Partnerzy serwisu:

Kto jest chętny dokończyć modernizację wiedenki? Będą spore oszczędności

Martyn Janduła 10.03.2017 29

Kto jest chętny dokończyć modernizację wiedenki? Będą spore oszczędności
Szlak Zawiercie-MyszkówFot. Intercity przemo29, SM42.pl
Trwa przetarg na wykonanie robót na ostatnim odcinku wiedenki, czyli linii nr 1. Tym razem chodzi o odcinek od Częstochowy do Zawiercia. 10 marca zamawiający dokonał otwarcia kopert z ofertami. Na prace PKP PLK chce przeznaczyć ponad 600 mln zł brutto.
Obecnie PKP PLK prowadzi zamówienie na wykonanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych w formule „projektuj i buduj” w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa – Zawiercie”. Zakres prac obejmuje wymianę torów i sieci trakcyjnej na 44 km odcinku linii kolejowej. Nowe będą rozjazdy i urządzenia srk. W ramach zadania zarządca infrastruktury wyremontuje i przebuduje obiekty inżynieryjne – m.in. 20 mostów, 3 wiadukty i 7 przepustów. Rozpoczęcie prac planowane jest w 2017 r., natomiast ich zakończenie w 2020 r.

Oszczędności nawet 150 mln zł

Do PKP PLK trafiły cztery oferty. Wszystkie przewidują 72-miesięczny okres gwarancji oraz czas realizacji liczony na 36 miesięcy. Oznacza to, że o wyborze oferty zadecyduje cena. Najniższą zaoferowało ZUE, które wyceniło prace na 457 mln zł brutto. Kolejne oferty przekroczyły pułap powyżej pół miliona złotych. Oferta Trakcji PRKiI to 532 mln zł brutto, Konsorcjum firm Torpol i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 528 mln zł brutt oraz konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman – 565 mln zł brutto. PKP PLK przygotowała na ten cel budżet w wysokości 605 mln zł brutto. Przy najtańszej ofercie oznacza to, że zamawiający zaoszczędzić może nawet 150 mln zł.

Pasażerowie dzięki modernizacji zyskają lepszą obsługę na stacjach i przystankach. Przebudowane zostaną perony na 10 stacjach i przystankach (stacje Myszków oraz Poraj i przystanki: Zawiercie Borowe Pole, Myszków Mrzygłód, Myszków Światowit, Myszków Nowa Wieś, Żarki Letnisko, Masłońskie Natalin, Korwinów i Częstochowa Raków). Perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie do pociągów i bezpieczniejsze dzięki antypoślizgowej nawierzchni. Podróżni otrzymają nowe wiaty, ławki, oświetlenie i system informacji pasażerskiej. Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania, a monitoring zwiększy bezpieczeństwo podróżnych.

Prędkość 160 km/h

Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością rozkładową do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Efektem tego będzie dalsze skrócenie czasu przejazdu z Warszawy przez Częstochowę, w kierunku Katowic oraz zdecydowana poprawa warunków do przewozu towarów. Realizacja projektu to również poprawa komfortu podróży i lepszy dostęp do transportu kolejowego podróżujących na regionalnej trasie Częstochowa – Katowice.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony