Partnerzy serwisu:

Lasery i dodatkowa sygnalizacja na wrocławskim przejeździe. Ma być bezpieczniej

inf. prasowa PKP PLK 11.02.2018 2,9k

Lasery i dodatkowa sygnalizacja na wrocławskim przejeździe. Ma być bezpieczniej
fot. PKP PLK
Skanery laserowe i dodatkowe sygnalizatory mają powstrzymam kierowców przed niewłaściwym wjazdem i blokowaniem toru na przejazdach kolejowo – drogowych. Pierwsze takie urządzenia zamontowały Polskie Linie Kolejowe we Wrocławiu na skrzyżowaniu z linią do Legnicy.
99% wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych spowodowali w 2017 r. nieostrożni kierowcy. Ich nieodpowiedzialność pokazuje coraz liczniejszy monitoring przejazdów. Ignorowanie czerwonych świateł, znaku stop, wjeżdżanie na przejazd pomimo braku miejsca na zjazd, oraz omijanie slalomem półrogatek i wjeżdżanie pod opadające rogatki – to podstawowe błędy prowadzące do tragedii, opóźnień pociągów uszkodzeń urządzeń i taboru.

165 awarii w 2017 roku na przejeździe. Konieczne dodatkowe środki zaradcze

Przejazd kolejowo-drogowy na ul. Średzkiej we Wrocławiu - skrzyżowanie z linią E 30 Wrocław – Legnica (zabezpieczony rogatkami, sygnalizacją i oznakowaniem), to miejsce, gdzie kierowcy notorycznie wjeżdżali na tory, pomimo braku możliwości opuszczenia przejazdu. Samochody blokowały przejazd pociągów, uszkadzały urządzenia. Tylko w ubiegłym roku kierowcy spowodowali na ul. Średzkiej 165 awarii, w tym sprawcami ponad 60% byli kierowcy ciężarówek.

– PKP Polskie Linie Kolejowe konsekwentnie zwiększają poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. We Wrocławiu zamontowano dodatkowe zabezpieczenia na szczególnie ruchliwym skrzyżowaniu. Wykorzystanie skanerów laserowych i dodatkowych sygnalizatorów ma zapobiec wjazdowi kierowców na tory, gdy brak jest miejsca na zjazd. PLK realizuje także program przejazdowy, który zwiększy bezpieczeństwo na ponad 180 przejazdach – mówi Marek Olkiewicz, wiceprezes PKP PLK.

PLK dla bezpieczeństwa na przejazdach

Montaż dodatkowych urządzeń na przejeździe we Wrocławiu, to jedno z wielu działań PLK na rzecz zwiększania bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewniają modernizacje linii i bezkolizyjne skrzyżowania, które wykluczają niebezpieczne zdarzenia samochodów i pociągów. PLK realizują obecnie w ramach KPK tzw. program przejazdowy „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami” za ok. 400 mln zł. Przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe i montowane nowe urządzenia dają kierowcom dodatkowe sygnały o przejeździe pociągów.

W ramach kampanii społecznej Bezpieczny Przejazd - „Szlaban na ryzyko!” od 12 lat prowadzone są działania, by zwiększyć odpowiedzialność kierowców i ograniczyć liczbę zdarzeń na przejazdach. Kierowcy i piesi otrzymali w 2017 r. 256 tys. ulotek o zasadach bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. 103 tys. materiałów dydaktycznych trafiło do dzieci podczas spotkań na temat bezpieczeństwa w szkołach i przedszkolach (1000 spotkań, z ponad 50 tys. dzieci). Kampania społeczna Bezpieczny Przejazd -„Szlaban na ryzyko!” wykorzystuje nagrania z kamer podczas warsztatów z instruktorami jazdy oraz w procesie szkolenia nowych kierowców. W 2017 r seminaria były zorganizowane w siedmiu miastach. Materiały trafiły do około 800 ośrodków szkolenia kierowców. Pomogą przygotować w 2018 r. około 50 tysięcy przyszłych kierowców.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony