Partnerzy serwisu:

Kto wybuduje mijankę do Dorohuska?

Martyn Janduła 29.03.2017 306

Kto wybuduje mijankę do Dorohuska?
Fot. Mateusz Gadziński , SM42.pl
PKP PLK prowadzą postępowanie przetargowe na zaprojektowanie i budowę – a właściwie odbudowę – mijanki kolejowej Kanie. Dzięki tej inwestycji powstanie ok. 240 metrów torów, które usprawnią przejazdy pociągów po tej linii do strefy transgranicznej.
Przetarg w formule „projektuj i buduj” na odbudowę mijanki Kanie na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk, jest obecnie przedmiotem zamówienia PKP PLK. Kolejarze w ramach projektu na linii nr 7 na odcinku Lublin – Dorohusk planują dobudować ok. 240 m toru w celu wymijania się składów.

Do końca września

Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał czas – od momentu podpisania umowy – do 29 września 2017 r. na realizację inwestycji. PKP PLK zastrzegło jednak, że roboty w branży drogowej wykonawca wykona do dnia 30 maja 2017 r. Cena w tym postępowaniu stanowi 90% oceny przetargowej, natomiast 10% stanowi okres gwarancji udzielonej na prace.

Zamawiający przygotował na ten cel 8,43 mln zł brutto. Po otwarciu ofert okazało się, że do przetargu stanęło trzech wykonawców. Oferty jednak przewyższają znacząco budżet. Najtańszą cenę podało konsorcjum firm KZN Rail oraz Torrems – 9,56 mln zł brutto. Następna w kolejności jest oferta KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji – 10,8 mln zł brutto. Trzecia oferta pochodzi od polsko-francuskiego konsorcjum ETF – 10,9 mln zł brutto. Wszyscy zaoferowali 60-miesięczną gwarancję.

Zakres prac

Realizacja projektu ma pozwolić na skrócenie szlaku kolejowego Trawniki – Rejowiec, dzieląc odległość na dwa odcinki. Będzie to miało pozytywny wpływ na zwiększenie przepustowości linii i zlikwiduje utrudnienia w ruchu pociągów występujące na odcinku od Lublina do Dorohuska. Jak można wyczytać w dokumentacji, możliwość krzyżowania składów pociągowych pozwoli na realizację zwiększonych planowanych przewozów towarowych do strefy transgranicznej.

Na szlaku Trawniki – Rejowiec zamawiający przewiduje do wymiany podkłady drewniane na podkłady strunobetonowe w torze nr 1 od km 219,075 do km 219,335, zaś w torze nr 2 od km 219,110 do km 219,286. Dodatkowo powstaną – w związku z budową mijanki Kanie – cztery rozjazdy.

Wykonawca będzie miał za zadanie wykonać kompleksową wymianę nawierzchni torowej w torze nr 1 pomiędzy rozjazdami nr 1 w km 220,020 do rozjazdu nr 4 w km 220,244 oraz w torze nr 2 pomiędzy rozjazdem nr 2 w km 220,094 do rozjazdu nr 3 w km 220,170. W związku z budową mijanki wykonane będą musiały być także dwa przejścia rozjazdowe w sieci trakcyjnej pomiędzy torem nr 1 i nr 2.

Na obszarze objętym inwestycją znajduje się także przejazd kolejowo-drogowy w km 220,143. Zdemontowane mają zostać na nim płyty i wymienione podkłady drewniane na strunobetonowe. W to miejsce pojawią się nowe płyty przejazdowe. Kompleksowej wymianie zostanie poddana także nawierzchnia torowa, podsypka tłuczniowa i odwodnienie.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony