Partnerzy serwisu:

Leo Express ma problemy finansowe?

Dziennik Gazeta Prawna 04.07.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2013-07-04 14:48:06 Autor: m.
---.184.223.119
OLT Express na szynach?
2013-07-04 15:05:30 Autor: erwin
---.113.66.186
a na koniec skopiują rozkład z KŚ i będzie kolejny trup
2013-07-04 15:51:04 Autor: p.
---.206.58.210
To przedsiewziecie bylo z gory skazane na niepowodzenie. Prosze popatrzec na kilka podstawowych informacji:
Praga 1.250 tys mieszkancow
Pardubice 90 tys. mieszkancow
Olomuniec 102 tys. mieszkancow
Ostrawa 298 tys. mieszkancow
Razem 1.740 tys. osob
Po calej tej trasie (w relacji Praga-Pardubice-Olomuniec-Ostrawa) kursuje obecnie 37 par pociagow!!! Dodatkowo w relacji Praga-Pardubice-Olomuniec (i dalej inne czesci Czech i Slowacji, ale z pominieciem Ostrawy) kursuje kolejne 14 pociagow! (W obliczeniach pominieto polaczenia kursujace w pojedyncze dni tygodnia np. tylko w poniedzialki, piatki czy niedziele). Jak widac z Pragi do Ostrawy pociagi kursuja srednio co 30 minut a do Pardubic i Olomunca co 15 minut!
Nawet mimo stosunkowo niskich cen dostepu do infrastruktury kolejowej w republice czeskiej (zwlaszcza w porownaniu z Polska) na tak mala liczbe mieszkancow wymienionych miast liczba pociagow jest bardzo duza! Chcialoby sie praktycznie powiedziec ze ZA DUZA!!! Prywatnie mysle, ze menedzerowie z LEO Express sami doszli do takiego zdania i desperacko szukaja mozliwosci zarobku - stad pomysl z polaczeniami w Polsce.

Mysle ze bardzo ciekawym moze tu byc pewne porowanie. Ciezko sie tu do czego kolwiek porownywac, zwlaszcza ze Czechy to "kraj kolejowy", jednak warto dla przykladu podac sytuacje z polskiego podworka!
Linia Warszawa-Wloclawek-Torun-Bydgoszcz
Warszawa 1.700 tys mieszkancow
Kutno 68 tys. mieszkancow
Wloclawek 116 tys. mieszkancow
Torun 205 tys. mieszkancow
Bydgoszcz 363 tys. mieszkancow
Razem 2.452 tys. mieszkancow!
Liczba dziennych polaczen kolejowych w tej relacji to raptem 6 w tym zadne w standardzie premium! (nie wliczono polaczen Warszawa-Kutno-magistrala weglowa-Bydgoszcz-Gdynia, z uwagi ze kursowanie tych pociagow ta trasa ma charakter tymczasowy zwiazany z remontem linii Wawa-Ilawa-Gdansk.)
Gdyby do tego porownac jeszcze ilosc wagonow w kazdym uruchmianym pociagu (w Polsce to gora 5 wagonow, gdzie w Czechach bywa ich zdecydowanie wiecej) to obraz jest jeszcze bardziej nedzny!!! A decyzja LEO Express o wyborze Polski jako miejsca ekspansji jak najbardziej zrozumiala.
2013-07-04 16:56:17 Autor: Korrek
---.29.103.233
Mam autentyczny żal do redakcji RK.

Od początku pisałem w komentarzach o tych problemach, gdy wszyscy zachwycali się się LEx i ich wejściem do Polski.

Pisałem o nieudanej emisji obligacji, o strukturze bardzo dziwnej LEx, o propozycji obniżenia płac dla pracowników, o słabych wynikach finansowych.

Wszystko było. Tylko nikogo to nie obchodziło, bo wszyscy, łącznie z redakcją byli zajęci zachwytem nad LEx i pluciem w PKP IC...
2013-07-04 18:48:30 Autor: Korrek
---.29.103.233
Jeszcze ciekawostka.
To nasze Pendolino jednak nie takie drogie...

Pięc Flirtów wychodzi po 50 mln za sztukę. Są 5-członowe, rozwijają prędkość 160 km/h (maks. do 190 km/h, ale tyle nie jeżdżą), 237 pasażerów.

Pendolino przy 20 sztukach wychodzi ok. 82 mln za pojazd. Są 7-członowe, prędkość od 160-200-230 km/h (do 250 km/h), pasażerów 402.
2013-07-04 19:25:45 Autor: Trako
---.235.20.236
Taką właśnie kuracje przechodzi PKP od 20 lat następny etap do przewidzenia zmniejszenie liczby połączeń. Wychodzi z tego że rzeczywistości nie da się oszukać tak jak u nas próbowało KŚ można czyścić skład średnio co 4 godziny jak bywało to w KŚ ale niestety szybko rzeczywistość przypomniała o sobie czytaj długi. Dopóki u nas państwo nie zdecyduje się na finasowanie pasażerskiego transportu kolejowego w stopniu podobnym do Niemieckiego szybkiej poprawy nie będzie.
2013-07-04 20:18:53 Autor: Korrek
---.29.103.233
Widzę, Trako, że niewiele z tego rozumiesz.

LeX to prywatne przedsięwzięcie. Gość wyłożył swoją kasę, wziął kredyty, zatrudnił ludzi, wymyślił (chyba trochę kiepsko) pomysł na zarabianie i zaczął jeździć pociągami. W tym celu, aby włożone pieniądze przyniosły w końcu zysk.

I okazało się, że się przeliczył. Zbyt mały kraj, zbyt dużo pociągów = potężna konkurencja i nie ma tyle przychodów, aby mieć nadzieje że w końcu pojawią się zyski.

A ty piszesz, że poziom dofinansowania kolei w Polsce jest zbyt niski w stosunku do Niemiec...
2013-07-04 22:01:57 Autor: mathewicforum
---.225.79.109
Nie ma się co podniecać problemami LEO, popatrzcie raczej na post p. Widać, że Czechy biją nas pod kątem ilości połączeń jakieś 6 razy. I tyle w tym temacie :D.
2013-07-04 22:32:02 Autor: pinkdotR
---.55.122.234
Myślę, że przygody z LEO wynika dla nas jeszcze jedno. Skoro LEO jest w takiej sytuacji finansowej w jakiej jest i z czeskiego mocno nasyconego rynku nie może wycisnąć więcej, to do nas chciał wjechać, aby w miarę szybko wyjść nad kreskę. Promocja byłaby skromna albo krótka. W Polsce jest zatem niewykorzystany potencjał do prowadzenia dochodowych przewozów kolejowych. To dobrze świadczy o naszym rynku i źle o traktowaniu go przez przewoźników. Jednocześnie stwarza nadzieję, że jako pasażerowie dostaniemy (stabilnie, nie tylko promocyjnie) dużo więcej pociągów, gdy pojawi się konkurencja. Obyśmy nie dali rady blokować jej wejścia zbyt długo.
2013-07-05 00:40:34 Autor: Henryk
---.235.221.80
2013-07-04 16:56:17 Autor: Korrek ---.29.103.233
"Mam autentyczny żal do redakcji RK."

Nie pisz bzdur kolego. Nie ma na stronie RK numeru telefonu do redakcji? Nie mogłeś zaproponować napisania artykułu na stronę RK popartego faktami? Nikt tu nie jest alfą i omegą by wszystko czytać i reagować na wszystkie zachcianki. Bo ja chcę kubek gorącej kawy do każdego RK w Empiku. No litości.
2013-07-05 08:09:20 Autor: Korrek
---.30.54.73
@Henryk
Nie miałem prawa napisać tak jak napisałem?
Wiem, gdzie można znaleźć numer telefonu do redakcji. I nawet jaki jest do niej mail.

Ale z drugiej strony wiem bardzo dobrze jak funkcjonował polski rynek medialny jeszcze rok temu, gdy OLT Exrpress szalał z cenami i promocjami, a prawie wszystkie redakcje piały z zachwytu i nic nie robiły z mailami i telefonami, w których niektórzy próbowali zwrócić uwagę na absurdalność sytuacji i ekonomiczny bezsens całego przedsięwzięcia. Takie nabożne zachwycenie nad niemożliwą ideą i korzystanie z materiałów piarowskich jako źródła wiedzy wszelakiej.

A to redakcja nie czyta komentarzy pod swoimi tekstami? Nie widziałeś wpisów z uwagą redaktora/admina przy wpisach? Nie reaguje na wytykane błędy w tekście? To po co są komentarze?

Jeszcze jednio... Nie twierdzę, że LEx to nasz OLT.
Uważam tylko, że redakcja za bardzo wierzyła w to, co chciała wierzyć (pożytki z konkurencji na torach) i w to, co Czesi głosili. A to nie mogą być jedyne źródła dziennikarza, gdy pisze jakikolwiek tekst. Bo potem wychodzi laurka, z której wszyscy się śmieją (jak nie są w stanie zachwycenia). Nikomu nie chciało się sprawdzić, jak wygląda na przykład zapełnienie pociągów LEO i co piszą o sytuacji przewoźnika media w Czechach?

Nie mogę mieć żalu do redakcji, że tego nie zrobili? I nie mogę o tym napisać?
2013-07-05 09:46:48 Autor: p.
---.245.131.19
@ korrek

O co Ty masz wlasciwie pretensje do redakcji RK?? O to ze zbieraja wszelkie materialy prasowe i je tutaj po prostu przedrukowuja? Czy zauwazyles gdziekolwiek forme komentarza do przedrukowanych artykulow ze strony owej "redakcji"?? Rozumiem ze masz pretensje do wszelkiego typu wyborczych, rzeczpospolitych, naszych, twoich, polskich, nienaszych dziennikow, faktow i superexpresow, bo oni bez jakiejkolwiek merytorycznej wiedzy sa w stanie napisac o wszystkim i rzeczywiscie bazuja wylacznie bezkrytycznie na tym co uslysza na konferencjach prasowych. Jednak w przypadku RK nie ma mowy o zadnej "redakcji", bo musialby tam byc jakis "dziennikarz", a jest zapewne wylacznie ktos kto to po prostu przeszukuje codzienne wydania dziennikow kilkoma slowami haslami. Wcale bym sie nawet nie zdziwil, gdyby robil to nie czlowiek, a jakas duzo tansza aplikacja.
2013-07-05 10:14:42 Autor: Kryniczanin
---.30.92.42

Kryniczanin
Coś słabo wygląda ten mikolski zbawca kolei.
2013-07-05 11:19:18 Autor: Korrek
---.30.54.73
@p.

Polecam sprawdzenie strony następującej http://www.rynek-kolejowy.pl/redakcja, a potem pisanie. Chyba, że to miałaby być ironia, w co szczerze wątpię...
2013-07-05 12:27:44 Autor: p.
---.206.58.209
@ Korrek
To co widac pod tym linkiem to jest redakcja drukowanego RK, ale nie tego tutaj newslettera.
Informacje na portalu to artykuly zwyczajne przekopiowane z wszelkich innych dziennikow. Nikt tu niczego nie redaguje to zwykle KOPIE obcych artykulow. EOT
2013-07-06 09:19:30 Autor: Korrek
---.30.166.83
Ciężko dyskutować z kimś, kto wszystko wie lepiej, a czytanie mu szkodzi...

Wojciech Śmiech
Redaktor "Rynku Kolejowego"
oraz redaktor prowadzący portalu www.rynek-kolejowy.pl

Jakub Madrjas
Redaktor "Rynku Kolejowego" i portalu www.rynek-kolejowy.pl

Anna Kostecka
Redaktor "Rynku Kolejowego" i portalu www.rynek-kolejowy.pl

Łukasz Pastor
Redaktor "Rynku Kolejowego" i portalu www.rynek-kolejowy.pl

Wystarczy?
Możesz napisać również do każdego z nich i zapytać, czy są automatami. Czy ich praca polega na ctr C - ctr V, czy pisaniu tekstów w oparciu o zdobywane własne informacje lub wykorzystywaniu materiałów, które gdzieś zostały opublikowane, REDAGOWANIU ich treści i umieszczaniu na portalu. Pytanie nie boli.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony