Partnerzy serwisu:

KŚ stracą okazję na tabor?

jm, Rynek Kolejowy 06.01.2012 147

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-01-06 08:54:15 Autor: Kolejarz z USA.
---.63.141.67.static.ip.windstream.net
Dziki Pogański Kraj. Święto Króli, Święto Wandy, święto Smoka, święto Lajkonika, święto Syrenki, święto Koziołków, Neptuna, i tysiąc innych, wszystkie katolickie. Ĺťeby biskupi mogli sobie zrobić nordic walking… A Firmy które mają pieniądze, bądź mają zagwarantowaną pożyczkę, nie mogą sobie kupić to co chcą. Ech!!!, idę się wykapać na Miami-Floryda, bo szkoda słów.
2012-01-06 08:54:40 Autor: Kysó
---.adsl.inetia.pl
Pytanie tylko, czy ów zakup to ten 47-letni złom z Włoch czy te 10-letnie pociągi. Bo jak to pierwsze to nawet lepiej, że jest zablokowane.
2012-01-06 08:56:38 Autor: Kysó
---.adsl.inetia.pl
@Kolejarz: wykąp się w dzień, teraz na Florydzie jest środek nocy to może lepiej pójdź spać.
2012-01-06 09:05:51 Autor: Przemek G
---.dynamic.gprs.plus.pl
Newag, ta firma kojarzy mi się z tym co najgorsze, najbardziej badziewne oraz aferami i przekrętami. Mamy teraz kolejny przykład.
2012-01-06 09:06:56 Autor: Kolejarz z USA.
---.63.141.67.static.ip.windstream.net
Kysó


Ja przyjechałem 1,5 godziny temu. Papiery zdane i 19 godzin wolnego. Jest już 3:06 AM, nad ranem. Piękna pogoda, baseny i plaże czynne całą dobę. To nie cuchnący Bałtyk w Kołobrzegu !!!.
2012-01-06 09:43:35 Autor: Czesław P
---.31.202.62
Po złożeniu odwołań przez Pesę i Newag powróciła koncepcja współpracy z jednym producentem taboru.
Prawdopodobnie nie będzie to Pesa z niską jakością usług serwisowych co skutkuje dużą awaryjnością sprzętu.
Powróciła natomiast dawna propozycja Stadlera dostarczenia dużej ilości taboru wraz z zapleczem serwisowym.
Z tej propozycji zrezygnował UMWŚ kilka lat temu wchodząc w konszachty z Pesą.

2012-01-06 09:45:26 Autor: filipesso
---.191.156.194
@Kolejarz z USA
chłopaku, daj sobie spokój...nie podobało Ci się w PL to siedz za oceanem i sie nie uzewnętrzniaj nadmiernie...
widziałeś sprzęt w tej super ofercie? 40letnie włoskie trupy (poza 3ma przyzwoitymi sztukami)...może do USA sobie takie kupicie? pewnie nie bo właściwe lobby posmaruje właściwym senatorom we właściwej komisji i taki zakup również będzie niemożliwy...
także wykąp się i wyluzuj;-)
2012-01-06 09:45:33 Autor: Kysó
---.adsl.inetia.pl
@Kolejarz: dlatego mówię, idź się wyśpij żebyś następną służbę zaczął wypoczęty.
2012-01-06 10:05:56 Autor: naiwny
---.ssp.dialog.net.pl
Jak rozumiem to Newag i ZNTK zrobią KŚ prezent i dadzą im nówki za darmo?
2012-01-06 10:12:26 Autor: kris-kross
---.67.177.108
@naiwny.
No za darmo to nie. , Ale po 7 zespolow dostarczy newag i minsk maz. Oczywiscie za 17mln ojro.
2012-01-06 10:13:55 Autor: kris-kross
---.67.177.108
PS. I wszystkie beda troj-czlonowe z erkonem. ;-)
2012-01-06 11:06:48 Autor: Krzysztof
---.czeladz.vectranet.pl
Podejrzewam, że KŚ nie stracą \"okazji\" na kupno zaoferowanego taboru. Railconsult nie będzie stawiać sprawy na ostrzu noża i powinien przedłużyć termin obowiązywania oferty. Gdzie znajdą takiego kupca, który płaci tak dobrze za tabor? Bo wątpię, żeby ktoś dał więcej za te pociągi niż KŚ.

Z drugiej strony jestem zdziwiony oświadczeniem rzecznika KIO. Termin rozpatrzenia odwołania jest bardzo korzystny dla odwołujących się, bo KŚ będzie drżało przez dwa dni czekając na posiedzenie KIO żeby przypadkiem Railconsult nie wycofał oferty. Może tak zrobić choćby dla samej zasady. Jeśli tak się stanie to późniejsza decyzja KIO nie będzie miała żadnego znaczenia dla KŚ skoro pociągi mogą nie być już dostępne do kupienia.
W ten sposób KIO jako niezależny organ staje po stronie odwołujących się, bo ta zwłoka w rozpatrzeniu sprawy tylko dla nich jest korzystna bo do zakupu może nie dojść. A o to chodzi Pesie i Newagowi.
Czy tylko ja mam wrażenie, że coś jest nie tak?
2012-01-06 11:23:18 Autor: lolo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Włoskie nie włoskie, jakie chcą takie powinni kupić i nikt nie powinien tu się wp.........ć Co za kraj
Wam ktoś mówi jaką markę samochodu macie kupować i czy ktoś będzie chciał się nim przejechać???
2012-01-06 12:03:11 Autor: zxcvbnm
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
wszyscy po części macie racje ..... ale jeżeli firma tego sprzętu nie kupi teraz to uważajcie bo przy właściwych zamówieniach publicznych nie wygracie choć byście złożyli najlepszą ofertę mowa o firmie newag imińsk .....specjalnie napisałem was z małej litery ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,co do Amerykanina pl w pęłni się z tobą zgadzam .
2012-01-06 12:05:22 Autor: małpa
---.legnica.vectranet.pl
Jest to spółka samorządowa , więc muszą zastosować sie do prawa , a prawo wymaga przetargu . \"Okazja\" , okazje to ja mam na giełdzie samochodowej , że tanie Audi nie jeżdżone tylko w weekendy , a potem sie okazuje że służbówka z przebiegiem 400 tyś. Jakby zalegalizować ten sposób zakupu , to niedługo wszyscy będą kupować okazje . Szynobus po zderzeniu z Tirem , no super okazja. Ĺšle serwisowany sprzęt , no jeszcze lepsza okazja Firma która sprzedaje ten sprzęt kolejowy jest mocno podejrzana przehandlowała kolejom mazowieckim stare EN - 71 , które użytkowały koleje słoweńskie za 10 mln .
2012-01-06 12:13:38 Autor: Adaś :)
---.c201.msk.pl
Gratulacje do Polski.... :/ Teraz gdy zaistniala szansa na jakąś reaktywację lub minimalizację kosztów przez wypuszczenie na trasy z małą frekwencją małych pociagów - to ten plan po prostu się wysypuje. Ot co. Może rzeczywiście powróciłyby pociągi na pewne trasy z niewielką ilością podróżnych. Ale tak - nie będzie niczego - jak mawiał pewien mędrzec z Białegostoku.
2012-01-06 12:14:00 Autor: mike g
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Przemek G
To ciekawe. Ani słowa nie powiedziałeś o ZNTKMM (czyli \"pesie mk2\"). Ten sprzęt, który określasz mianem \"co najgorsze, najbardziej badziewne\", to dla przykładu (19we) najmniej awaryjny warszawski tabor. Natomiast afery i przekręty zdarzają się wszędzie.

@Kolejarz z USA.
Mam pomysł. Załóż własnego bloga, na którym będziesz mógł do woli się wyżywać na naszych katolickich barbarzyństwach i wszystkim, co polskie (w tym przypadku - morze). Ze swojego kraju, gdzie wszelka wolność jest systematycznie ograniczana, a gdy pewien tajemniczy pan sobie ubzdura, że jesteś podejrzewany o terroryzm, to możesz być całkowicie legalnie usunięty z życia publicznego, torturowany itd.
2012-01-06 12:42:46 Autor: asad
---.159.77.164
ja pierd....admini RK chyba tylko dla polewu nie zbanowali jeszcze tego pajaca z USA
2012-01-06 14:03:24 Autor: nynuś
---.play-internet.pl
KIO to jedna wielka żenada. Ich postępowanie ślamazarne i szkodliwe jest jednym wielkim koszmarnym pośmiewiskiem. Dlatego tak w tym kraju wyglądają inwestycje, Wszystko się opóźnia bo KIO jest opóźnione w rozwoju.
2012-01-06 14:12:57 Autor: Krzysztof
---.czeladz.vectranet.pl
Skoro już piszemy o Śląsku to wrzucę kilka linków.

Dobre wieści od ŚZPR:
1. http://www.fakt.pl/Takie-beda-nasze-pociagi-po-remoncie,artykuly,141638,1.html
2. http://www.nowastrona.przewozyregionalne.pl/img_in//000%20ZAMOWIENIA%20PUBLICZNE/KATOWICE/18.11.2011%20sprzedaz%20zlomu/Ogloszenie%20o%20podpisaniu%20umowy.pdf

Dwie jaskółki jednak wiosny nie czynią:
1. http://kolejcieszyn.pl/forum/printview.php?t=517&start=0&sid=f80d20ae8103240f28260a49e58a467c
2. http://kontakt24.tvn.pl/artykul,ministrze-nowak-6-godzin-to-malo-sylwester-zaskoczyl-kolejarzy,164586.html
2012-01-06 14:14:07 Autor: zibi
---.mtk-tv.pl
Kolejarz z usa napisz lepiej o syfie jaki panuje w detroit i wlodarzach tego miasta
2012-01-06 14:50:57 Autor: stary kolejarz - emert
---.kopnet.pl
A może pozbywają się ART 220 . Dlatego taka wysoka cena.
2012-01-06 14:54:44 Autor: Przemek G
---.dynamic.gprs.plus.pl
@mike g
Nigdy nie wiedziałem 19We (czyżby tylko w warszawie je mieli?). Za to znam EN57 w wersji SPOT, na którego kolejarze mówią \"Perełka\". Nieraz się spóźniłem do pracy bo Perełka przypomniała dlaczego ma ten przydomek. Do tego dodajmy inne chore modernizacje: 311D, 6Dg, 15D. Co to w ogóle ma być?
2012-01-06 16:14:53 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
EN57 SPOT robiły 3 firmy, trzeba wiedzieć jakie ^^
O \"chorych\" modernizacjach porozmawiaj z zamawiającymi takowe, w końcu oni za nie zapłacili.
[przy okazji można podyskutować o modernizacjach lokomotyw przez inne firmy - o tym też nie wspominasz]

Natomiast ja mam pytanie: gdzie KŚ miałyby używać tych spalinek? Bo nie wierzę, że na liniach niezelektryfikowanych, których na Śląsku mało, a poza tym nie są one jakoś bardzo dochodowe. Zaś UMWŚ z tego co widać na razie poza dochodowe linie się nie przenosi.
Dalej zaś nie mamy odpowiedzi na podstawowe pytania: co to są za składy, dlaczego nie jeżdżą tam, gdzie jeździły, ile mają kilometrów do naprawy (np odpowiednika P4), ile kosztowałaby polonizacja i homologacja, ile by to wszystko trwało.
2012-01-06 16:41:23 Autor: Krzysztof
---.czeladz.vectranet.pl
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739,10786215,Tychy_szykuja_pociagi_na_remont_jedynki.html

Ostatni akapit trochę wyjaśnia gdzie spalinówki mogłyby się pojawić.
2012-01-06 16:42:29 Autor: Kasza
---.stk.vectranet.pl
To tylko zagrywka KŚ na ugranie niższej ceny od naszych producentów .
Nic nie mieli zamiaru kupić .
2012-01-06 16:42:30 Autor: Charlie
---.itcomp.pl
A po co o Detroit? W każdym amerykańskim mieście znajdziemy slumsy, niektóre nawet podobne do tych w indiach jakich w Polsce nawet nie ma! A jak Katrina zaatakowała Nowy Orlean to się ze szkodami do dziś nie mogą uporać, taka piękna ameryka....
2012-01-06 19:33:52 Autor: maszynistaiwanów
---.internetdsl.tpnet.pl
Widzę że Kolejarz-Obama znowu się przechwala .Czego tam nie ma . Kiedys to były kokosy w USA a teraz to bieda jak wszędzie. Arni wam trochę długu narobiła, a Ty jako naiwny polak dymasz na te długi hehe
2012-01-06 20:42:29 Autor: figaro
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
czy ktos moze zablokowac tego DEBILA z pierwszego wpisu??? aron mu do pięt nie dorasta :/
2012-01-06 23:16:48 Autor: Jacob
---.static.sitel.net.pl
Się ZNTK i Newag zdziwią, jak się okaże, że poza tą wspaniałą okazją KŚ nie zamierzają kupować taboru, którego na gwałt nie potrzebują. Albo kupimy te szynobusy i będą uruchomione nowe linie szynobusowe przewidziane w planach SKR albo w ogóle nie będą kupować taboru. A obaj producenci boją się tych 10- letnich używek, bo nagle by się okazało, że ten używany sprzęt jest lepszy niż ich nówki.
2012-01-07 03:43:07 Autor: sphinz1
---.internetia.net.pl
@przewoz

Są dwie opcje - Alstom Coradia LINT (2001/2002) z Holandii lub Siemens Desiro Classic (2005/2006) z Bułgarii. Te drugie są wynikiem sporu o pieniądze z bankiem - bułgarski przewoźnik nie płaci rat.

@Przemek G
\"Nigdy nie wiedziałem 19We (czyżby tylko w warszawie je mieli?). Za to znam EN57 w wersji SPOT, na którego kolejarze mówią \"Perełka\". Nieraz się spóźniłem do pracy bo Perełka przypomniała dlaczego ma ten przydomek. Do tego dodajmy inne chore modernizacje: 311D, 6Dg, 15D. Co to w ogóle ma być? \"

Tak, 19WE jeździ tylko w SKM Warszawa i zbiera tam znakomite opinie. Właściwie nie było chorób wieku dziecięcego. EN57 SPOT właściwie trudno nazwać modernizacją, to raczej tylko odświeżenie estetyczne, mechanicznie to wciąż stary trup. \"Inne chore modernizacje\" (lokomotyw) zbierają bardzo dobre opinie. Przynajmniej te wykonane przez Newag (wspomniane 311D, 6Dg, 15D) bo Pesowskie ST45 sypią się jak ta lala.
2012-01-07 09:14:24 Autor: rangerek
---.play-internet.pl

rangerek
Jeśli KŚ stracą ofertę,a okaże się że odwołania mają znamiona nieuczciwej konkurencji liczę na to że przewoźnik sprawdzi kto na lepszych prawników w roszczeniu o odszkodowanie od utraconych zysków
2012-01-07 09:53:13 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
^^ a jak obie firmy (wszak Pesa i Newag do biednych nie należą) znajdą prawników, którzy prześwietlą te składy trochę bardziej wnikliwie, to co wtedy.
2012-01-07 10:47:27 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
@sphinz1
Ale 19WE są tylko 4 sztuki, udane, ale tylko 4 i więcej nie będzie. 14WE to mocniej przypudrowany kibel. W normalnym kraju SKMW kupiłoby kolejne 20szt 19WE i byłyby tylko 2 typy pojazdów. A tak będzie 10 typów na 10-lecie po 4-13 sztuk...
EN57 SPOT miały mieć rozruch impulsowy, tak przynajmniej wynikało z pierwszych projektów. Ale jak zwykle w tym kraju, zamiast pomyśleć o napędzie to myśli się o bezsensownej zmianie czoła. SPOTy powinny dostać teraz napęd asynchroniczny, ale czy nie lepiej kupić nowy tabor?
2012-01-07 10:59:54 Autor: małpa
---.legnica.vectranet.pl
@ sphinz1 j
Siemens Desiro Classic jeździ juz po Polsce jako pociąg Drezno Wrocław ( w Polsce jako pociąg Przewozów Regionalnych tzw Regio Ekspres z Polską obsługą i maszynistami w Niemczech jedzie jako pociąg DB ).
Newag wygrał przetarg kolei Dolnośląskich na dostawę 5 zestawów 19WE ( inny ma być układ siedzeń , ma być wyposażony w toalety ) Przetarg rozstrzygnięty sądownie , pierwotnie wygrała go Pesa.

2012-01-07 11:08:03 Autor: zeus04
---.ssnet.pl
@sphinz1:
Jak zwykle konfabulujesz.
Na kilkaset moich jazd ST45 nie \"sypneła\" się ona ani razu.
6Dg w innej sekcji mego zakładu ciągle nie mogą wyjechać.
Jak ostatnio byłem tam na ST45 po paliwo i przy okazji PK, to wszystkie 4 szt. grzały
krzaki w oczekiwaniu na serwis, a jedna nawet nie krzaki tylko na zapadni
wymieniano jej spalony silnik trakcyjny (nówka sztuka która była kilkanaście dni
po modernizacji, a numer coś koło 1240). Przez 25 lat pracy nie widziałem wymiany
silnika trakcyjnego na zwykłej SM42.
2012-01-07 15:26:28 Autor: łubu
---.147.30.9.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
^^ a wymiany silników trakcyjnych na ST45 nie widziałeś na pewno? Czy może po prostu się to nie trafiło tobie?

@Arrivederci: trzeba było do SPOTów dołożyć po 2-3 mln, to by miały rozruch impulsowy. Jakoś nikt się nie garnął do wyłożenia takich pieniędzy. No to mamy co mamy.
Z tym co chcą zamówić Śląskie może być podobnie. Dziwnie \"atrakcyjna\" oferta, dziwnie szybka. Pewnie ustawiona, jak większość przetargów w tej dzikiej Europie.
2012-01-07 15:53:08 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@Arrivederci
\"SPOTy powinny dostać teraz napęd asynchroniczny, ale czy nie lepiej kupić nowy tabor? \"

Modernizacja z nowym napędem to koszt ok. 6,5 mln zł. Nówka 20 mln zł. Nawet jeśli przyjąć modernizację/wymianę połowy taboru PR (ok. 200 sztuk), oznacza to wydatek 1,3 mld zł na moderny lub 4 mld zł na zakup nówek. Nikt w Polsce nie ma tyle pieniędzy. A czymś jeździć trzeba...

@małpa
\"Newag wygrał przetarg kolei Dolnośląskich na dostawę 5 zestawów 19WE\"

Dla KD Newag dostarczy 31WE, krótszą wersję 35WE, który w połowie roku zagości w stołecznej SKMce. Pojazd będzie tylko luźno bazowany na 19WE.
2012-01-07 16:26:23 Autor: bez końca...
---.ice-net.pl
@kasza napisał(a)

-----------To tylko zagrywka KŚ na ugranie niższej ceny od naszych producentów .
Nic nie mieli zamiaru kupić .--------------

Doskonałe wyczucie strategi .

Dodam od siebie, jeśli nawet nie kupimy to i tak my (czyt. Koleje Śląskie) cacy a polskie firmy bee.

I maszyna wciskania kitu ludziom kręci się dalej.
2012-01-07 20:52:43 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No to może wrócimy do właściwego tematu?
Cóż to za wspaniała okazja trafiła się KŚom, które przez wstrętne polskie firmy nie będą mogły z tej okazji skorzystać?
Dalej nikt nic nie wie pewnego.
2012-01-07 23:11:58 Autor: Krzysztof
---.czeladz.vectranet.pl
Dowiemy się za kilka dni. W KŚ nie chcą sypać;)
Nie ma co sobie dziury w głowie wiercić.

2012-01-08 10:14:29 Autor: ndm
---.opera-mini.net
A polscy producenci niech lepiej w końcu dopracują swoje pociągi. Od kiedy Elfy zaczęły jeździć na Nasielsk, rozkład jazdy w Nowym Dworze stał się jeszcze bardziej nieprzewidywalny niż był. Pociągi jeżdżą często jak chcą a człowiek stoi i czeka jak głupi. Nie widać jakiejś większej poprawy.
2012-01-08 10:56:59 Autor: Kysó
---.adsl.inetia.pl
@Krzysztof: nie wklejaj nam tu linków z elitarnej gazety Fakt, bo jeszcze się dowiemy, że zmodernizowany ED-72 (zwany nie wiedzieć czemu \"Edytą\", skoro tak się nazywa ED-74) jeździ w barwach PRów na trasie Katowice - Zawiercie, albo że za 20 mln można wyremontować parę składów - tzn. samca i samicę czy jak??
2012-01-08 11:52:11 Autor: Krzysztof
---.czeladz.vectranet.pl
@Kysó: Nie możemy się zamykać na żadne źródło informacji. Tym bardziej na tak pozytywny news Bez względu na źródło.
Skoro Edyta jest zajęta proponuję Edmund, Edward, Edda, ewentualnie Eltruda.
Ale to drobiazg w stosunku do dalszej części artykułu.

2012-01-08 20:39:09 Autor: rangerek
---.95.236.209

rangerek
@przewóz co wtedy? Wtedy KŚ zapłacą koszty sądowe i może odszkodowanie za pomówienia, albo ktoś odpowie za niegospodarność
Ale dlaczego nikt nie podał do sądu tramwaje śląskie za helmutu i franciki? Toż top dopiero dziadki i złomy, a tu raczej nie chodzi o FIATy tylko o coś młodszego, więc gdzie jest problem, myślę że jak ktoś napisał wyżej, jeśli KŚ stracą okazję to zyska na tym stadler na nowych przetargach albo ktoś inny
2012-01-08 22:17:10 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
heh... może lepiej nie porównywać pod względem złożoności helmutów i \"czegoś młodszego\" z taboru kolejowego, czego P4 nie zrobi się na szopie w Łazach?
No dobra. Czekamy na 12 stycznia.
2012-01-08 22:39:40 Autor: Przemek G
---.dynamic.gprs.plus.pl
\"jeszcze się dowiemy, że zmodernizowany ED-72 (zwany nie wiedzieć czemu \"Edytą\", skoro tak się nazywa ED-74)\"

\"Edyta\" to małopolskie określenie zespołów typu ED. ED72 był tak nazywany(a) jeszcze w czasach gdy nikomu się nie śniło o ED74. Ksywki zależą od regionu.
2012-01-09 09:08:35 Autor: rangerek
---.play-internet.pl

rangerek
@przewóz - racja, poczekajmy
A co do P4 to możesz mieć racje, tylko że protestujący oryginalnie na to nie wpadli w uzasadnieniu tylko przebakiwali że oni potrafią zrobić takie same albo i lepsze nie wiedząc co KŚ chcą kupić
2012-01-09 11:28:21 Autor: Kysó
---.174.100.210
@Przemek G: odkąd pamiętam to ED72 nosiły ksywki \"Edek\"
2012-01-09 18:27:14 Autor: Mattijjah
---.134.163.8

Mattijjah
@Kolejarzu USA - widzę, że twoja frustracja i desperacja, że na tym forum traktują cię jak zgaszone radio, przybiera takie rozmiary, że jak widać jesteś gotów, chwycić się każdego \"tabloidowego\" hasełka, nawet nie związanego z tematem rozmowy, byle tylko zwrócić na siebie uwagę.
2012-01-10 19:38:27 Autor: Rysiek
---.adsl.inetia.pl
Kupa złomu jeździ po drogach to teraz zaczną jeździć jeszcze po torach. To raczej Wyspa złomu Europy niż Zielona wyspa Donalda
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony