez moderny. IR MEWA posiada 4/5 wagonów "malborow" i jedną zdeklasowaną jedynkę (nie jakąś podrzędną). Jechałem ostatnio to wiem :)
2014-03-11 11:53:58 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Związki pilnują stanowisk swoich i betonu kolejowego PRL .
To wszystko musi upaść to wtedy będzie lepiej .
2014-03-11 11:54:48 Autor: jaybee
---.dynamic.chello.pl
CYTAT:
"Obecnie urzędnicy ponownie wystąpili o wydanie opinii przez marszałków na temat wpływu prywatnego przewoźnika na dotowane publicznie usługi. Każdy marszałek, przez którego teren przebiega linia procesowana we wniosku o otwartym dostępie musi przeanalizować, czy prywatny biznes nie pogorszy sytuacji przewoźnika wykonującego dotowaną usługę publiczną na jego terenie (chodzi np. o pociągi Kolei Wielkopolskich z Poznania do Konina i Kutna)."

Ten akapit powyzej to jakies kuriozum :-)
"Dotowane publiczne uslugi" sa dlatego dotowane, ze sa nieoplacalne bez dotacji.
Jezeli na dotowanym odcinku pojawia sie dodatkowy pociag/pociagi niekosztujace nic, bo niedotowane - to dla pasazera oznacza to pogorszenie czy polepszenie oferty?
A dla dotujacego? Noo, dotujacy powinien zacierac rece, bo moze (teoretycznie) zmniejszyc dotacje, gdyz czarna robote przewozowa zrobi ktos bez dotacji...

Czysty zysk dla pasazera (ale on i tak nie jest w centrum uwagi w polskich realiach kolejowych), ale przede wszystkim dla Marszalka Wielkopolskiego, bo pojawia mu sie szansa wydania mniej pieniedzy na dotacje.
2014-03-11 12:22:31 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Jakub:
"@Bozia

Tak, tak... LEO Ekspres w relacji Warszawa - Poznań - Szczecin to bardzo zły pomysł! Bo gdyby było Warszawa - ŁÓDŹ - Poznań - Szczecin to wtedy pomysł byłby bardzo dobry :)

Tak samo NIE dla relacji Kraków - Poznań - Szczecin przez Wrocław i Zagłebie Śląskie, natomiast TAK dla relacji Kraków - Poznań - Szczecin przez Łódź :)

To są właśnie łódzkie argumenty :)))

Niech PKP IC dalej marginalizuje te trasy, które tworza potoki a konkurencja szybko ich pozamiata :))"
Przewrażliwiony jesteś na punkcie Łodzi, wszędzie widzisz jakieś łódzkie spiski, czy podteksty - ale w sumie mnie to nie dziwi. W dodatku, kłamiesz i wciskasz kit, że jestem przeciwnikiem przewozów Kraków - Szczecin przez Wrocław. Nie koleżko, popieram przewozy Kraków - Szczecin jaki przez Wrocław, jaki przez Łódź. Obydwie trasy będą dobrze obsłużone - pierwsza pociągam zestawianymi za pomocą nowych wagonów dla relacji Przemyśl - Szczecin, druga za pomocą fabrycznie nowych EZT.

Wybór trasy E20 przez Leo, w perspektywie jej poważnych ograniczeń wynikających z modernizacji, jest dla mnie częściowo niezrozumiałe, to tyle. Bardziej zrozumiałe, byłoby wejście na trasy już zmodernizowane, albo w końcowych fazach modernizacji. (jak i również biorąc pod uwagę, czy na danej trasie istnieje poważna konkrecja w postaci autostrady, czy drogi ekspresowej)
2014-03-11 12:47:43 Autor: 333Wojtas333
---.204.177.190.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Nie pisz głupot! iR Mewa posiada zazwyczaj w składzie 3 zmodernizowane wagony RE, a także 1 wagon przedziałowy. W piątki i niedziele jest często wzmacniany, gdzie liczba wagonów dochodzi nawet do 8, w tym także zdeklasowane "jedynki".
2014-03-11 13:02:05 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Widać Grzesiek, że nie masz pojęcia co będzie modernizowane na E20. Modernizacji ulegną przede wszystkim tor nr 2 od Słupcy do Zamkowa, podbity i wyprofilowany zostanie też tor nr 1 na analogicznym odcinku, wymienione zostaną podkłady na obwodnicy Wrześni, z remontem niektórych mostów i przepustów.

Stacje i posterunki ruchu:
Świebodzin - poprawa istniejących parametrów.
Zbąszynek - wymiana torów i rozjazdów by możliwa była jazda V=120 przez stację.
Zbąszyń - poprawa istniejących parametrów być może będzie możliwość jazdy V=60 na Wolsztyn.
Podstolice - wymiana rozjazdów z R=300 na R=1200 lub R=500 (stawiam na to 1), umożliwiające szybszą jazdę w kierunku Wrześni. Od strony Warszawy niewiele będzie ruszane.
Sokołowo Wrzesińskie - wymiana podrozjezdnic z drewnianych na beton. Nie wchodzi nawet pod uwagę podniesienie Vmax w kierunku Wrześni.
Konin - ruszany będzie układ rozjazdowy w ciągu E20, wywalone zostaną angliki, rozjazdy łukowe, być może uda się podnieść przelotową do 130. Cała stacja nie będzie ruszana, tylko tory E20. Układ stacji w kierunku Pątnowa ruszany nie będzie (chyba, że wymiana pojedynczych szyn i podkładów). Wymiana nawierzchni peronów 1 i 2.
Koło - to samo, wywalenie anglików oraz drewna. Wymiana nawierzchni peronów 1 i 2.
Kutno, tu będzie wywalenie anglików z Kutna Zachód, przez co wzrośnie Vr do 140 lub więcej, natomiast na Kw będzie wymiana rozjazdów umożliwiających zjazd V=100 na bok, gdyż wiele pociągów EIC ominie Kutno. I na pewno tory toruńskie i płocki zostaną zrobione na V=120, gdyż jest to część stacyjna. Nie wiadomo czy nie będzie przy okazji łataniny odcinka Kutno Azory - Florek, z podniesieniem Vmax.
Łowicz to samo czeka, wymiana torów w części warszawskiej z przelotem na V=140. Część skierniewicka będzie delikatnie ruszona by przywrócić V=100, nie wiadomo czy zjazdu na peron skierniewicki nie zrobią na V=60.

Nie będzie to jakaś wielka modernizacja, stąd proszę o rozsądek.
Maciej G
2014-03-11 13:16:58 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post scorpio:
"Widać Grzesiek, że nie masz pojęcia co będzie modernizowane na E20. Modernizacji ulegną przede wszystkim tor nr 2 od Słupcy do Zamkowa, podbity i wyprofilowany zostanie też tor nr 1 na analogicznym odcinku, wymienione zostaną podkłady na obwodnicy Wrześni, z remontem niektórych mostów i przepustów.

Stacje i posterunki ruchu:
Świebodzin - poprawa istniejących parametrów.
Zbąszynek - wymiana torów i rozjazdów by możliwa była jazda V=120 przez stację.
Zbąszyń - poprawa istniejących parametrów być może będzie możliwość jazdy V=60 na Wolsztyn.
Podstolice - wymiana rozjazdów z R=300 na R=1200 lub R=500 (stawiam na to 1), umożliwiające szybszą jazdę w kierunku Wrześni. Od strony Warszawy niewiele będzie ruszane.
Sokołowo Wrzesińskie - wymiana podrozjezdnic z drewnianych na beton. Nie wchodzi nawet pod uwagę podniesienie Vmax w kierunku Wrześni.
Konin - ruszany będzie układ rozjazdowy w ciągu E20, wywalone zostaną angliki, rozjazdy łukowe, być może uda się podnieść przelotową do 130. Cała stacja nie będzie ruszana, tylko tory E20. Układ stacji w kierunku Pątnowa ruszany nie będzie (chyba, że wymiana pojedynczych szyn i podkładów). Wymiana nawierzchni peronów 1 i 2.
Koło - to samo, wywalenie anglików oraz drewna. Wymiana nawierzchni peronów 1 i 2.
Kutno, tu będzie wywalenie anglików z Kutna Zachód, przez co wzrośnie Vr do 140 lub więcej, natomiast na Kw będzie wymiana rozjazdów umożliwiających zjazd V=100 na bok, gdyż wiele pociągów EIC ominie Kutno. I na pewno tory toruńskie i płocki zostaną zrobione na V=120, gdyż jest to część stacyjna. Nie wiadomo czy nie będzie przy okazji łataniny odcinka Kutno Azory - Florek, z podniesieniem Vmax.
Łowicz to samo czeka, wymiana torów w części warszawskiej z przelotem na V=140. Część skierniewicka będzie delikatnie ruszona by przywrócić V=100, nie wiadomo czy zjazdu na peron skierniewicki nie zrobią na V=60.

Nie będzie to jakaś wielka modernizacja, stąd proszę o rozsądek.
Maciej G"
I na takie coś potrzeba ponad 2,5 mld?
2014-03-11 14:30:17 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
@Bozia
To samo chciałem napisać ale zostałem ubiegnięty.
@scorpi0
Doucz się.
Te wszystkie roboty w wystarczającym stopniu ograniczą przepustowość E20. Np. będzie szlak Podstolice - Strzałkowo. Ile to km ?

A pan Leos powinien dostarczyć jeszcze świadectwo zgonu prababki, chrztu babki, że jest wyznania rzymsko-katolickiego, nie był TW pewnej służby, szczepienie przeciwko aids, czarnej ospie i ch...rze. Oraz najważniejsze - zaświadczenie od lekarza psychiatry ( koniecznie z pieczątką NFZ) , że jest zdrowy na umyśle, bo ośmiela konkurować w PKP IC oraz słać "petycje" ( skoro nie potrzeba) do UTK
2014-03-11 16:07:12 Autor: jatros
---.dynamic.chello.pl
@ z torow plk - dobre, dobre. Z tym wyznaniem rzymsko-katolickim to nic sie nie da zrobic - toc to Czesi :). Z reszta zaswiadczen - kto wie ;)

@ cosmo-pl - to nie kulejarska mentalnosc bo kulejarzy to ze stolkow decyzyjnych zmiotlo juz ze dwa lata temu, hłe, hłe. Jak nie jesteś rodem z euro2012 lub dowolnego banku to nie masz wstepu. A reczne sterowanie - tu pelna zgoda.
2014-03-11 17:48:29 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Narazie to firma nie potrafi spełnić wymagań które narzucają przepisy wygenerowane w większości w brukseli nasi tylko nadali tylko to co musieleli. Reszta to bicie piany tani PR albo nadzieje jakiegos fantasty pokroju konstruktora rozkładów z KŚ i KM.
Jeśli poważna firma nie potrafi takich oczywistych spraw załatwić to może lepiej niech sie nie bierze bo wszystko i tak pójdzie na konto mitycznej koleji czy PKP bo tak to widzą ludzie.
Pare ezt mają i wielka mi kokurencja hehe to artykół kabaretowy. Gdzie zaplecze gdzie tabor gdzie pracownicy ja wiem że jest bezrobocie ale bezrobotnych maszynistów nie ma nawet o kierownika z badaniami ciężko rewidntów to chyba sobie z Czech przywiozą albo z kamczatki.
2014-03-11 19:48:18 Autor: Kolumbijczyk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Trako.
Święta prawda.

LEx jest taką trochę dziwną firmą, która zawsze się dziwi, że coś jest potrzebne, aby prowadzić ruch kolejowy. W Czachach mieli ten sam problem, zanim wystartowali. Z tym, że w Polsce to raczej robią zadymę medialną niż rzeczywiście chcą jeździć. Bo tzw. szpecjaliści od wszystkiego zawsze będą uważać, że ktoś tam będzie poszkodowany przez złe pekepe czy PIC...
A że redakcja kochana RK ma stosunek bardzo miłosny do wszystkiego co czeskie i prywatne, a szczególnie robi za tubę propagandową firmy LEx, to i tym razem jakoś nie umie w ogóle ocenić, że dotychczas wszystkie tzw. próby wejście na polski rynek tej firmy to był czysty pic. Ile było straszenia sądami, ile piany... I co? I nic. Nie potrafią napisać banalnego wniosku.

A swoją drogą... W swojej miłości do Czechów RK (Czechów lubię) czasem daje się złapać na kawały, które robi np. zelpage. Potraktowali na poważnie news o zakupie starych ICE przez CD, potwierdzony przez nieistniejącą agencję prasową. I opublikowali go, aby po paru godzinach szybciutko zdjąć...

Dla innych mądrych prześmiewców...
Rzymskokatolicki pisze się razem. Ale nie wymagam, aby jednocześnie byłoby trzeba uważać się za znawców kolei i jednocześnie znać ortografię.
2014-03-11 19:50:33 Autor: Kolumbijczyk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zapomniałem napisać, że pociągów wolnych to oni mają dokładnie 0 (zero). I nic dotychczas nie zrobili, żeby mieli na przykład 1 (jeden). Chyba, że się wycofają z Czech, ale wtedy musieliby przyznać, że ponieśli tam porażkę...
2014-03-11 20:08:37 Autor: pt47
---.globalconnect.pl
OK modernizacje Wa-wa -Poznań będą niewielkie ale przecież kiedyś w końcu ruszą z przeciągającą się modernizacją Poznań-Szczecin pod 160 km/h do 200 odcinkami. Choć to 200 to pewnie już pieśń przeszłości. Miała być przesunięta (ta modernizacja, rewitalizacja) na perspektywę 2014-20 więc teoretycznie już niedługo. Swoją drogą ciekawe na jakim to jest etapie?
2014-03-11 20:43:38 Autor: jatros
---.dynamic.chello.pl
@ Kolumbijczyk - no to nie wymagaj tak jak nie wymagasz od siebie poprawnego stosowania interpunkcji ;)
2014-03-11 20:55:17 Autor: Aras Al-Hajjaj Abbasi
---.trans.net.pl
Leo powienie zatrudnić lepszych prawników
2014-03-11 21:16:38 Autor: dróżnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
ja tam będę za wprowadzeniem kolejnego przewoźnika wtedy, gdy zacznie on honorować mój bilet miesięczny albo sieciowy. Jeśli nie, to oferta dla podróżnych - zwłaszcza dla podróżnych z biletami wielorazowymi - pogorszy się. Linie nie są z gumy i mają ograniczoną przepustowść. Jeśli miałem do wyboru np 4 pociągi to nagle okaże się mam 1 a na pozostałe muszę dokupić kolejny bilet.
Słabe.
2014-03-12 12:52:19 Autor: msob
---.korbank.pl
pożywka dla mikoli
2014-03-14 14:42:35 Autor: pszczola
---.centertel.pl
Na pewno składy wielu tlk i nie tylko tlk nie wyglądają na młode. Wyremontowane chyba dość podstawowo. Śmiem sądzić (oby mylnie) czy i bezpieczeństwo jest w pełni w porządku. Kiedyś jadąc którąś z tlk (chyba Lubuszanin) nastapiła awaria jakiejś części łączeniowej, na szczęście wychwycona i pociąg zatrzymał się na jednej ze stacji w połowie drogi. Po przesiadce za półtorej godziny pasażerowie pojechali innym pociągiem.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony