Lech nie wyruszy z Głogowa
Łukasz Kuś ⚫ 18.08.2016 ⚫
474

Pociąg EIC LechFot. Patryk Kuręda , SM42.pl
Linia Głogów – Zielona Góra nie ma potencjału dla uruchomienia komercyjnych pociągów klasy Express InterCity, a stacja Głogów nie jest przystosowana do obsługi wagonów premium – Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa wyjaśnia, dlaczego do Głogowa nie dojeżdża EIC „Lech”.
MIB odpowiedziało na interpelację posła Sylwestra Chruszcza z Ruchu Kukiz’ 15, który postuluje, aby pociąg Express InterCity „Lech” jadący z Zielonej Góry do Warszawy rozpoczynał bieg w Głogowie. Obecnie EIC 7100 "Lech" wyrusza z Zielonej Góry o 6:17 i do Warszawy Centralnej dociera po nieco ponad 4 godzinach.
Zdaniem posła Chruszcza pociąg Lech jadący do Warszawy z Głogowa przez Zieloną górę, byłby dogodnym połączeniem dla ważnego gospodarczo regionu Zagłębia Miedziowego, które obecnie nie ma bezpośredniego pociągu jadącego do stolicy.
W odpowiedzi na pismo posła, Kazimierz Smoliński, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa zauważył, że pociągi kategorii Express InterCity uruchamiane są na zasadach komercyjnych, a tym samym ryzyko związane z uzyskaniem zadowalającego wyniku finansowego w całości leży po stronie PKP Intercity SA. Dlatego też decyzje w sprawie funkcjonowania takich połączeń podejmuje samodzielnie przewoźnik.
Wg przedstawiciela MIB, wykonana przez PKP Intercity analiza potencjału przewozowego trasy Głogów – Zielona Góra wskazuje, że takie połączenie nie znalazłoby wystarczająco dużej liczby pasażerów. To nie jedyny problem. – Stacja Głogów w chwili obecnej nie jest przystosowana do zapewnienia obsługi techniczno-sanitarnej składu wagonowego zestawionego z wagonów o standardzie właściwym dla pociągów EIC – napisał Smoliński.
Jak wyjaśnił przedstawiciel MIB, w celu zapewnienia dogodnego połączenia Warszawy i Głogowa PKP Intercity SA wystąpi do PKP PLK o zorganizowanie skomunikowania na stacji Zielona Góra pociągu EIC „Lech” z pociągami Przewozów Regionalnych, które kursują na trasie Głogów – Zielona Góra – Głogów.
Zdaniem posła Chruszcza pociąg Lech jadący do Warszawy z Głogowa przez Zieloną górę, byłby dogodnym połączeniem dla ważnego gospodarczo regionu Zagłębia Miedziowego, które obecnie nie ma bezpośredniego pociągu jadącego do stolicy.
W odpowiedzi na pismo posła, Kazimierz Smoliński, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa zauważył, że pociągi kategorii Express InterCity uruchamiane są na zasadach komercyjnych, a tym samym ryzyko związane z uzyskaniem zadowalającego wyniku finansowego w całości leży po stronie PKP Intercity SA. Dlatego też decyzje w sprawie funkcjonowania takich połączeń podejmuje samodzielnie przewoźnik.
Wg przedstawiciela MIB, wykonana przez PKP Intercity analiza potencjału przewozowego trasy Głogów – Zielona Góra wskazuje, że takie połączenie nie znalazłoby wystarczająco dużej liczby pasażerów. To nie jedyny problem. – Stacja Głogów w chwili obecnej nie jest przystosowana do zapewnienia obsługi techniczno-sanitarnej składu wagonowego zestawionego z wagonów o standardzie właściwym dla pociągów EIC – napisał Smoliński.
Jak wyjaśnił przedstawiciel MIB, w celu zapewnienia dogodnego połączenia Warszawy i Głogowa PKP Intercity SA wystąpi do PKP PLK o zorganizowanie skomunikowania na stacji Zielona Góra pociągu EIC „Lech” z pociągami Przewozów Regionalnych, które kursują na trasie Głogów – Zielona Góra – Głogów.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |