Partnerzy serwisu:

Lekki pociąg od Revolution VLR gotowy

Przemysław Farsewicz 28.08.2021 3,2k

arrow
arrow
Lekki pociąg od Revolution VLR gotowy
Fot. Revolution VLR
Lekki pociąg od Revolution VLR gotowy
Lekki pociąg od Revolution VLR gotowy
Lekki pociąg od Revolution VLR gotowy
Lekki pociąg od Revolution VLR gotowy
Brytyjskie konsorcjum Revolution VLR poinformowało, że ukończyło montaż pierwszego, demonstracyjnego pojazdu. Ma to być ekonomiczna propozycja lekkiego pociągu do obsługi linii lokalnych o małym ruchu pasażerskim.
W projekcie budowy pojazdu wzięło udział 7 firm, które współpracowało w ramach konsorcjum. Tak powstał pierwszy pojazd - Revolution VLR Demonstrator. To rodzaj lekkiego pociągu, który został pomyślany jako nowoczesny i komfortowy transport na liniach lokalnych o małej liczbie podróżnych.

Revolution VLR został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o krótkich trasach, na których eksploatacja tradycyjnych ciężkich pojazdów kolejowych lub tramwajowych jest nieopłacalna. Połączenie technologii z sektora motoryzacyjnego i kolejowego pozwoliło uzyskać lekki, energooszczędny pojazd, który jest prosty w obsłudze i dostosowany do potrzeb lokalnych społeczności - chwali się producent.

Jesienią jazdy z pasażerami

Modułowa konstrukcja składu wykonana jest z przetworzonego włókna węglowego. Napęd stanowi wydajny hybrydowy układ dieslowo-elektryczny – zaadaptowany z systemów silników samochodowych. Pojazd ma osiągać prędkość ok. 100 km/h. Akumulator litowo-tytanowy zapewnia bezemisyjną jazdę na stacjach i terenach zabudowanych oraz przy prędkościach do 30 km/h. Wnętrze testowego pojazdu zostało zaprojektowane tak, aby pomieścić 56 pasażerów na miejscach siedzących.

Prototyp przejdzie teraz serię testów w Quinton Rail Technology Center w Long Marston w Wielkiej Brytanii. Następnie trafi do Ironbridge, gdzie ma być gotowy do eksploatacji. Jazdy testowe dla zainteresowanych klientów mają rozpocząć się już w październiku tego roku.

– To dla nas kamień milowy i jest wynikiem doskonałej pracy zespołowej wszystkich zaangażowanych osób. Specyfikacja Revolution VLR sprawia, że jest to atrakcyjne i zrównoważone rozwiązanie w zakresie taboru, który powinien przyczynić się do reaktywacji wielu linii kolejowych – mówi Tim Burleigh, szef działu stosunków zewnętrznych Eversholt Rail, brytyjskiej spółki taborowej, członka konsorcjum Revolution VLR.

Z rządowym dofinansowaniem


– Jesteśmy dumni, że nasza firma przewodziła konsorcjum, które dostarczyło ten przełomowy pojazd. TDI jest liderem w rozwoju i wykorzystaniu technologii w przemyśle bardzo lekkich pociągów. Nasz zespół projektantów i inżynierów połączył najnowsze osiągnięcia z sektorów motoryzacyjnego i kolejowego, aby wyprodukować pierwszy pojazd testowy Revolution VLR – podkreśla Darren Smith, szef Transport Design International (TDI).

Udział w projekcie ma również Wielka Brytania. – Rząd zainwestował 3,25 miliona funtów w innowacyjne projekty, takie jak ten. Pokazuje to nasze zaangażowanie w modernizację pociągów i rozbudowę naszej sieci kolejowej. Dążymy do przywracania połączeń kolejowych społecznościom wykluczonym od transportu kolejowego. Ponadto nasza kolej ma także jeszcze inną istotną rolę do odegrania, którą jest uzyskanie zerowej emisji – mówi Chris Heaton-Harris, minister ds. kolei w Wielkiej Brytanii.

Jak zapewniają producenci, nowy pojazd ma się wpisywać w potrzeby zrównoważonego rozwoju. Revolution VLR ma mieć mały wpływ na środowisko poprzez niskie zużycie energii. To pojazd lekki, prosty – i zdaniem konsorcjum – łatwy w utrzymaniu.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony