Partnerzy serwisu:

Kto dostarczy lokomotywy wielosystemowe dla PKP IC? Dowiemy się (może) w marcu

Michał Szymajda 08.12.2020 7,6k

Kto dostarczy lokomotywy wielosystemowe dla PKP IC? Dowiemy się (może) w marcu
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Tej jesieni nie poznamy już producentów, który zaoferowali PKP Intercity nowe lokomotywy wielosystemowe. Po raz kolejny przesunięto termin otwarcia kopert z ofertami na ich dostawę. Dlaczego?
Przetarg na wielosystemowe elektrowozy, zdolne operować poza Polską, ma już dość długą historię. Ogłoszono go z końcem 2019 roku i od tego czasu wielokrotnie przesuwano termin otwarcia ofert. Pierwszy określono na 28 stycznia 2020. Teraz okazuje się, że nie dowiemy się, kto złożył oferty w przetargu na lokomotywy na 200 km/h aż do marca 2021, choć PKP Intercity miało otworzyć koperty z ofertami 1 grudnia. Spółka poinformowała o tym poprzez europejski formularz zamówień publicznych. Jaka jest tego przyczyna?

– Termin otwarcia ofert w postępowaniu na lokomotywy wielosystemowe został przesunięty na wniosek potencjalnego oferenta – napisała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity. Oczywiście nazwy oferenta spółka nie przedstawia. Wiemy, że dostawą lokomotyw zdolnych operować za granicą zainteresowanych jest przynajmniej dwóch producentów.

PKP Intercity chce kupić 10 lokomotyw i zagwarantować sobie ewentualną dostawę 5 kolejnych, w ramach tzw. prawa opcji. Kryteria udzielenia zamówienia w przetargu są następujące: cena: 45%, stawka za świadczenie usługi utrzymania 35%, gwarancja dla pojazdu 7%, maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km na poziomie nie większym niż 3-6%, współczynnik gotowości technicznej na poziomie co najmniej 95% – 4%, oraz współczynnik niezawodności technicznej na poziomie co najmniej 95% – 3%.

Obecnie PKP Intercity dysponuje siedmioma sprawnymi elektrowozami wielosystemowymi EU44. Trzy z nich obecnie są w naprawie po wypadkach lub do nich kwalifikowane. Ruch międzynarodowy jest obecnie ograniczony, dlatego tak niewielka liczba sprawnych pojazdów wystarcza PKP Intercity do prowadzenia przewozów poza Polską.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony