Partnerzy serwisu:

Leo Express jednak w Polsce. Od piątku połączenie Kraków - Praga

jm, Rynek Kolejowy/Fly4Free 05.11.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2014-11-05 15:29:34 Autor: kris kross
---.kpn.net
Przykre ..
Polska - bus
Reszta cywilizowanej Europy - pociag
2014-11-05 15:36:32 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
obecnie pociąg do Krakowa z Katowic jedzie ze średnią ok. 36 km/h
PKP Polskie Linie Kolejowe dostały 268 mln euro kredytu na modernizację linii kolejowej z Katowic
do Krakowa. Na 58-kilometrowej trasie pociągi będą mogły jeździć nawet 160 km/godz - czytamy w
komunikacie.
Modernizacja linii ma rozpocząć się jeszcze w tym roku i potrwa do końca 2016 roku.
Modernizacja "trwa" od 2010.
2014-11-05 15:37:18 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ kris kross

Jakie UTK i PKP PLK, taka jakość kolei w PL... Ale dobrze, Leo przecież nie będzie walczył z matolstwem, prawda? Nie pozwolili mu wykończyć złomoPICu na stalowych kołach, to wykończy na gumowych ;)
2014-11-05 15:40:22 Autor: dd
---.net150.okay.pl
Chciałem kupić bilet na grudzień z Krakowa do Pragi i niestety nie da rady. Lipa jak w polsce.
2014-11-05 15:53:20 Autor: bralczyk
---.dynamic.chello.pl
Hehe w boguminie ta przesiadka a może u Bogumiła? no chyba że w Bohuminie miało być tylko autor artykułu jest analfabetą.
2014-11-05 15:56:34 Autor: zagłebiok
---.centertel.pl
@bralczyk

Bogumin, to spolszczona nazwa miejscowości. Sam jesteś analfabetą
2014-11-05 16:11:50 Autor: Pasażer1985
---.toya.net.pl
Niech ku*wa PIC w końcu zrozumie - nie ma szans najmniejszych w normalnej konkurencji i sprzyjanie UTK tu nic nie da.

Nie wpuszczą LEO to Polski Bus ich wykończy i to p...lino.

Czekam tylko, kiedy wielka dotacja zostanie podzielona sprawiedliwie do konkurencji - wtedy Czemerajda ani inna Ciamajda nie da rady ochronić wizerunkowo tej wydmuszki, kolosa na glinianych nogach.

Dni PIC są policzone. I tyle.
2014-11-05 16:15:43 Autor: turt
---.opera-mini.net
Brawo. Pokazali, ze mozna wykiwać IC Celejewskiego i PLK :)
2014-11-05 16:20:25 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Sprytne. W Czechach przesiadka na pociąg i namacalny dowód na to, że kolej pasażerska może być cywilizowana i nastawiona na pasażera. Chcą przyszłym klientom pokazać swoją firmę i to zrobią. Potem, jak już wejdą do Polski, PIC może się wypchać.
2014-11-05 16:33:09 Autor: Prawdziwy Polak
---.free.aero2.net.pl
kiedyś za antypolskość był tylko jeden wyrok, teraz można pisać i obrażać Polaków w internecie bezkarnie. Ale do czasu. Do czasu.
2014-11-05 16:40:54 Autor: Małopolanin
---.168.193.198
60/90 zł za ok. 520 km - w porównaniu z EICP jest taniej.
2014-11-05 16:43:30 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Prawdziwy Polak:
Nie wiem, co ma wspólnego Pana wypowiedź z tym artykułem. Kto tu obraża Polaków? Bo moim zdaniem nieudolny zarząd IC oraz MIR, które trwonią podatki na opłacanie stada nieudolnych pseudo-menadżerów niszczących tą firmę, dorobek wielu pokoleń kolejarzy i kolejowy transport pasażerski ze szkodą dla naszej gospodarki.
2014-11-05 16:48:33 Autor: peron7
---.play-internet.pl
Autor:Prawdziwy Polak
czyli burak pszenno-kartoflany z mazowieckiej ziemi spod wierzby
2014-11-05 17:13:29 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
No proszę, jak to Czesi wychodzą klientom/turystom/pasażerom na ich oczekiwania.
Nie od dzisiaj wiadomo że czeska Praga, rywalizuje z m.in. Krakowem o turystów...

Teraz można będzie sobie z Krakowa czy Katowic wyskoczyć" na weekend "do tego pięknego miasta - Pragi, na zwiedzanie miasta, czy popić sobie piwa, pojeździć tam tramwajami czy metrem naprzyklad. I w odwrotną stronę Czesi też mogą do nas dojechać. Tylko wstyd że będą musieli przesiadać do autobusu. Co sobie pomyślą o naszym kraju ? Że zlikwidowaliśmy kolej i że jesteśmy światowym potentatem w wydobyciu ropy naftowej i gazu, pociągi są nam niepotrzebne ?
2014-11-05 17:13:42 Autor: Czemerajda
---.204.191.18.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Leo Express nie jest dla nas żadną konkurencją, gdyż PKP Intercity z uwagi na wdrażane przez nas sukcesywnie unikatowe rozwiązania jest absolutnie bezkonkurencyjne.
2014-11-05 17:47:14 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
W odpowiedzi na post kris kross:
"Przykre ..
Polska - bus
Reszta cywilizowanej Europy - pociag "
To samo pomyślałem. Mamy kolejny taki przypadek po DB-busie na A4. Leo nie został wpuszczony przez UTK ale prawda jest też taka, że nie bardzo miałby po czym jeździć do Krakowa pociągiem. Pocieszeniem w tym wszystkim jest to, że we właśnie zatwierdzonym kontrakcie terytorialnym jest remont linii Trzebinia - Czechowice-Dziedzice więc może kiedyś będzie chociaż infrastruktura. Czy będzie wola wpuszczenia konkurencji? Spodziewam się długiego oporu ze szkodą dla kolei jako całości.

A Leo pewnie zarobi na tej busowej dowozówce do pociągu, bo jest duże zapotrzebowanie turystów na połączenia Kraków-Praga (tak samo Budapeszt i Wiedeń), bo wielu przyjeżdża odwiedzać te miasta w pakiecie.
2014-11-05 18:03:40 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
A pociąg PRów Kraków- Bohumin pojechał się, na zieloną trawkę. Brawo, prawdziwe polactwo.
2014-11-05 18:12:56 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
a wystarczy tylko te 77 km Kraków - Katowice zrobić i jazda...
2014-11-05 18:29:39 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Leo powinien starać się zastąpić PIC.
Pendolino przekazać Leo i będzie spokój.
2014-11-05 19:05:21 Autor: lolo
---.jsn.osi.pl
To zdarzenie dokumentuje dobitnie niechęć PKP IC do jakichkolwiek działań proklientowskich.
Przy takiej niechęci każdy złoty dotacji do PKP IC to zmarnowane pieniądze.
Winne tego marnotrwastwa jest MIR a teraz pani Wasiak.
2014-11-05 19:25:33 Autor: Kor.
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Celejewski powinien odejść ze stanowiska, bo nawet maluteńka konkurencja kompromituje jego spółkę.
2014-11-05 21:13:15 Autor: Woojtek
---.dynamic.chello.pl
Skoro tu bilet kosztuje 90 zł to dlaczego w PKP IC bilety są dużo dużo droższe? Czym jest to spowodowane?
2014-11-05 22:05:46 Autor: elfynatory
---.dynamic.gprs.plus.pl
Nadal popieram "soad" za przypominanie o największym przekręcie PKL dotyczącym linii Katowice-Kraków. To nie tylko jazda 38 km/h od 2010 roku. To także 38 groszy za kilometr autostrady Kraków-Katowice, za którą trzeba płacić spółce STALEXPORT, która mataczy w sprawie modernizacji Kraków-Katowice. Postkomunistyczne cwaniaczki zasiadające w Stalexporcie biją kasę za sterowany przez nich niedowład PKL. Plus dotacja z budżetu państwa 150 mln i życie ponad stan. Za dotacją stoją złodzieje z SLD i PO. Tylko nie mówcie, że jestem za PISuarem. Bo nie jestem. Jestem za Martą Wierzbicką nago.
2014-11-05 22:11:06 Autor: Dziobię - więc jestem
---.centertel.pl
Leo jeszcze wróci na tory... polskie tory!

A tymczasem...

@@@Szanowna Redakcjo Rynku Kolejowego!!!@@@

Wasi koledzy z zaprzyjaźnionego "Kuriera Kolejowego" już kilka(!) dni temu pisali o tym, że od 14 grudnia br(!) w spółce PKP IC powstaje "nowa" kategoria pociągów - IC (InterCity), która - na razie(!) - będzie miała taką samą taryfę cenową jak TLK, jednak lepsze wagony. I tak wszystkie pociągi jadące przez "Protezę Koniecpolską" Kraków - Wrocław, ale i Szczecin - Przemyśl będą IC. Do tego będą zestawione zawsze tylko i wyłącznie ze zmodernizowanych wagonów.

Do zobaczenia w IC, dziobaki! :D
2014-11-05 22:11:41 Autor: Hmm
---.play-internet.pl
Panowie, panowie. Po co wyzywać UTK i PKP IC. UE plus czwarty pakiet kolejowy i pełne otwarcie rynku. Będzie chciał jeździć Hans to pojedzie. Będzie chciał jechać Jaque to też pojedzie.

Cierpliwości panowie, a Unia zrobi w UTK porządek. Tak się kończy zatrudnianie w różnych urzędach po znajomości fachmenów bez wiedzy kolejowej.
2014-11-06 00:24:01 Autor: kamil20
---.123.215.1
da sie ??? da z gliwic 8:56 w pradze na 13 za 75zl ciekawe ile bym musial zaplacic jakbym w ic np za mp prage hahahah
2014-11-06 00:41:41 Autor: Gość
---.dynamic.chello.pl
Tak tanio, bo autobusem przewiozą ludzi po kosztach. Gdyby Leo jechał po torach, to zabulił by maszynistom (więcej niż kierowcom) + stawka dostępu do infrastruktury + o wiele wyższa amortyzacja sprzętu i pewnie parę innych składników. I bardzo możliwe, że okazało by się, że wyszydzanym pICem było by taniej. Skórzane siedzenia mają być atutem?? wybaczcie... Przy Pendolino każdy krzyczał że trzeba było kupić polskie... teraz nagle czeskie lepsze??
2014-11-06 01:24:59 Autor: JacekSY
---.dynamic.mm.pl
No i klops. Z rowerem do Pragi nie pojadę. Szkoda że nasi tacy oporni. Boją się konkurencji.
2014-11-06 01:43:18 Autor: Pitrys
---.client.rionet.cz
To Gosc - Leo Express to jest Flirt i ten jest z Polski ;o)
2014-11-06 01:55:07 Autor: Małopolanin
---.168.193.198
@Gość
Trafiłeś w sedno :)
2014-11-06 07:14:33 Autor: hihi
---
@ Pasażer1985

Nie ma co się denerwować. Pompka Ci wysiądzie, pójdziesz do piachu, a pic będzie trwał i trwał - założymy się?

Dopóki będziemy pozwalać polskiemu rządowi na wlewanie bez opamiętania gotówki do kasy tego "narodowego" przewoźnika to nic się nie zmieni. No może poza pudrowanymi zmianami w pic-u w postaci wymiany zarządu na kolejny "wierny politycznie".
I tyle.
2014-11-06 07:23:49 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Polski snobizm i buta skierowana przeciwko Leo Ekspres i nie tylko. Z dopuszczeniem niektórych systemów i wyrobów jest podobnie. Lepiej jak jest Polskie gorsze niż obce lepsze. A w stosunku do Czechów jesteśmy tak do "TYŁU" , że szkoda gadać.
2014-11-06 08:40:57 Autor: Bogumin
---.dynamic.mm.pl
Nie wiem jak można nie znać miasta Bogumin polskiego miasta o które kiedyś przelewano krew. Bohumin to mogą sobie mówić pepiki. Znafcy. To wszystko to nowe albo stare kotlety, które nie zmienią niczego. W Polsce mieszka 40 mln ludzi. Każdy z tego tortu może coś "ujeść"
2014-11-06 10:22:13 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@Małopolanin

Nie pojeździsz sobie tanio :-)
2014-11-06 10:52:36 Autor: kris-kross
---.kpn.net
@pinkdoktoR
Infrastruktura infrastruktura. Na to Leo nie ma wplywu. Problemem jest ta przesiadka. Wiem, od biedy kazdy kto bedzie chcial zaliczyc polskie atrakcje turystyczne zrobi to. Jednak pozostawi to negatywny odbior potencjalnych turystow. Kazdy bedzie kojarzyl PL jako kraj drugiej czy trzeciej kategorii.

Co do samej idei konkurencji - to jestem za tym zeby byla. Jestem za tym zeby pasazer mial jakis wybor. A to czy same firmy stosuja dumping I sie wyrzna - no coz, to obnaza tylko zle zarzadzanie. Mozna konkurowac ale z glowa. Jak pasazer bedzie mial do wyboru cene 35 PLN I 32 PLN to czesto dopaci te 3 zeta extra I pojedzie tym polaczeniem ktore mu bedzie bardziej pasowac. Ale jak ktos chce robic konkurencje za 15 PLN vs 35 PLN I potem plakac, ze rynek sie psuje, to sorry.

@ G o r a l
Niby tak. Ale to pokazuje jak anty-obywatelska jest Polska. Na styku Holandii (gdzie taraz mieszkam) Belgii I Niemiec (a takze Luksemburga) takowy problem nie wystepuje. Firmy dogadaly sie I jest gicio. Dalo sie? Dalo.
Tu nie ma czegosc takiego jak 'niedasizm'.
2014-11-07 08:51:27 Autor: aronek
---.adsl.inetia.pl
jestem zachwycony, rozklad jazdy bardzo dobry, w Pradze ok 13, w Krakowie ok 13.20, to moze byc hit, autobusem jednak bedzie szybciej do Bohumina, pociagiem przy obecnych pracach torowych i ''szybkosci''na torach w PL jechaloby sie o wiele dluzej,a w Czechach pociagiem super jazda
2014-11-08 07:55:21 Autor: asad
---.play-internet.pl
podoba mi sie podejscie prywatnego biznesu. Jak nie drzwiami to oknem wejdą.
2014-11-10 09:25:12 Autor: milli vanilli
---.84.246.233
Nie skorzystam, gdzieś mam takie połączenie autobus - pociąg....
Albo ktoś jest przewoźnikiem kolejowym i świadczy takie usługi, albo niech przekwalifikuje się i wozi pasażerów autobusami. Z Polski niech wypier....a !!!
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony