Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]
inf. prasowa PKP PLK ⚫ 13.09.2016 ⚫
507


![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/835619084471125.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img8356191094106190.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img8356191094356211.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img8356191094626242.JPG_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img8356191094706253.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img8356191094996284.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img8356191095346315.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img8356191096366416.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img8356191096486437.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img8356191096536438.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img8356191097096499.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img83561910971664910.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img8356191097236511.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img83561910973265112.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img83561910974165213.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img83561910975165314.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img83561910976265415.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img83561910977365516.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img8361267349252370.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img836126734953241.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img8361267349722422.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img8361267349852433.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img8361267350082454.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img8361267350432495.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img8361267350692516.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img8361267350972547.jpg_60-60.jpg)
![Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia] Nocny montaż przęsła na łącznicy w Krakowie [nowe zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/uploadportale9img8361267351072558.jpg_60-60.jpg)
Wykonano już 27 z 30 podpór estakad i 18 z 28 stalowych przęseł. Teraz łącznica kolejowa w Krakowie-Zabłociu wchodzi w jeden z najbardziej skomplikowanych etapów budowy. Nad skrzyżowaniem wykonawca montuje dwa najdłuższe stalowe przęsła.
Dwustu pracowników i specjalistyczny sprzęt, w tym potężny, 250-tonowy dźwig – to codzienność na placu budowy nowej łącznicy kolejowej w krakowskiej dzielnicy Zabłocie. Inwestycja prowadzona w rejonie skrzyżowania ulic Wielickiej, Powstańców Wielkopolskich, Limanowskiego oraz Powstańców Śląskich, gotowa jest już niemal w połowie. Jak informuje inwestor, aktualne prace koncentrują się na montażu dwóch najdłuższych przęseł konstrukcji.
Szybki montaż
Przęsła mają 78 i 81 metrów długości, a ich montaż zajmie wykonawcy około trzech miesięcy. Potrwałby dłużej, gdyby nie fakt, że na plac budowy docierają z Zakładów Prefabrykacji, w gotowych elementach mierzących od 20 do 30 metrów. Wykonawca z użyciem 250-tonowego dźwigu montuje je na sześciu tymczasowych podporach. Następnie elementy te są spawane. W efekcie powstaną dwa stalowe przęsła, najdłuższe w konstrukcji całej łącznicy.
Pracują i jadą
Montaż tak długich przęseł to skomplikowana operacja techniczna. Na placu budowy operuje ciężki sprzęt, a na skrzyżowaniu ustawiono sześć dodatkowych podpór montażowych. Inwestor zadbał o to, by skrzyżowanie mimo prac, na wszystkich etapach budowy było przejezdne .
Kierowcy z ul. Powstańców Wielkopolskich wjadą w ul. Wielicką i skorzystają z relacji w kierunku przeciwnym. Bez przeszkód przejadą z ul. Limanowskiego do ul. Powstańców Śląskich. Część prac – by zminimalizować utrudnienia w ruchu – prowadzona jest także w godzinach nocnych lub w weekendy. W nocy z 31.08 na 1.09 wykonawca zaplanował montaż konstrukcji nad czasowo wyłączoną trakcją tramwajową, a weekend 10-11.09 ich kontynuację w rejonie wyłączonej na ten czas estakady Obrońców Lwowa.
Do tej pory w ramach projektu przebudowano 1,5 km torów kolejowych, a pomiędzy stacjami Kraków Bonarka a Kraków Płaszów powstał nowy przystanek Krzemionki. Wybudowano już wiadukty kolejowe na Zabłociu, w trakcie budowy jest natomiast peron i fundamenty przystanku Zabłocie. Wykonawca równocześnie kontynuuje budowę przejść podziemnych na Zabłociu i Krzemionkach.
Informacje o łącznicy można znaleźć tutaj.
Aktualizacja
Do galerii dodaliśmy zdjęcia z nocnego montażu przęsła wykonane 30 sierpnia. A poniżej - panorama 360 estakady, wykonana wczoraj przez naszego Czytelnika. - Estakada w tym miejscu robi wrażenie - komentuje.
Szybki montaż
Przęsła mają 78 i 81 metrów długości, a ich montaż zajmie wykonawcy około trzech miesięcy. Potrwałby dłużej, gdyby nie fakt, że na plac budowy docierają z Zakładów Prefabrykacji, w gotowych elementach mierzących od 20 do 30 metrów. Wykonawca z użyciem 250-tonowego dźwigu montuje je na sześciu tymczasowych podporach. Następnie elementy te są spawane. W efekcie powstaną dwa stalowe przęsła, najdłuższe w konstrukcji całej łącznicy.
Pracują i jadą
Montaż tak długich przęseł to skomplikowana operacja techniczna. Na placu budowy operuje ciężki sprzęt, a na skrzyżowaniu ustawiono sześć dodatkowych podpór montażowych. Inwestor zadbał o to, by skrzyżowanie mimo prac, na wszystkich etapach budowy było przejezdne .
Kierowcy z ul. Powstańców Wielkopolskich wjadą w ul. Wielicką i skorzystają z relacji w kierunku przeciwnym. Bez przeszkód przejadą z ul. Limanowskiego do ul. Powstańców Śląskich. Część prac – by zminimalizować utrudnienia w ruchu – prowadzona jest także w godzinach nocnych lub w weekendy. W nocy z 31.08 na 1.09 wykonawca zaplanował montaż konstrukcji nad czasowo wyłączoną trakcją tramwajową, a weekend 10-11.09 ich kontynuację w rejonie wyłączonej na ten czas estakady Obrońców Lwowa.
Do tej pory w ramach projektu przebudowano 1,5 km torów kolejowych, a pomiędzy stacjami Kraków Bonarka a Kraków Płaszów powstał nowy przystanek Krzemionki. Wybudowano już wiadukty kolejowe na Zabłociu, w trakcie budowy jest natomiast peron i fundamenty przystanku Zabłocie. Wykonawca równocześnie kontynuuje budowę przejść podziemnych na Zabłociu i Krzemionkach.
Informacje o łącznicy można znaleźć tutaj.
Aktualizacja
Do galerii dodaliśmy zdjęcia z nocnego montażu przęsła wykonane 30 sierpnia. A poniżej - panorama 360 estakady, wykonana wczoraj przez naszego Czytelnika. - Estakada w tym miejscu robi wrażenie - komentuje.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |