Partnerzy serwisu:

Kujawsko-Pomorskie: Sejmik przyjął plan transportowy. Nie będzie ograniczenia roli kolei

pr, Transport-publiczny.pl 30.09.2014 158

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-09-30 14:31:44 Autor: Jontek
---.dip0.t-ipconnect.de
Plan transportowy wojewodztwa ku.-pom. jest dobitnym przykladem braku kompetencji marszalka wojewodztwa i jego urzednikow. W pierwotnej wersji zakladal ograniczenie roli transportu kolejowego i likwidacje szeregu linii kolejowych. Po serii protestow mieszkancow wojewodztwa, plan ten czesciowo zostal poprawiony ale nadal w stopniu nie odpowiadajacym potrzebom mieszkancow. Mimo uzgodnien z marszalkiem, odstapiono od konsultacji spolecznych (formula okraglego stolu) i plan ten przyjeto glosami PO, PSL i SLD na wczorajszym posiedzeniu Sejmiku. Plan transportu zbiorowego w sposob wyrazny, pomija potrzeby transportowe zachodniej czesci wojewodztwa i przyjmje rozwiazania usprawniajace ten system tylko w odniesieniu do malego Torunia. Bydgoszcz poraz kolejny zostala pozbawiona mozliwosci poprawy infrastruktury transportu kolejowego na odcinkach do Znina, Nakla i Szubina, mimo ze potoki pasazerow sa zdecydowanie wieksze jak na kierunkach do Torunia. Marszalek Calbecki zignorowal kompletnie spoleczny projekt transportu zbiorowego w wojewodztwie, gdyz ten wyraznie stal w konfrontacji do planu faworyzjacego maly Torun. Mamy z nowu do czynienia z arogancja wladzy i lekcewazeniem spolecznej opinii w tej sprawie
2014-09-30 14:32:54 Autor: Krajan
---.static.ip.netia.com.pl
Ciekawe czy nasze władze wojewódzkie pomyślą o rewitalizacji linii nr 281 na odcinku Chojnice - Nakło. Linia z dużym potencjałem a od 2000 r. brak przewozów pasażerskich.
2014-09-30 16:50:28 Autor: scorpio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ws linii 281 zapraszam tutaj:
https://www.facebook.com/pages/Linia-kolejowa-281-Gniezno-Jarocin-Ratujmy-po%C5%82%C4%85czenia/249370568524711
Linia jest przewidziana do rewitalizacji - w Dokumencie Implementacyjnym Strategii Rozwoju Transportu na odcinku Oleśnica/Łukanów - Gniezno (węzeł), pozycja 55 - środki z Funduszu Spójności. Odcinek Gniezno Winiary - Nakło nad Notecią nie jest przewidziany do rewitalizacji, przy czym prędkość konstrukcyjna tego odcinka to 50 km/h dla szynobusów, niestety poprzetykana WOSami nawet do 10 km/h. Gdyby UMWKP się włączyło do programu rewitalizacyjnego można by na nim osiągnąć nawet 120 km/h dla szynobusów gdyż linia generalnie przebiega po prostej. Z odcinkiem Oleśnica/Łukanów - Gniezno jest prościej gdyż linia jest/była czynna w ruchu pasażerskim, są perspektywy reaktywacji przewozów, prowadzone są prace utrzymaniowo-naprawcze (o jakości nie będę mówił bo to temat rzeka), ponadto jest pod drutem. Natomiast odcinek Gniezno - Nakło nad Notecią to najbardziej zniszczony odcinek (poza Cieszków - Grabowno Wielkie) a już od granicy IZ Bydgoszcz do Chojnic można rozbujać się do 60 km/h.
2014-09-30 23:46:54 Autor: gosc z UK
---.bb.sky.com
Ten marszalek cymbalecki juz powoli powinien pakowac walizki bo wiekszego szkodnika od niego dla wojewodztwa oprocz wioski torun to jeszcze nie bylo ale wybory za pasem.
Co do kolei to w Polsce nadal temat rzeka brak remontow infrastruktury i ograniczanie liczby pociagow jest chyba tylko na reke wladzom ogolnie pojetego PKP brak przewozow = brak zajecia a kasa i tak plynie chocby z dotacji
2014-09-30 23:51:48 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Wielki sukces pasażerów i kolei! Trudno także o większą wtopę marszałka... żenada. Co ciekawe, jakoś nie widzę, aby ten region rzucał się na kupno Elfów, które ma pod nosem. Samo szybsze BiT City i rewitalka linii do Gdynia - Poznań tego regionu nie zbawią.

Do tego to Arriva spalinowa pod drutem. Żeby jeszcze wszystkie te SZTy były 100% własnością Arrivy, ale dziady nawet tego mają. Jeżdżą nie swoim taborem. Od IV Pakiet Kolejowy, gdzie jednak będzie można zlecać przewozy z wolnej ręki.
2014-10-01 02:02:07 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Głupotą było wypieprzenie pociągów z Ciechocinka ta linia powinna iść do remontu .
zobaczcie jakie są nowe i tanie pociagi z Chin
http://www.mec-railway.com/en/productshow.asp?articleid=75
Ja jak na to patrze to wiem ze nie oplaca się nawet mowic o tym w Polsce
Ile kosztuje takie cacko kolejowe bo ludzie w Polsce w tych zakładach Pesa by prace
Potracili ale przynajmniej można sobie popatrzec .
Tomek
Łódź
2014-10-01 10:39:52 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Co prawda, marszałek dostał nagrodę RK nie za tego gniota:
http://www.rynek-kolejowy.pl/54170/nagroda_25_lecia_rynku_kolejowego_dla_piotra_calbeckiego.htm

Ale w świetle tych faktów, ta nagroda jest nieco wątpliwa. Chyba że chodzi o kontynuację linii senior-experta, czyli zwijania kolei pod hasłami jej rozwijania.
2014-10-01 14:48:09 Autor: Normalny
---.dip0.t-ipconnect.de
Przyznanie nagrody 25 - lecia marszalkowi Calbeckiemu, jest jawna prowokacja dla wiekszosci mieszkancow tego wojewodztwa. Pan Calbecki zapomnial o roli i znaczeniu transportu kolejowego, chociaz jako biolog z zawodu nie musi sie na tym znac i w sposob arogancki odmowil konsultacji spolecznej przedstawionego planu transportu zbiorowego w tym wojewodztwie. Wobec faktow zawartych w planie spolecznych, Calbecki zareagowal w sposob dyktatorski, pokazujac arogancje wladzy w wojewodztwie. Plan Calbeckiego zmierzal i nadal zmierza do ograniczenia roli transportu kolejowego, zwlaszcza w zachodniej czesci wojewodztwa, co jest sprzeczne z polityka Unii Europejskiej w tym zakresie. Rynek Kolejowy wykazal sie daleko idaca niewiedza i brakiem wlasciwej oceny tego czlowieka, powodujac wsrod pasazerow kolei oburzenie i wzrost niezadowolenia. Rynek Kolejowy dal ku temu powody, nagradzajac czlowieka malo kompetentnego, lekcewazacego opinie publiczna i stosujacego metody zarzadzania rodem z PRL.
2014-10-01 20:05:29 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Linie kolejowe na których możliwa jest reaktywacja już teraz:
* Terespol Pomorski - Świecie nad Wisłą (w formie wydłużonych pociągów z Bydgoszczy Głównej, nawet przy szlakowej 40 km/h frekwencja będzie dobra w porównaniu do transportu drogowego)
* Tuchola - Koronowo (te, które kończą/zaczynają w Tucholi aż się prosi by jechały do Koronowa, przy szlakowej nawet 70 km/h z Koronowa do Tucholi a dalej 80-100 km/h jest możliwa frekwencja nawet 100% na szynobus)
* Szubin - Bydgoszcz Główna (szlakowa 50 km/h, dla szynobusów możliwe 80 km/h a na odcinku wspólnym z D29-131 nawet 100 km/h) albo i więcej, kwestia usunięcia ograniczeń prędkości i budowa nowych przystanków) i połączenie z relacją do Chełmży
* Aleksandrów Kujawski - Ciechocinek - włączenie do BiT City i skumulowana NB (do 80 km/h i montaż szybkich rozjazdów R=500 umożliwiających zjazd z LK 18 60 km/h na bok)
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony