Partnerzy serwisu:

Lament dyżurnego - sygnał zastępczy to codzienność

Rynek Kolejowy 08.03.2012 306

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-03-08 08:35:26 Autor: piotrek
---.pl
Otwock - Celestynów od grudnia 2011...
2012-03-08 08:40:44 Autor: Stanisław Sobczyk.
---.pk.edu.pl

Stanisław Sobczyk.
Jak zniszczona jest kolej w kwestii nawierzchni drogowej - to w zasadzie wszyscy odczuwamy.
Jak zaniedbana jest kolej w kwestii USRK okazuje się naprawdę dopiero teraz, bo wcześniej nikogo by to nie obchodziło że SRK działa jak działa, albo w ogóle nie działa. Jednakże najbardziej rażące jest to, że w wielu miejscach urządzenia SRK są z czasów drugiej wojny światowej, o ile nie są pozostałością po zaborcach ...
2012-03-08 08:43:33 Autor: Wstyd
---.182.208.70.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Gdzie jest Pan Massel? Podobno nie nadużywa się na PLK Sz
2012-03-08 08:44:44 Autor: Czech
---.170.broadband15.iol.cz
PODG Stawiska: z czterech torów w kierunku od Katowic Muchowca sa chyba od kilka lat przejazdne tylko tory niewlasciwe, stad wjazd na PODG mozliwy tylko na signal zastepczy.
2012-03-08 08:45:48 Autor: umbra
---.tktelekom.pl

umbra
Może w końcu po takiej tragedii
ustali się sposób prowadzenia pociągów
(bardzo szeroko rozumiany)
w oparciu o współczesne osiągnięcia
techniki, nauki o systemach i ich modelowaniu.
Proste i pewne rozwiązania oparte
na technice cyfrowej, współczesnej elektrotechnice
i właściwych założeniach modelu decyzyjnego
w procesie prowadzeniu ruchu pociągów.
Będzie to trudne, bo proste i pewne rozwiązania
mają wrogów w zapatrzonych w rozwiązania
zachodnie (niestety te przedostatnie)
\"naukowców\" kolejowych
a w PKP wciąż króluje mentalitet lat 70.
Dwa \"Sz\" na gębę w XXI wieku? Szok!
\"Sz\" już dawno nie jest \"szczególny\".
To sygnał powszedni.
2012-03-08 08:46:54 Autor: Inżynier sterowania
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wiek urządzeń niewiele ma do rzeczy - biorąc pod uwagę awaryjność nowoczesnych usrk (i rozmiary okablowania potrzebne w LCSach), w wielu przypadkach niezawodność po modernizacji spada, a nie rośnie.
2012-03-08 08:49:02 Autor:
---.244.101.111
a no bo skąd Pan Minister ma o tym wiedzieć? Powiedział co mu przekazano z dołu!!
Nawet Pan Prezes nie wie jaka jest sytuacja na kolei, wszystko jest skrzętnie ukrywane. Zza biurka dobrze się zarządza. Teoria bardzo rzadko zbiega się z praktyką. Rzeczywistość jest taka jaka jest.
2012-03-08 08:56:05 Autor: umbra
---.tktelekom.pl

umbra
@Inżynier sterowania
ABSOLUTNIE PRAWDA
technika cyfrowa wciskana
w XIX wieczny system,
gdzie \"Stan awaryjny\" jest
absolutnie codzienny.
Niech ktoś się w końcu stuknie w czoło
i pomyśli jak dziś na PKP
płynnie i bezpiecznie
prowadzić ruch pociągów.
Bo na pewno nie tak.
2012-03-08 09:00:19 Autor: adeon
---.tktelekom.pl
Powinni ukarać ten beton Kolejarskich dyrektorów za takie rzeczy premie biorą a nić nie robią.
2012-03-08 09:02:31 Autor: kowal_swego_losu
---.internetdsl.tpnet.pl
Te barany z rządu jak zwykle są oderwani od rzeczywistości!!!
Przykład gdzie się jeździ na Sz(sygnał zastępczy)proszę bardzo.
-Nie dawno remontowana stacja w Zabrzu-Makoszowach(KMO) wjazd i wyjazd ze stacji na \"Sz\"
-Notorycznie szlak Muchowiec (KMB)-Staszic
-Katowice Janów
-Stawiska itd.itd.
Można by wymieniać długo, jeździ się na \"Sz\"kupę lat jesteśmy do tego przyzwyczajeni i niestety nasza czujność jest uśpiona bo na śląsku to normalność.
2012-03-08 09:05:53 Autor: gwizdek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pan Masel doskonale wiedział co sie wyprawia , ministrem nie został marynarz. Ale jak sie jest ministrem to nie można podpaść premierowi i się bajdurzy do kamer bajki.
2012-03-08 09:10:06 Autor: Dyżurny ruchu
---.dynamic.gprs.plus.pl
Z sygnałami zastępczymi to codzienność na co drugiej linii. Fatalny stan sieci powrotnej, zniszczone klejonki, izolacje, notoryczna jazda po niezorganizowanych przebiegach bo połowa torów pozamykana na stacjach i tak w kółko. A Zwierzchnictwo się tym i tak nie interesuje, pozatym za naczelników pracują osoby które nie nadają się na bycie podwładnymi a maja aspiracje do bycia zwierzchnikami tylko dlatego że są w Solidarności np, A jest masa ludzi po studiach, i dla nich nie ma awansu .
Na sekcjach eksploatacji całkowity brak dyscypliny pracy, nepotyzm, korupcja i układy rodzinne. Zatrudnia się ludzi na w PKP PLK którzy nawet nie potrafią opanować podstawowych pojęć i przepisów, po prostu jej nie czują a potem dochodzi do kompromitacji przed maszynistami albo innymi pracownikami. Niech się lepiej centrala i UTK zajmie tępieniem tej patologii,
2012-03-08 09:13:03 Autor: Wqr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To może jeszcze jedna \"prawda\" ... Dlaczego w większości musi się stosować Sz? Z powodu złodziejstwa ... Niczego innego. Społeczna pobłażliwość, tolerowanie kryminalistów, którzy żyją z kradzieży i ciągłe usprawiedliwianie tego procederu powoduje, że cały rejony są splądrowane ...

A potem na przykład idioci z Gazety Wyborczej robią reportaż o złodziejach grasujących w okolicach Jaworzna, Mysłowic i Sosnowca, którzy kradną węgiel i złom na składowisku odpadów pogórniczych w Sosnowcu spółki CTL Maczki Bór. Redaktorzyna pisze: Spółka zatrudniła nowych ochroniarzy: - Polują tu na nas, straszą bronią, wyzywają od śmieci. Będzie tragedia! - młodzi sposobią się do bitwy i pięknie nazywają ich \"zbieracze węgla i złomu\". Nie napisze - złodzieje. Złom to oczywiście wszystko, co metalowe przy torach. Oprócz szyn. Bo szyny ciężko ukraść, jak jeżdżą nimi pociągi ...
2012-03-08 09:15:34 Autor: umbra
---.tktelekom.pl

umbra
Od dzisiaj powinno się zabronić
wyjazd na ten sam szlak na \"Sz\"
z obu końcowych posterunków
niezależnie po którym torze/torach
ma odbywać się jazda.
Dwa \"Sz\" \"na siebie\" na szlaku
to statystyczne 1/2 sytuacji niebezpiecznej.
Tylko nie mówmy o przepisach
i dorozumieniu obu ISDR, proszę.
Kto był na nastawni wie o co chodzi.
2012-03-08 09:16:40 Autor:
---.adsl.inetia.pl
Autor: piotrek
\"Otwock - Celestynów od grudnia 2011...\"

Już nie. A przyczyną tak długiego okresu niesprawności (a nie samej w sobie usterki) był fakt, że skradziono dość stare i bardzo nietypowe urządzenia (niespotykane nigdzie indziej w Pl). Stąd też był problem w odtworzeniu tego.
2012-03-08 09:26:50 Autor: kolmasz
---.19.57.lan.EkoNet.info
szlak Świebodzice -Wałbrzych Szczawienko-od 16 lat
2012-03-08 09:31:55 Autor: Gubernator Kalifornii
---.128.126.130.static.crowley.pl

Gubernator Kalifornii
Brawo za ten list, choć szkoda że adresowany tylko do Rynku Kolejowego, a nie Faktu, Super Ekspresu, Gazety Wyborczej, czy Rzeczpospolitej.
Również Wqr ma 100% racji! Przecież można się wziąć za niezwykle skrupulatne kontrole złomowisk i znalezione złomowiska części zabronionych po prostu bezwzględnie zamykać, rekwirować wszystko i zlicytować, a takiemu sk***elowi, któy to skupuje dać więzienie, albo gigantyczne kary finansowe z jednoczesnym zakazem pracowania, czy zakładania firmy zajmującej się obrotem i przeróbką złomu.
No ale, co tam. Straż gminna ma ciekawsze zajęcia: blokady na koła i fotoradary, traktując to jako główne zajęcie!
2012-03-08 09:32:57 Autor: jackfree
---.adsl.inetia.pl
@Inżynier sterowania
\"Wiek urządzeń niewiele ma do rzeczy - biorąc pod uwagę awaryjność nowoczesnych usrk (i rozmiary okablowania potrzebne w LCSach), w wielu przypadkach niezawodność po modernizacji spada, a nie rośnie.\"

Bo problem polega na tym że te nowe urządzenia wymagaja właściwego utzrymania a to kosztuje. Nie wystarczy zafundować sobie za unijne fundusze komuterowych urządzeń, trzeba jeszcze zabezpieczyć własnee już niestety pieniądze na utrzymanie i konserwację. Bo bez tego kilka lat i zaczynają się problemy.
2012-03-08 09:36:36 Autor: Pol
---.51.0.46
do: Dyżurny ruchu
masz racje.. coś lewego jest w ludziach z PKP PLK... kiedyś zapraszaliśmy monterów / działkowych / diagnostów / zawiadowców do pracy w naszej firmie (duży dostawca systemów ZRK).. pytali \"ile zarobimy?\"; my im na to, że \"2 x tyle, co obecnie\"; a oni \"no tak, pieniądze niezłe, ale u was to trzeba pracować...\"
komentarz niech każdy doda sobie sam, a tych którzy czują sie urarzeni oczywiście przepraszam :>
2012-03-08 09:40:26 Autor: Jędruś
---.dynamic.chello.pl
To jest w znacznej części mój tekst zerżnięty z dwóch różnych wypowiedzi na jednym z wątków na pmk. Jędruś oświadcza, że żadnych lamentów w żadnych redakcjach nie urządzał.
2012-03-08 09:49:26 Autor: Josóm
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jędruś, masz racje. To nie jest dyżurny, ale kolejny mądrala, który czyta fora i spisuje różne sytuacje, aby potem się pochwalić. Oczywiście, może być też dyżurnym, ale nie ma możliwości, żeby znał sytuacje z różnych zakątków Polski i cytował je jako własne doświadczenia. Chyba że to on sam jest tym nieudolnym pracownikiem kolei, który jest zwalniany z jednej i drugiej roboty, bo wszędzie gdzie się pojawi, coś zepsuje. Lub przyciąga złodziei ...

A ten anonimowy czytelnik jest dla was redakcjo anonimowy? Bo jeżeli tak, to głupio się zachowaliście. Przecież trzeba teraz bronić dyżurnych i wygląda na to, że kolektyw związku zawodowego się zebrał i spisał co trzeba i zanonimował się dla was ...

Jeżeli znacie personalia autora, OK. Choć też dajecie się wrabiać.
2012-03-08 09:51:28 Autor: Piotr.
---.imir.agh.edu.pl
Tu jest lista takich przypadków:
http://www.rynek-kolejowy.pl/31350/Sygnal_zastepczy_powszechny_na_Dolnym_Slasku.htm
2012-03-08 10:00:30 Autor: Stanisław Sobczyk.
---.pk.edu.pl

Stanisław Sobczyk.
@inżynier sterowania - wiek urządzeń ma niewiele do rzeczy? Bez przesady, w takim Orzeszu funkcjonują urządzenia z czasów Cesarza Wilhelma II. Zawodność urządzeń daje się we znaki, więc nie ma miesiąca żeby na takiej stacji nie doszło do awarii i nie wyprawiało się pociągów na Sz.
2012-03-08 10:23:39 Autor: były kolejarz
---.internetdsl.tpnet.pl
MAM PYTANIE
CZY PANOWIE PROKURATORZY DALEJ BĘDĄ UWAĹťAĆ DEWASTACJĘ I KRADZIEĹť URZĄDZEŃ KOLEJOWYCH ZA NISKĄ SZKODLIWOŚÄ† CZYNU?
2012-03-08 10:23:55 Autor: Jędruś
---.dynamic.chello.pl
Już ja wolę dobrze utrzymane mechaniczne, niż dowolne elektryczne. Te pierwsze wygrywają w każdej usterce, zaś usterek nie brakuje w każdym typie.
2012-03-08 10:48:29 Autor: Mr44
---.adsl.inetia.pl
@umbra
Ĺťeby stosować nowoczesne urzączenia oparte na systemach informatycznych to ni można stosować zasady trzech Z w zarządzaniu ( zatrudnić, zawalić pracą i zwolnić ), musi być ciągłość zatrudnienia, ciągłość wypłacania zasiłków dla bezrobotnych. Taka polityka zatrudnienia zamienia mengerów w nawóz do ziemi.
Pozatym ważne jest aby zdefiniować aktorów systemu ich funkcje w systemie ( zakres obowiązków ) i interakcje między elementami systemu ( tu jest ważne oddzielenie pracy umysłowej od fizycznej na stanowisku pracy ).
Generalnie dla modelu państwa polskiego - Republika łupiąca Rzeczpospolitą, nie ma odpowiednich systemów informatycznych.
2012-03-08 10:55:15 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
@jackfree
w województwie łódzkim po okresie gwarancji ogłoszono przetargi na konserwację tak aby wygrali producenci urządzeń po czym podpisano trzy umowy na ... targach TRAKO czyli pół polski stąd tak było z BT ZWUS, THALES, TENS. czyli jak padnie sterownik programowalny to trzeba czekać nieraz kilka dni na serwisanta. inaczej jest w elektrociepłowniach dyżurny automatyk ma laptopa z programami i w razie awarii uruchamia się gorąca rezerwa uszkodzony sterownik jest wyjmowany a potem wstawiany nowy uprzednio zaprogramowany. widzimy diametralnie różne podejścia co do usuwania awarii urządzeń sterowniczych.
2012-03-08 11:27:19 Autor: Mr44
---.adsl.inetia.pl
@fastcracker
Systemy informatyczne pisane są dla innych stawek wynagrodzeń dla aktorów systemu - wymaganie niefunkcjonalne bez możliwości ingerencji, dla stawek francuskich, niemieckich i austriackich ( stawki Rzeczpospolitej ). Serwisant donoszący sterownik jest też aktorem systemu.
2012-03-08 11:40:17 Autor: Mr44
---.adsl.inetia.pl
Pozatym jak się wdraż kierowanie ruchem kolejowym za pomocą systemu informatycznego to trzeba zacząć od Warszawy i iść promieniście od Warszawy po całym obszarze Polski. Nie można tego robić fragmentami na liniach.
Co trzy do pięciu lat trzeba wymieniać cały hardware.
2012-03-08 12:08:52 Autor: Pasażer231
---.dynamic.chello.pl
A jak ma sie do sytuacji bezpieczeństwa podróżnych praktyka przejeżdżania przez zamknięty semafor \"na radio\". Praktyka, której przez kilka ostatnich lat kilkukrotnie byłem świadkiem podróżując liniami drugorzędnymi szynobusami. Siedząc z przodu widziałem i słyszałem, a czasem tylko widziałem, jak np. maszynista mimo semafora \"na stój\" wjeżdża na stację. To nie są częste przypadki, ale obawiam się, że coraz częstsze i szkoda, że wokół tego tematu panuje cisza, jakby nikt o niczym nie wiedział!
2012-03-08 13:50:20 Autor: ośmielony
---.tktelekom.pl
rozwiązują się ludziom języki...
obnaża się ta cała fikcja kolejowa - prywaciarzy dyrektorów i naczelników w PLK
toż to spółdzielnie do bicia kasy i brania ZUS-u a nie kolej
2012-03-08 16:51:06 Autor: Przemek G
---.dynamic.gprs.plus.pl
\"Już ja wolę dobrze utrzymane mechaniczne, niż dowolne elektryczne.\"

Tylko że mechaniczne umożliwiają wjazd ze szlaku na tor zajęty przy podanym semaforze. Zielone na wjazdowym i wjeżdżamy na zajęty.
2012-03-08 16:59:07 Autor: Jędruś
---.dynamic.chello.pl
@ Przemek G

Nie zawsze, ale na to akurat jest prosty sposób przewidziany w instrukcjach, a nazywa się zamknięcie pomocnicze.
2012-03-08 17:46:36 Autor: Stefan Maruda
---.dynamic.chello.pl
Te wszystkie przypadki to małe piwo i mały pikuś. Na stacji, która posiada i obsługuje dwie największe bocznicy na całej sieci PLK S.A. od niemal dziesięciu lat wjazd na wszystkie 15 torów przyjęciowych odbywa się na sygnały zastępcze. Bo złodzieje ukradli kabel i nie działa blokada stacyjna! To samo dotyczy węzła Rudy Ślaśkiej, gdzie dodatkowo wypisuje się tysięcy rozkazów.
Wiedzą o tym naczelnicy, instruktorzy ruchu, kontrolerzy ruchu, dyrektor zakładu chyba też i co? I nic! Przecież to dyzurni ruchu odpowiadają za bezpieczeństwo, a nie oni! Mogą spać spokojnie, aż do czasu, kiedy wydarzy się ....... , jak ostatnia lub podobna!!!

2012-03-08 18:14:59 Autor: Stefan Maruda
---.dynamic.chello.pl
A co do kradzieży! Jedną z największych plag korupcji i prania brudnych pieniedzy w Polsce jest handel złomem. A gdzie w Polsce mamy największe skupiska skupu złomu? A no własnie przy stacjach i blisko torów kolejowych, w wiekszości na byłych terenach kolejowych. Na jednej takiej stacji w ISE Gliwice, nawet złodzieje kolejarze sprzedawali złom przerzuczając go tylko z torów tylko za płot. Ciekawe jestem jakie prowizje maja ci co upłynnili lub wydzierżawili te kolejowe nieruchomości na punkty skupu złomu?
2012-03-08 19:20:27 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Nie wiem jak jest teraz ale swego czasu był jeden monter urządzeń SRK od Nasielska do Legionowa to jak myślicie jak usuwano usterki?Podpowiadam niektóre tygodniami.Szczególny był przejazd z półrogatkami między Pomiechówkiem a Brodami nagminnie uszkadzany przez kierowców z tego co wiem teraz jest monitoring i bezkarność chyba zniknie
2012-03-08 19:21:25 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Co do sygnału [przestępczego był i jest nadużywany
2012-03-08 19:53:16 Autor: ebi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co do wieku urządzeń, uważam, że nie ma on dużego znaczenia. Ważne jest, aby urządzenia utrzymywać zgodnie z regułami, a nie tylko tam gdzie jest to potrzebne. Wystarczy, że popatrzycie na CMK. Góra Włodowska, Psary, dwie nowe stacje na których podzespoły z torów bocznych są przekładane do głównych. Powód jest banalny, brak pieniędzy na części zamienne. Dalej, wybór urządzeń do modernizacji. W dużych przetargach srk jest ciągle dodatkiem (najpierw tory, sieć itp.) więc musi być tanio. Poza tym, jakby w końcu PLK zrobiła ranking najbardziej zawodnych systemów i w ramach zakupów mówiła, tym dostawcom dziękujemy (np. za napędy zwrotnicowe lub liczniki osi) to srk działało by coraz lepiej.
2012-03-08 21:20:27 Autor: kolfan
---.internetia.net.pl
A Massel siedzi i się z nas śmieje, bo i tak go nie ruszą ze stanowiska....

@były kolejarz
Słuszna uwaga. Niszczenie sprzętu kolejowego powinno być traktowane jak terroryzm a nie
NISKA SZKODLIWOŚÄ† CZYNU!!!!
2012-03-08 21:51:14 Autor: ISDR na odchodnym
---.wi-net.pl
ISDR to persona wywindowana przez ZZDR, której po za pracą należy się odpoczynek w chwilach wolnych. Biorąc obciążenie ruchu pociągów pracuje średni 40% z 12 godzinnego czasu pracy. Zwierzchnik służbowy to przekleństwo nr 1 nie pozwalający oglądać telewizji w chwilach wolnych od ruchu pociągów. Porządek na posterunku pomimo przerw w ruchu to obowiązek zmiennika . ( zawsze się to wytłumaczy nadmiarem obowiązków). Za moich czasów Praca to był zaszczyt i w każdej chwili wolnej ( przerwie w ruchu pociągów wykonywało się czynności w dniu dzisiejszym obwołane przez ZZDR dodatkowymi takie jak : znoszenie opału do piwnicy lub zasieku, mycie okien, mycie bloku i skrzyni zależności, czyszczenie ( nie koniecznie papierem ściernym pracodawcy) drążków tak dźwigni rozjazdowych, jak i przebiegowo-utwierdzających na wysoki połysk. Skandalem jest tylko żądanie ( opał, lampka, płyny czyszczące ( które znikają po dostarczeniu), inie dawanie niczego w za mian. ZZDR za każdą czynnością widzi zysk dla swojego członka. I nie jest ważne czy kwota należna jest 1000 krotnie mniejsza od kosztów poniesionych przez pracodawcę. Ważny jest efekt wystąpienia oficjela związkowego. To jest priorytet. Wzywanie niczym nieuzasadnionych kontroli PIP, Sanepid, IBR, UTEK. ważne że to my ZZDR, i uświadomienie członkom \\\" jesteśmy siłą \\\" to jest żenujące dla pracowników którzy przeszli cykl związkowy od PRL do RP T.j. ! związek przymusowy lata 70--te i cała reszta, w toworzeniu których nie jeden z tamtych lat brał udział.
2012-03-08 21:53:05 Autor: h*joza
---.free.aero2.net.pl
Prosze ! Nagle sie Polska Michnikowa , alterowa obudzila. Noska poza GW i TVN24 Ew Trwam nie wystawiaja, a teraz rynek kolejowy cytuja. Gdzie byli wczesniej ? Spali snem zimowym przez 20 lat , piszac i mowiac banaly , ze kolej jest zla, be i fuj. Debilne, szmatlawe media.
2012-03-08 21:56:57 Autor: h*joza
---.free.aero2.net.pl
Po co nam zlomowiska- kiedys byl monopol zapalczany, teraz trzeba wprowadzic monopol na zlom. Zlikwidowac, zaorac skupy zlomu. Olac miejsca pracy,jakie generuje. IMHO- bezpieczentwo publiczne jest wazniejsze ( a ile osob juz wpadlo do kanalow , bo ukradli studzienki?) Zawsze jak widze zlom, to takie szemrane towarzycho- klienci i wlasciciele. Po co utrzymywac ten przestepczy proceder?
2012-03-08 22:04:00 Autor: bełkot 2
---.wi-net.pl
Prowadzenie ruchu pociągów na sygnał zastępczy \"SZ\" jest ściśle regulowane przez procedury zapisane w Ir-1, regulaminach tymczasowych prowadzenia ruchu pociągów czasie prowadzenia prac modernizacyjnych, i głowach odpowiedzialnych ISDR.
Reszta tłumaczeń to bełkot laików zwanych pasjonatami kolei i zarabiających na stanowiskach ISDR kasę na t.z.w waciki.
2012-03-08 22:26:02 Autor: markus
---.51.147.237
@ Przemek G
Myślisz, że na przekaźnikowych nie ma takiej możliwości? Nie wszędzie są izolacje na torach stacyjnych. Do prawidłowego działania blokady liniowej i zwolnienia przebiegu wystarczą izolacje na odcinkach torowych (od semafora wjazdowego do 1-ej zwrotnicy) i zwrotnicach.
Temu służą też, oprócz wspomnianych wcześniej przez @Jędruś zamknięć pomocniczych, kontrolki zajętości torów stacyjnych i zgody.
2012-03-08 22:40:06 Autor: Kolejarz optymista
---.wi-net.pl
Droga wiaro kolejarska z Nastawni:
Piszę bo szlak mnie trafia jak czytam jak to dyżurny jest obciążony robotą na nastawni, bo węgiel trzeba wrzucić do kotłowni, napalić w piecu, umyć okna i jeszcze prowadzić ruch pociągów.... Ĺťygać mi sie chce jak wchodzę na nastawnie i dyżurny wyleguje sie na obrotowym krześle ( które za chwilę sie zepsuje bo przecież \"szmelc kupił pracodawca )\"
i pewnie poskarży się nie do zawiadowcy lub naczelnika tylko do przewodniczącego ZZDR który \"niezwłocznie\" sprawe załatwi.A może by tak kontrolerzy na kontrolach nocnych sprawdzili zawartość niektórych szafek lub sprawdzili kominy czy nie ma do nich dokręconych anten podłączonych do telewizorów skrywanych w szafkach pod kluczem? Przecież na ulubiony program zawsze jest czas a na posprzątanie nastawni lub zrzucenie opału brakuje czasu bo film leci z anteny lub dvd a jak w nocy jest czas można pokimać na materacu schowanym w szafie. Ja się zgadzam, że są posterunki na których nie ma czasu na to co jest w większości faktem oczywistym. A jeśli chodzi o ten anonim do redakcji to chyba powszechnie wiadomo kto go puścił mimo swojej\" ochrony związkowej\"
2012-03-08 22:51:17 Autor: na szcęście emeryt
---.wi-net.pl
nie przesadzacie oficjele ZZDR, ISDR bierze wynagrodzenie za prowadzenie ruchu pociągów i bezpieczeństwo, oraz lub przede wszystkim za znajomość i umiejętność stosowania procedur na wypadek awarii wpisanych w obowiązujące instrukcje. I żeby była jasność nie pisanych krwią lecz zapobiegających jej wylewowi, oraz porządek tak na posterunku ruchu jak i wokół niego, i wykonywanie czynności dodatkowych nie zagrażających prowadzeniu ruchu pociągów. Dzisiaj nie urażając porządnej części ISDR nie przynależnych do żadnych zawiązków zawodowych, lub tych z poza ZZDR. w/w frazesy dotyczą już tylko garstki. Reszta w moim mniemaniu \\\"uświadomiona przez pseudo gazetki związkowe\\\" to oglądający telewizje, grający w gry na laptopach własnych i odpoczywający w chwilach wolnych od jazd pociągów. Kontrole na posterunku z zaskoczenia to rzadkość bo drzwi wejściowe na posterunek są zgodnie z zaleceniami obowiązkowo zamykane przed \\\" intruzami\\\" ( złodzieje, ISE, ISEW,IZKR, itp.) a wymieniony sprzęt przed ich otwarciem zostanie schowany. ISDR,na dzień dzisiejszy to grupa ludzi, nieutożsamiająca się z firmą w której jest zatrudniona, a dalsze działania tzw. społeczne prowadzą do niebezpiecznego odwrócenia ról na następującą kolejność : ZZDR - Pracownik - Pracodawca - ruch pociągów i obowiązki z tym związane.
2012-03-08 23:10:35 Autor: zdegustowany ISDR
---.238.64.27.ip.abpl.pl
@ bełkot 2

Regulaminy tymczasowe prowadzenia ruchu? A co to jest? Bo mój ZLK i moja ISE od kilku lat nie przejmują się takimi \"szczegółami\". Wszystkie inwestycje idą na hurra, regulaminy przychodzą w środku robót i z błędami. Ważne, że \"jakoś to jedzie, dyżurni sobie poradzą\". Modernizacje robi się z trybie \"buduj i projektuj\" czyli zaczynamy robotę na stacji bez projektu, bo na jego przygotowanie nie było czasu. W trakcie realizacji dopisuje się rzeczy do projektu, ale potem wychodzą braki w przygotowaniu (zamówienie tylko rozjazdu prostego zamiast łukowego, konflikty kablowe, zależnościowe itd.).

Jazda na rozkazy i sygnały zastępcze to na Śląsku normalność. Są takie stacje, że sygnał zezwalający jest świętością. A wołanie o Sz czy dyktowanie rozkazów niesie się po radiotelefonie daleko. W Chorzowie Starym dyktowano tysiące rozkazów w ciągu miesiąca (obecnie chyba jeżdżą na Sz), w Ustroniu dyktują na wjazd ze 2 tygodnie itd. Owszem, są pewne procedury przy jeździe na Sz, jednak to ISDR bierze za nie odpowiedzialność. Jeździć bez zabezpieczeń kilka tysięcy razy na miesiąc, a kilkanaście razy na rok to chyba różnica? Jest oczywiste, że Sz czy rozkaz powinien być stosowany faktycznie w nadzwyczajnych sytuacjach, żeby dyżurny się kilka razy zastanowił i 3 razy sprawdził drogę przebiegu przed ich użyciem.
2012-03-09 01:55:04 Autor: PIC
---.dynamic.gprs.plus.pl
Oborniki Śląskie - Szewce jazda torem lewym zasadniczy jest rozebrany i modernizowany wyjazd z OŚ na Sz wjazd do Pęgowa na Sz wyjazd z Pęgowa na Sz wjazd do Szewc i wyjazd też na Sz dopiero w Osobowicach wjazd na S2. Więc było i tak będzie w naszym kraju na Sz ale kiedy trzeba owszem, ale to nagminne używanie zastępczego wszędzie
2012-03-09 05:00:01 Autor: Antypatyczny Rozrabiaka Oglądający Neta
---.range109-148.btcentralplus.com
@h*joza
Nie obudziła się debilna Polska od sztucznej mgły, helu i pancernej brzozy.
2012-03-09 11:10:47 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
Trzeba wracać do początków - do berła.
2012-03-09 17:49:03 Autor: srk
---.dynamic.chello.pl
Dodam do tego stacje Bytom wyjazd w kierunku Chorzowa
2012-03-09 21:03:39 Autor: kazio
---.telpol.net.pl
Wystarczy założyc kamery na słupach trakcyjnych ażeby nie ukradli.
Złodzieji wegla,infrastruktury itp niech w końcu prokuratorzy się obudzą podciagną pod zagrożenie w ruchu w komunikacji lądowej.Przecież wysyp węgla ,ustawianie barykad a nawet rozłaczanie wagonów to w każdej chwili kolejne ofiery -kiedy się obudzicie jak znowu dojdzie do katastrofy !!!!!!!!!!
2012-03-09 21:52:27 Autor: były stary rsp
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Byłem dyżurnym ruchu i chcę powiedzieć pod przysięgą , że gdyby było na nastwni 3-ch dyżurnych ruchu to i tak by czynności w nocy wykonywał jeden a dwóch by spało. Dyżurny dał przysłowiowej d...py i nich teraz odpowie przed sądem,a nie szuka winny w urządzeniach srk.
2012-03-10 00:14:25 Autor: CzarnyZajaczek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
podobnie jak @\\\"na szcęście emeryt\\\" nie zgodzę się z twierdzeniem że jakoby \\\"przepisy kolejowe są pisane krwią pasażerów\\\". Tak jest w lotnictwie, owszem, ale na kolei bardzo wiele rzeczy da się przewidzieć, i liczba możliwości zdarzeń jest ograniczona i daje się zwyczajnie rozpisać. Ruch kolejowy da się w znacznej większości po prostu zaprogramować, pociągi jadą przecież po fizycznie istniejącym torze który w lotnictwie jest jedynie umowny. Więc po dobrej analizie danej sieci kolejowej można przewidzieć z wyprzedzeniem możliwe błędy i zagrożenia z tego wynikające. Bo nie mówimy teraz o takich zdarzeniach jak wjechanie np. ciężarówki w niedozwolonym miejscu na tory itp.
2012-03-10 10:54:37 Autor: kac-moralny
---.dynamic.chello.pl
Złodziej na złodzieju od montera srk,toromistrza,poprzez diagnostę naczelnika na dyrektorze kończąc-firmy,firemki podwykonawstwo,praca w firemkach podczas godzin pracy w PKP PLK.
2012-03-10 10:59:01 Autor: kac-moralny
---.dynamic.chello.pl
A że niestety Dyżurny Ruchu podg Starzyny po prostu spieprzył to inksza,inkszość,szkoda zabitych i poszkodowanych!
2012-03-10 11:37:54 Autor: zdziwiony
---.adsl.inetia.pl
I szkoda tylko, że do tej pory NIKT nawet nie wspomniał o tym, że PKP PLK S.A. do dnia dzisiejszego nie posiada zatwierdzonej przez UTK instrukcji o kwalifikacjach pracowników. A może ktoś poruszy temat jaki jest wymiar godzinowy szkoleń pracowników? Dlaczego w ostatnich latach uległ 4-krotnemu obniżeniu? Może tutaj leży wina osób odpowiedzialnych na samej wierchuszce PLK?
2012-03-10 20:31:30 Autor: MECHLECH
---.smgr.pl
WYSTARCZYŁO BY PAN MINISTER ZAKAZAŁ UĹťYWANIA SZ NA JEDEN DZIEŃ I STOIMY
2012-03-10 23:01:05 Autor: asz
---.dynamic.chello.pl
od co najmniej 8 LAT na odcinku Bydgoszcz Wschód -- Bydgoszcz Emilianowo po obu torach jest uszkodzona SBL i otrzymuje sie rozkazy na unieważnienie,,,,, wjazd do stacji Gdańsk Południe od strony Gd. Głównego nieczynny powtarzacz sygnałów tez od kilku lat i tez nikogo to nie interesuje , takich miejsc jest wiecej......
2012-03-11 10:47:10 Autor: markus
---.51.147.237
@zdziwiony
\\\"I szkoda tylko, że do tej pory NIKT nawet nie wspomniał o tym, że PKP PLK S.A. do dnia dzisiejszego nie posiada zatwierdzonej przez UTK instrukcji o kwalifikacjach pracowników...\\\"

Nie wprowadzaj w błąd. Jest instrukcja Ia-5 o przygotowaniu zawodowym, która jest tworzona na podstawie Rozporządzeń. Ostatnie - Nr 301 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 18 lutego 2011 r.
w sprawie pracowników zatrudnionych na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego, prowadzeniem określonych rodzajów pojazdów kolejowych oraz pojazdów kolejowych metra

Co UTK ma do zatwierdzania?
Chcesz zaistnieć na forum, to przynajmniej się przygotuj merytorycznie! Boże, jak mnie wq*** tacy ludzie...
2012-03-11 23:27:09 Autor: Agat 25
---.ap-media.pl
ZAPRASZAMY NA PODKARPACIE !!! TU KAĹťDY POCIĄG POMYKA NA SYGNAŁ ZASTĘPCZY - TO JEST NAGMINNA CODZIENNOŚÄ† :((((
2012-03-12 10:09:56 Autor: gość
---.252.169.57
Odcinek Maksymilianowo - Serock od kilku miesięcy na sygnał zastępczy.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony