Partnerzy serwisu:

Łącznicy w Opocznie na razie nie będzie

Kasper Fiszer 17.04.2017 26

Łącznicy w Opocznie na razie nie będzie
Stacja kolejowa w Opocznie. fot. Kasper Fiszer.
Województwo łódzkie zapowiada, że nowe przystanki na trasie do Opoczna powstaną tylko jeśli uda się odpowiednio tanio zelektryfikować szlak. Władze regionu nie przewidują na razie dobudowy łącznicy ze stacji Opoczno Południe, bo przekracza to aktualne możliwości finansowe. Inwestycja planowana przez UMWŁ nie obejmie także remontu torów – ten PKP PLK musi sfinansować we własnym zakresie.
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego potwierdza podawane wcześniej przez PKP Polskie Linie Kolejowe informacje o zaangażowaniu samorządu w prace na linii kolejowej nr 25. Roboty mają objąć 26-kilometrowy odcinek z Tomaszowa Mazowieckiego do Opoczna i skupią się przede wszystkim na elektryfikacji trasy. Ta dofinansowana zostanie bowiem z Regionalnego Programu Operacyjnego 2014 – 2020.

Projekt unijny nie obejmie prac torowych

– Województwo zaplanowało realizację projektu o wartości 40 mln zł. Jeżeli założony budżet na to pozwoli, inwestycja zostanie rozszerzona o budowę nowych i przebudowę istniejących przystanków osobowych na tym odcinku – zapowiada Arnold Lorenc z Wydziału Informacji i Komunikacji Społecznej UMWŁ. PKP PLK uzależniało wcześniej powstanie dodatkowych przystanków od analizy zapotrzebowania, nie wskazywało jednak na możliwość rezygnacji z tych planów z uwagi na ograniczenia finansowe.

UMWŁ zwraca także uwagę na konieczność przeprowadzenia naprawy samego torowiska, ale zaznacza, że ta nie będzie uwzględniona w ramach realizowanego ze środków unijnych przedsięwzięcia. – Zdaniem PKP PLK poprawy stanu technicznego wymaga również infrastruktura torowa, przy czym decyzje co do zakresu i możliwości sfinansowania prac w tym zakresie są już w gestii zarządcy infrastruktury – stwierdza przedstawiciel władz regionu.

Czy łącznica Słomianka – Opoczno Płd. kiedykolwiek powstanie?

Obecne plany nie zakładają natomiast rozważanej od dłuższego czasu dobudowy łącznicy, która połączyłaby regionalną linię 25 z Centralną Magistralą Kolejową. Pozwoliłaby ona np. na sprawniejszy dojazd na CMK pociągów z Łodzi. Poprawiłaby też w pewnej mierze sytuację komunikacyjną samego Opoczna, choć przystanek Opoczno Południe, przy którym zatrzymują się pociągi dalekobieżne, jest położony praktycznie poza miastem. Odbicie od linii nr 25 miałoby natomiast zaczynać się jeszcze przed wjazdem do miejscowości od strony Tomaszowa.

– Budowa łącznicy Słomianka – Opoczno Południe to inwestycja, której koszty realizacji przekraczają możliwości finansowe RPO – stwierdza jednak Arnold Lorenc, nie wskazując innych możliwości realizacji prac. Oznacza to, że najpewniej na zmianę układu linii przyjdzie czekać przynajmniej do czasu wdrażania w życie jednej z koncepcji stworzenia sieci połączeń dużych prędkości z wykorzystaniem linii nr 25. To zaś wydaje się prawdopodobne dopiero w perspektywie kilkunastu lub kilkudziesięciu lat, bo wymagałoby ponownej modernizacji odcinka Tomaszów Mazowiecki – Opoczno do wyższych parametrów technicznych i z dobudową drugiego toru.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony