Partnerzy serwisu:

Leo Express i DLA szykują się na czerwiec. Pociągi chce dostarczyć Pesa

jm, Rynek Kolejowy 10.07.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2013-07-10 12:31:38 Autor: LOLek
---.itcomp.pl
LEO 3x TAK - PESA 3x NIE!!! JAk chcą być komfortowi to niech sobie darują Pesę...
2013-07-10 12:35:07 Autor: mnb
---.229.155.26.atman.pl
Czyli co, teraz dostaną ten otwarty dostęp?
2013-07-10 12:37:23 Autor: Haha
---.adsl.inetia.pl
Haha. PESA. No chyba robicie sobie jaja. !!
2013-07-10 12:39:57 Autor: Haha
---.adsl.inetia.pl
Jak chcą PESE to niech zamówią od razu 20 sztuk, żeby mieli rezerwę taborową w razie czego jak te podstawowe 10 zdefektuje xD Co w przypadku PESY jest prawdopodobne !
2013-07-10 12:41:35 Autor: Dcxx
---.dynamic.gprs.plus.pl
Z tego co wiem to PESA nie ma odpowiednio komfortowego taboru na trasy dalekobieżne.
Chyba nie zrobią jaj i nie zaoferują typowo podmiejskiego ELF'a po małych przeróbkach?!
2013-07-10 12:50:48 Autor: Kto?
---.ip.netia.com.pl
Kto im doradza jak wejść na rynek przewozów w Polsce? Umowa jest zawarta na lata anie na skuteczność!!! Tak dalej to czerwiec 2020 !!!!
2013-07-10 12:56:13 Autor: NiemiecWPolsce
---.euv-frankfurt-o.de
Ahh ta nienawiść do Pesy...
Nikt oczywiście nie pomyśli, że Pesa dostarcza dokładnie to, czego chce zamawiający. Niestety nie są cudotwórcami, więc jak ktoś chce pociąg za śmieszne pieniądze, to niech nie oczekuje, że będzie to standard premium. Jestem pewien, że jeśli Leo zamówi u Pesy pociągi, to nie będą one odstawały od Flirtów. Już o to zadba zamawiający, który jak podejrzewam, wybierze wyposażenie wnętrz tego samego producenta, a całe wyposażenie będzie na pewno odbiegało od wersji istniejących ELFów biednych kolejek marszałkowskich. Nie zaprzeczam, że Pesa miewa problemy z awaryjnością, ale podobnie dzieje się to z Newagiem, Solarisem. Jest to zupełnie normalne, bo są to producenci młodzi bez większego doświadczenia, bo skąd mają mieć jak zamawiane są po 2,3 EZT...

Po raz wtóry powtarzam, że nie można oczekiwać, że w pierwszych 5-10 latach staną się producentami z 99% bezawaryjnością. Skończcie z tym myśleniem, że tylko pociąg made in Poland miewa awarie. Przeglądajcie Drehscheibe i inne zachodnie strony kolejowe, a zobaczycie że Bombi, Alstom, a nawet Siemens nie grzeszą większą bezawaryjnością ;)
2013-07-10 12:57:32 Autor: tjakuszewicz
---.gorzow.mm.pl
No jakie Leo Express... przecież nie możemy sobie pozwolić na jakąś konkurencję skoro w tym samym czasie nasze cudne p...lino ma się pojawić na torach.

Taka oto jest prawda dlaczego nie da się wejść na rynek od grudnia 2013.
Choćby mieli potężne zaplecze taborowe, choćby mieli wszystkie dokumenty, pozwolenia, koncesje i inne d...erele zbędne i niezbędne to i tak beton PKP nie wpuściłby ich teraz na tory.
2013-07-10 13:03:53 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@tjakuszewicz

Fajne to twoje ostatnie zdania. Najlepsze jest to: "choćby mieli"...

Problem właśnie w tym, że nie mają... A nie mają nawet pociągów. I tyle, proszę pana szanownego, dyskutowania.
2013-07-10 13:07:04 Autor: Znowu Ja
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Z PESĄ rzecz w tym, że:
- zestawy kołowe
- falowana podłoga (MUSI być płaska jak we flirtach!)
- głośne (musieliby baaaardzo dobre wyciszyć pojazd)
- drzwi głośno trzaskają
- systemy elektroniczne lagują (zanim się otworzą drzwi, trzeba poczekać parę sekund po zatrzymaniu, oprócz tego kiedy wszystkie drzwi się zamkną, odjazd też jest możliwy dopiero po kilku sekundach - niczego takiego nie ma w pojazdach Stadlera i Newagu)
- oprócz tego SIP MUSI działać NIEZAWODNIE (w elfach KM to praktycznie niespotykane)
Oprócz tego są drobniejsze problemy, które - jak sądzę - będą wyeliminowane lepszą kasą - tj. jakość wykonania - odstające plastiki, trzęsące się ekrany pod sufitem itp itd.

Jeśli PESA ma wyprodukować te pojazdy - to muszą dopracować _wszystko_, co wymieniłem i nie tylko.
2013-07-10 13:14:54 Autor: radek_mgth
---.208.54.221
A widziałeś typowo podmiejskiego FLIRTa dla Norwegii (tam obslugują też tymi składami "średniodługie" połączenia międzymiastowe) - przecież to ten sam skład tylko po "lekkich przeróbkach"? ELF wcale nie będzie złym składem międzymiastowym, ale fakt - rozwiązań z 27WE skopiować nie mogą (czyt. fotele tyłem do okna itp.).
2013-07-10 13:22:55 Autor: kaboom
---.248.2.242
Fajnie że czeski przewoźnik zainwestuje w polsce przez zamówienie polskich pociągów pesy. Teraz Pesa dzięki nabytym doświadczeniom z awariami poprzednich serii ich taboru wreszcie zaczyna robić bardziej niezawodne pojazdy więc chyba aż tyle problemów z nimi nie będzie...
2013-07-10 13:24:47 Autor: ziomej
---.4.213.153
Oczywiste, że Pesa, bo na polskim rynku jest bezsprzecznie najlepsza i zrobi te pociągi za niższą cenę niż Stadler.

Pociągi mają jak najbardziej od dawna. Jest to Elf, który zostanie przystosowany tak jak Flirty dla LEO i będzie produktem o niebo lepszym od ED74, który i tak większości pasażerów się podoba ze względu na ciszę i spokojny bieg.

Rodzina EZTów Pesy to nie jest tylko podmiejski Elf, to modułowa konstrukcja którą można przystosować nawet na mobilny skład zegarków pana ministra albo na ruchadełko dla Putina.


Sorry, komentarz brzmi trochę jak folder Pesy, ale do cholibki, co wyście myśleli, że Newag pójdzie do Energocontrolu po projekcik, zbuduje prototypy i LEO w ten produkt uwierzy?
2013-07-10 13:26:47 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dla hejterów Pesy ...

Flirty zrobione dla LEO kosztowały 50 mln złotych za sztukę. Za pięcioczłonowy ezt.

Ostatni przetarg na trójczłonowy ezt dosyć dobrze wyposażony Podkarpackie wydało 19,3 mln złotych.

Łapiecie o co chodzi?

Dając taką kasę (pomijając dwa dodatkowe człony) masz odpowiedni standard. Dokładnie taki, jak chcesz...
2013-07-10 13:32:38 Autor: GOSCD23
---.mielec.mm.pl
KILKA WTOP/awarii Pesy na trasie i idzie jasny przekaz do mediów, że o to kolejna nieudana inicjatywa i dzięki np. RMF-owi pół Polski wie że ktoś odstawił kolejne dziadostwo i na kolej nie ma co liczyć. Szkoda że nie można tez liczyć na komfort jaki oferują flirty, w Pesie będą jakieś lepsze stołki - spodziewajmy się komfortu takiego jak w wagonach RegioExpress które wypusciła przecież PESA
2013-07-10 13:40:51 Autor: Goofy
---.30.0.84
No ale o co wam chodzi? A Stadler co niby zrobił? Wziął podmiejskiego Flirta, któremu bebechy zmienił na dalekobieżne i co? I wszyscy ekstaza... To jak Stadler może, to PESA nie?
2013-07-10 14:20:07 Autor: LOLek
---.itcomp.pl
W odpowiedzi na post Korrek:
"Dla hejterów Pesy ...

Flirty zrobione dla LEO kosztowały 50 mln złotych za sztukę. Za pięcioczłonowy ezt.

Ostatni przetarg na trójczłonowy ezt dosyć dobrze wyposażony Podkarpackie wydało 19,3 mln złotych.

Łapiecie o co chodzi?

Dając taką kasę (pomijając dwa dodatkowe człony) masz odpowiedni standard. Dokładnie taki, jak chcesz..."
Tylko za te 50 mln złotych oni do każdego składu dokupili NIEZAWODNOŚĆ... Czego PESA nigdy nie miała, nie ma i wszystko wskazuje na to że na razie mieć nie będzie :)
2013-07-10 14:32:42 Autor: inzynier
---.scansafe.net
Hejterzy jak zwykle nie przegapili okazji zeby pojechac po wszystkim, co polskie. Boze, co za zakompleksiony narod. Kolejne 50 lat musi minac zebyscie sie z tego wyleczyli.
Polactwo...
2013-07-10 14:33:12 Autor: wietkong4321
---.ip.netia.com.pl
NEWAG pewnie pisze juz odwolanie
2013-07-10 14:55:43 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zakompleksione "Bolki i Lolki" przecież będą miały wybór w postaci PICu (nawet klasy premium), a "Ryśki i inne fajne chłopaki" pojeżdżą sobie Leo z Pesą.

W czym więc problem? Wszyscy będą zadowoleni i o to przecież chodzi na konkurencyjnym rynku.
2013-07-10 15:02:07 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@LOLek

Rozbawiłeś mnie totalnie, choć chyba nie miałeś takiego zamiaru...

Niezawodność Flitrów Stadlera może po pół roku od uruchomienia połączeń jako tako się prezentuje, ale początki były tragiczne. Macie krótką pamięć i z pewnością też niewielu z was śledziło losy LEO na czeskich torach.

Rozpoczęli od falstartu i wracali pieniądze za niezrealizowane przewozy, bo producent nie wyrobił się z produkcją i nie mieli potrzebnej dokumentacji. A potem gdy już w grudniu rozpoczęli jazdy, to jeździli mniej więcej na połowie kursów, bo ciągle się coś psuło (a reklamowali się jako szwajcarska jakość na czeskich torach...).

Psuło się zamykanie drzwi, czujniki temperatury, ogrzewanie nie działało, internet nie funkcjonował, toalety itp itd. W sumie większość to jeździły dwa z pięciu składów, jeden był w rezerwie, a dwa były w naprawie. I tak było od 9 grudnia do 18 stycznie. Po ponad miesiącu udało im się uruchomić wszystkie planowane pociągi.

I teraz jeżdżą w porządku, ale pisanie że niezawodność jest znakiem jakiegoś producenta, to daleko idące uproszczenie i dowód na ignorancję.
2013-07-10 15:35:38 Autor: asad
---.251.119.199
na takie trasy to zdaje sie 19WE byl projektowany. Jakos nie moge sobie wyobrazic Turbo-Elfa przemierzajacego cala Polske.
2013-07-10 15:46:30 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@Korrek: To prawda. Nie dawniej jak kilka dni temu w Tychach padł Flirt KŚ. Więc nie są aż tak bardzo niezawodne...
To tylko kilkanaście czy kilkadziesiąt procent więcej niż Pesa. Więc po co przepłacać?
2013-07-10 15:47:52 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post asad:
"na takie trasy to zdaje sie 19WE byl projektowany. Jakos nie moge sobie wyobrazic Turbo-Elfa przemierzajacego cala Polske."
Ja mogę. W ubiegłym roku takie coś ćwiczyły KŚ. W tym roku również miały tak jeździć...
2013-07-10 16:08:43 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Miały, miały...
Nawet miałem rozkład jazdy tych pociągów... Jak miało być pięknie...
2013-07-10 17:57:21 Autor: ecipeci
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Pesa!??? Chyba kpicie!
Jakość za dobre pieniądze to tylko Newag!
Niewiele czasu upłynie i się przekonacie jakie to wspaniałe, składane na chybcika produkty wyjeżdżają z Bydgoszczy!
... podobno prom kosmiczny tez składają ;-O
2013-07-10 18:04:36 Autor: ecipeci
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Przetestować chociaż porządnie te wszystkie Elfy srelfy, Acatusy pierdziusy zima/lato m.in na trasie Grybów-Ptaszkowa a potem kupować!
... kiedy w końcu wszystkie zakupione za grube miliony Acatusy 2 będą jeździć po małopolsce!?... żenada za pieniądze podatnika!
2013-07-10 18:11:29 Autor: and
---.opera-mini.net
W ogóle nie wróżę LEO sukcesu. Nie ważne czy wezmą drogie Stadlery czy tanie Pesy. Będzie to samo co w Czechach. Kilku przewoźników na jednej trasie, każdy notuje straty.
2013-07-10 18:16:44 Autor: p
---.dynamic.chello.pl
Tak Newag, Newag psucie, prucie i ciągłe problemy z przetwornicami, silnikami, elektroniką, zresztą produkują takie dziadostwo, że sprzedają się Siemensowi
2013-07-10 18:52:31 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Życzę powodzenia LEO na polskich torach, ale...

No właśnie jest ale. Skąd wezmą pieniądze na zakup tych pociągów?

Pod koniec ubiegłego roku LEO chciał sprzedać obligacje oprocentowane na 8%. Emisja była o wartości 650 mln CZK, ale udało się ich sprzedać tylko za nieco ponad 100 milionów CZK.

Zatem tzw. rynki finansowe nie za bardzo chciały finansować ekspansję firmy, bo nie za bardzo wierzyły w możliwość zyskowności całego przedsięwzięcia. Bo jak poczyta się, gdzie oprócz głównej magistrali w Czechach chciał LEO jeździć, to można się zadziwić: Pilzno, Wiedeń, Usti na Łabą ... I tak dalej, ale na razie z wszystkiego się wycofali. Mili kupić 14 kolejnych pociągów - i nic...

Myślę, że Polska jest dla nich rynkiem przyszłości, bo Czechy - z całym szacunkiem - są niezbyt dużym krajem z 10 mln ludności i bardzo rozwiniętym systemem kolejowym. Co innego Polska... Ale czy znajdą kogoś, co wyłoży pieniądze na ich pomysły?

Bo z drugiej strony jeżeli uda im się ten pomysł zrealizować, to przecież w Polsce jest również paru bogatszych od Novotnego. I to zdecydowanie. Jeżeli w dodatku wyjdzie, że na kolei w Polsce można zarobić, to dlaczego nie miałby tego zrobić taki Solorz czy Kulczykowie, a może właściciel Polskiego Busa? Dla pieniądza nie ma znaczenia, czy inwestuje w komunikację kolejową czy autobusową. Tu nie ma sentymentów, ma to przynosić zyski. Jeżeli LEO udowodni że można, to wtedy zrobi się ciekawie...
2013-07-10 19:04:00 Autor: RuruMaHobi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ludzie! Czy EZT będą z Newgu, Pesy czy Stadlera nie wynika z jakości (niezawodności) ich produktów, tylko z DOSTĘPNOŚCI. Leo zamówi u tego, kto jest w stanie zrealizować zamówienie w ekspresowym tempie.
Stadler odpada gdyż u niż trzeba zamówić 2-3 lata wcześniej... Taką dziwną polityką sami eliminują się z polskiego rynku.
Newag jak wiadomo też ma problemy z terminowością. A zatem zostaje PESA, która ma dużo możliwości aby zrealizować to zamówienie w miarę krótkim terminie.

Przy okazji widać już marketingowe podejście LEO. Przewozy będzie realizował POLSKIM taborem, przy tanich biletach i czasach jazdy porównywalnych z PSEUDOLINO. Swój sukces będzie budował na porażce InterCityPremium z WŁOSKIM taborem.
2013-07-10 21:04:13 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post g0sc123:
"@Korrek: To prawda. Nie dawniej jak kilka dni temu w Tychach padł Flirt KŚ. Więc nie są aż tak bardzo niezawodne...
To tylko kilkanaście czy kilkadziesiąt procent więcej niż Pesa. Więc po co przepłacać?"
EN75-001 uległ awarii w ostatni piątek. Odholowano go dopiero po godzinie 12-tej w południe następnego dnia. Flirt blokował główny tor nr. jeden w stacji Tychy przez ok. 14 godzin. Wszelkie pociągi (również kilka Ex-ów IC) omijały go po torze nr. 9 uprzednio zwalniając do 20 km/h. ZTCW w nocy przyjechał z odsieczą inny Flirt, ale załoga po ok. trzech godzinach się poddała (pomocniczy Flirt odjechał) tzn. nie dało się uszkodzonej jedynki odholować w bardziej ustronne miejsce i musiano rzekomo czekać na przyjazd serwisu Stadlera.
2013-07-10 21:04:35 Autor: peron 7
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
RuruMaHobi i rurumaracja ale czy ktokolwiek ma szanse stając przed BETONEM "przebić głową" mur? czy choćby o 10centów go przeskoczyć ?
2013-07-10 21:30:38 Autor: kmkm
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie ma co się licytować awariami pes czy wynalazków z Newagu, bo jakbym miał wrzucić listę z Warszawy, to niestety jedni drugich warci, awarii Pes może jest więcej ale to może wynikać z większej ilości jednostek. Ostatnio tylko ED74 się lekko uspokoiły. Defekty ER75 faktycznie rzadziej widać, ale za takie coś się płaci.

Jak LEO zapłaci, to dostanie dopracowany i komfortowy pojazd. Mazowieckie zapłaciło raz. Drugi raz próbowało zaoszczędzić, no to mają fale dunaju na teoretycznie płaskiej podłodze, problemy ze sprężarkami, jazdą wielokrotną, dziwne akcje z drzwiami i klimą oraz rozpadające się elementy po 2 latach eksploatacji by Bydgoszcz.
Mam nadzieję, że LEO Express nie popełni tego błędu i nie zaoszczędzi, bo inaczej tylko przyspieszą swoje kłopoty, a lekko u nas mieć nie będą. Nie wiem, na co liczą - że wpuszczą ich w czasie przejazdu Lecha, Krakusa i Górnika? Wolne żarty.
2013-07-10 21:47:46 Autor: zibis
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A czy ktoś może napisać, czy śląskie flirty zapowiadają stacje na trasie Sosnowiec- Tychy Miasto ? Czy są głuche ? Bo podobno do dzisiaj nie uruchomili zapowiadania stacji w ślaskich flirtach.
2013-07-10 21:54:55 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post zibis:
"A czy ktoś może napisać, czy śląskie flirty zapowiadają stacje na trasie Sosnowiec- Tychy Miasto ? Czy są głuche ? Bo podobno do dzisiaj nie uruchomili zapowiadania stacji w ślaskich flirtach."
Dziś jechałem (albo 002 albo 004, bo tylko te dwa dziś jeździły na Tychach) i nic nie było słychać oprócz silnika.
2013-07-10 22:00:24 Autor: Endrju
---
@kmkm: Nie zapominaj, że mazowieckie 22WE były najdroższe ze wszystkich, nawet do 25 mln zł brutto za sztukę. Dla porównania takie same elfy dla kujawsko-pomorskiego będą kosztowały nieco ponad 16 mln zł brutto.
2013-07-10 22:01:57 Autor: laik
---.adsl.inetia.pl
Chciałbym poprzeć polskich producentów..... ale wystarczy przejechać się Flirtem, Elfem, Impulsem..... Laik (pasażer) widzi różnicę i w jakości wykonania i w trwałości, komforcie jazdy poziomie hałasu.....
Flirty po 5 latach eksploatacji wyglądają w środku jak nowe na zewnątrz podobnie, w środku jest cicho nawet w członach napędowych a komfort jazdy jest dla polskiej konkurencji całkowicie nieosiągalny (podobnie jak masa - mająca niebagatelny wpływ na koszty eksploatacji).
Dziś przyglądałem się Elfowi SKM. Połamany plastikowy (!) pług, odstające elementy poszycia w środku miejscami rozłażące się plastiki i trzeszczące poręcze.... po 2 latach?
Świdrujący w uszach hałas od napędu.... W Newagu jest nie lepiej - jedynie 19WE wyróżnia się in plus ale za to na postoju uszy atakuje przeszywający gwizd przetwornic (zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz).
Moim zdaniem jeśli LEO chce się wyróżnić jakością to wybór PESY nie jest dobry.
Tak to wygląda od strony pasażera.
2013-07-10 22:09:27 Autor: stefan s
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do @Zeus0404

To odwiedź kolego laryngologa, bo masz coś ze słuchem, jechałem dzisiaj FLIRTEM 002 i zapowiedzi były. Wczoraj jechałem po południu FLIRTEM 004 i też zapowiedzi stacji były więc nie pitol, że nie ma.
2013-07-10 22:26:19 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Haha:
"Jak chcą PESE to niech zamówią od razu 20 sztuk, żeby mieli rezerwę taborową w razie czego jak te podstawowe 10 zdefektuje xD Co w przypadku PESY jest prawdopodobne !"
Śląskie ma 15 pes i wszystkie jeżdżą. Dziś myślałem że zaliczę pierwszą awarie Elfa, ale to był tylko zanik napięcia w sieci. Skład 27Web dokulał sie siłą rozpędu do Załęża i po wyjściu na peron okazało się że w przeciwnym kierunku stoi tak samo "uziemiona" EN57 i też czeka na prąd.
2013-07-10 22:28:36 Autor: ten co wie
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie wszystkie 15 jeździ, jak nie wiesz to się nie wypowiadaj.
2013-07-10 22:29:33 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post stefan s:
"Do @Zeus0404

To odwiedź kolego laryngologa, bo masz coś ze słuchem, jechałem dzisiaj FLIRTEM 002 i zapowiedzi były. Wczoraj jechałem po południu FLIRTEM 004 i też zapowiedzi stacji były więc nie pitol, że nie ma."
Tam od razu laryngologa :) W moim składzie nic nie było słychać, oprócz silnika (tak jak i w kultowej "syrence" 105 made by FSM).
2013-07-10 22:33:00 Autor: stefan s
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Bo jak się nie umie obsługiwać SIP to potem się dorabia filozofię.
2013-07-10 22:37:32 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post ten co wie:
"Nie wszystkie 15 jeździ, jak nie wiesz to się nie wypowiadaj."
Czasami jednego brakuje :) Kilka razy liczyłem w różnych odstępach czasu i były wszystkie w ruchu. Przy okazji dziś po raz pierwszy od kwietnia zauważyłem EN71AKŚ w ruchu (pociąg o 18.30 z Katowic do Zwardonia).
2013-07-11 09:36:42 Autor: Ezil
---.168.1.12
@ and

"W ogóle nie wróżę LEO sukcesu. Nie ważne czy wezmą drogie Stadlery czy tanie Pesy. Będzie to samo co w Czechach. Kilku przewoźników na jednej trasie, każdy notuje straty. "


Nie bój żaby. Jeżeli PIC zaczyna jeździć z 4-6 godzinnymi dziurami w rozkładzie, to jest i miejsce dla konkurencji.
2013-07-11 10:21:55 Autor: amp
---.182.215.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Panie 'zeus04', skoro tam u was jest tak dobrze, to widzę dwa rozwiązania. Albo macie najlepsze jednostki na świecie, albo mało one jeżdżą.
W tej chwili powypadkowo w SKM odstawiono dwie jednostki. Ale nie ma tygodnia bez awarii. Średnio dwa Elfy i newagi tygodniowo. Czasem więcej. W Kolejach Mazowieckich Newagow nowych nie mają, Elfy też niestety nie są bezawaryjne. Ale oni głównie się martwią beznadziejnymi modernizacjami EN57.Ten badziew jest fatalny.
Tylko czemu taka dyskusja u Leo? Ich zmartwienie.
2013-07-11 15:02:22 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post amp:
"Panie 'zeus04', skoro tam u was jest tak dobrze, to widzę dwa rozwiązania. Albo macie najlepsze jednostki na świecie, albo mało one jeżdżą.
W tej chwili powypadkowo w SKM odstawiono dwie jednostki. Ale nie ma tygodnia bez awarii. Średnio dwa Elfy i newagi tygodniowo. Czasem więcej. W Kolejach Mazowieckich Newagow nowych nie mają, Elfy też niestety nie są bezawaryjne. Ale oni głównie się martwią beznadziejnymi modernizacjami EN57.Ten badziew jest fatalny.
Tylko czemu taka dyskusja u Leo? Ich zmartwienie."
Albo, albo...albo jeszcze coś innego. Co, już nie będę pisał :)
2013-07-11 16:58:54 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@g0sc123:

No właśnie. Czesi czy Żydzi, ale jak u nas tabor zrobią w polskiej fabryce i firmie, no to chyba ogólnie wszyscy na tym skorzystają. Będzie praca przy produkcji, potem przy utrzymaniu.

Nie wiem czemu inni się tak śmieją z naszych producentów taboru! Co z Was za ludzie, Polacy?
Chyba Niemcy z DB nie są głupi, jak złożyli zamówienie na "kilka" Linków :D.
2013-07-11 22:30:38 Autor: dróżnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@mathewicforum (mathewicforum@gmail.com)

Nie wiem czemu inni się tak śmieją z naszych producentów taboru! Co z Was za ludzie, Polacy?
Chyba Niemcy z DB nie są głupi, jak złożyli zamówienie na "kilka" Linków :D.



Jeśli idzie o PESĘ, to moim zdaniem rzecz w tym że ostro dała d..py przy wdrożeniu Bydgostii, tzn ED74. I ta opinia po prostu została. Żeby nie powtarzać się za bardzo, przytoczę tylko humorystycznie (ale prawdziwie) jak ludzie zaczęli w ED74 korzystać z toalet z elektronicznymi zamkami, których - albo nie umieli obsługiwać, albo one nie działały. Drzwi po prostu się otwierały w trakcie załatwiania potrzeby. Sam byłem świadkiem jak drzwi się otwarły, a tam laska siedziała na kiblu. Jakiś facet się zlitował i zasunął...
2013-07-13 12:03:51 Autor: firework
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jo, niech wydzierżawią kible...
2013-07-14 21:33:50 Autor: max
---.dynamic.chello.pl
śmiech ogarnia jak się czyta to biadolenie jakie to be produkty PESY , jak to się psują , defektują i jaka to słaba jakość wykonania bo zgarniacz pęknięty, bo poręcz luźna ...itp. i cudowne pojazdy Newagu i może trochę Stadlera...hahaha
O Stadlerach już ktoś mądrze napisał jak to z nimi było w LeoExpresie. Co do pojazdów Pesy to trzeba być kompletnym kolejowym ignorantem aby za uszkodzenie zgarniacza czy poręczy obwiniać producenta a o jakości pojazdu głownie mówi realizacja przewozów. Sprawność Elfów nigdy nie była niższa niż 94% .Nawet zimą jak stawały Flirty i Newagi to Elfy dawały radę .Drobne awarie miewają wszystkie pojazdy i nie ma to większego znaczenia o ile nie wpływają na wykonanie pracy przewozowej... oczywiście super jest jak nie mają ale słusznie ktoś napisał, że to kwestia lat doświadczeń jak i kasy jaką wydają Zamawiający. Każdy by chciał kupić Mercedesa w cenie Trabanta więc malkontenci chwalcie pojazdy PESY i Newagu z jednego oczywistego powodu: BO POLSKIE !!!
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony