Partnerzy serwisu:

Kutno – Płock: Co dalej z remontem linii?

Kasper Fiszer 15.10.2018 10

Kutno – Płock: Co dalej z remontem linii?
Neon na dawnym dworcu w Płockufot. Kasper Fiszer
Czy pasażerowie doczekają się kompleksowego remontu linii nr 33 łączącej województwa łódzkie i mazowieckie? W zeszłym roku prace nad studium wykonalności inwestycji zostały przerwane, a dotychczas nie podjęto ich ponownie. Powodem odstąpienia od pierwotnych planów była decyzja samorządu województwa mazowieckiego o podjęciu prac na innej trasie w innej części regionu.
Niedawno miały zakończyć się prace nad studium wykonalności remontu linii kolejowej nr 33 Kutno – Brodnica na odcinku Kutno – Płock. Przygotowanie dokumentacji utkwiło jednak w martwym punkcie, co każe zadać pytanie o możliwość realizacji planowanej inwestycji w przyszłości. Zgodnie z informacjami przekazanymi nam przez PKP PLK na razie trudno mówić w tej sprawie o jakichkolwiek konkretach.

Samorząd zmienił przydział środków z RPO

– PKP Polskie Linie Kolejowe prowadziły prace nad studium wykonalności w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 33 Kutno – Płock” od września 2016 r. do lipca 2017 r. Środki finansowe na realizację zadania pochodziły z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 – przypomina Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP PLK. Dodaje, że przed rokiem prace te zostały przerwane.

– Stało się tak w związku z decyzją Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego o przeniesieniu środków RPO zarezerwowanych dla tego projektu na modernizację linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele [na trasie w kierunku Szczytna] – stwierdza. Jej remont ma się rozpocząć według wcześniejszych zapowiedzi w 2020 r. Wznowienie przewozów ma ułatwić m.in. dojazd na podolsztyńskie lotnisko Szczytno-Szymany.

PLK przygotowały różne warianty inwestycyjne

Co udało się przygotować przed wstrzymaniem prac dotyczących linii nr 33? – W ramach dokumentacji przedprojektowej dla rewitalizacji linii Kutno – Płock przygotowane zostały analizy wstępne, szczegółowe analizy wariantów inwestycyjnych, analiza kosztów i korzyści oraz podsumowanie zrealizowanych etapów – wylicza przedstawiciel zarządcy infrastruktury. To nie wystarcza jednak choćby do określenia ostatecznych kosztów remontu.

– Na podstawie wykonanych analiz nie ma możliwości określenia szczegółów inwestycji, ponieważ opracowywanie studium wykonalności zostało zakończone przed wyborem wariantu inwestycyjnego – podkreśla Karol Jakubowski. – Kontynuacja prac studialnych zależy od dalszego finansowania – podsumowuje.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony