KŚ: Poprawa oferty na trasie Pszczyna – Rybnik dopiero po jej remoncie
Kasper Fiszer ⚫ 07.04.2022 ⚫
1,5k

fot. Travelarz lic. CC BY-SA 3.0 pl
Koleje Śląskie przyznają, że zmiana terminu rozpoczęcia remontu linii nr 148 utrudniła skonstruowanie oferty przewozowej na trasie z Pszczyny do Rybnika. W efekcie tego spadła liczba kursów realizowanych w dni wolne, a w najbliższym czasie nie można się spodziewać przywrócenia zawieszonych połączeń. Spółka stoi bowiem na stanowisku, że rozwój oferty w okresie poprzedzającym konieczne wstrzymanie przewozów byłby niewskazany.
Grudzień zeszłego roku przyniósł spore zmiany w obsłudze leżącej w południowej części województwa śląskiego trasy Rybnik – Pszczyna przez Żory. Liczba kursów realizowanych przez KŚ w dni robocze się nie zmieniła i pozostała na poziomie czterech par dziennie. Spadła jednak liczba połączeń weekendowych. W dni wolne kursują tam obecnie tylko dwie pary pociągów, co oznacza redukcję oferty o aż połowę.
Śląski przewoźnik regionalny wskazywał, że ograniczenia mają związek z prowadzoną przebudową węzła Czechowice-Dziedzice, co uniemożliwiło konstrukcję rozkładu jazdy w taki sposób, by z Rybnika bez przesiadki można było dojechać w rejon Beskidu Śląskiego. – Układ połączeń kolejowych jest determinowany przez szereg czynników – stwierdza jednak Jakub Wosik, naczelnik Wydziału Obsługi Pasażera Kolei Śląskich, wskazując, że redukcja wynika także z innych okoliczności niż tylko te związane z pracami realizowanymi poza odcinkiem, na którym doszło do cięć. Wśród kluczowych aspektów wpływających na siatkę komunikacyjną wymienia on dostępność taboru i planowane remonty na sieci kolejowej.
Rozbudowa oferty przed remontem byłaby niewskazana
– Planowanie rozkładu jazdy utrudnia przesuwanie terminu remontu odcinka Żory – Pszczyna – podkreśla przy tym nasz rozmówca. Przyznaje, że decyzja krajowego zarządcy infrastruktury o opóźnieniu rozpoczęcia modernizacji trasy wpłynęła na osłabienie oferty w bieżącym roku. Dodaje jednocześnie, że rozwój oferty na linii oznaczonej przez KŚ symbolem S-72 jest obecnie niewskazany z uwagi na to, że przewozy wkrótce będą musiały zostać zamknięte na czas przebudowy torów i sieci trakcyjnej.
Nie ma wystarczająco wielu podróżnych
– Trzeba też pamiętać, że liczba połączeń musi być dostosowana do potoków pasażerskich – stwierdza przedstawiciel KŚ. – Mam nadzieję, że po remoncie trasy pociągi linii S-72 będą się cieszyć zainteresowaniem podróżnych i będziemy mogli swobodnie rozwijać tam naszą ofertę – dodał. W najbliższym czasie nie należy więc spodziewać się choćby przywrócenia liczby połączeń realizowanych pomiędzy Rybnikiem a Pszczyną do grudnia zeszłego roku.
Przypomnijmy, że w zeszłym roku KŚ zredukowały także ofertę na trasach wybiegających do Czech. Od marca zeszłego roku pociągi nie kursują na odcinkach granicznych Chałupki – Bogumin i Cieszyn – Czeski Cieszyn. W tym przypadku spółka prowadzi wciąż rozmowy ze stroną czeską, ale do przywrócenia połączeń droga wciąż wydaje się dość długa.
Śląski przewoźnik regionalny wskazywał, że ograniczenia mają związek z prowadzoną przebudową węzła Czechowice-Dziedzice, co uniemożliwiło konstrukcję rozkładu jazdy w taki sposób, by z Rybnika bez przesiadki można było dojechać w rejon Beskidu Śląskiego. – Układ połączeń kolejowych jest determinowany przez szereg czynników – stwierdza jednak Jakub Wosik, naczelnik Wydziału Obsługi Pasażera Kolei Śląskich, wskazując, że redukcja wynika także z innych okoliczności niż tylko te związane z pracami realizowanymi poza odcinkiem, na którym doszło do cięć. Wśród kluczowych aspektów wpływających na siatkę komunikacyjną wymienia on dostępność taboru i planowane remonty na sieci kolejowej.
Rozbudowa oferty przed remontem byłaby niewskazana
– Planowanie rozkładu jazdy utrudnia przesuwanie terminu remontu odcinka Żory – Pszczyna – podkreśla przy tym nasz rozmówca. Przyznaje, że decyzja krajowego zarządcy infrastruktury o opóźnieniu rozpoczęcia modernizacji trasy wpłynęła na osłabienie oferty w bieżącym roku. Dodaje jednocześnie, że rozwój oferty na linii oznaczonej przez KŚ symbolem S-72 jest obecnie niewskazany z uwagi na to, że przewozy wkrótce będą musiały zostać zamknięte na czas przebudowy torów i sieci trakcyjnej.
Nie ma wystarczająco wielu podróżnych
– Trzeba też pamiętać, że liczba połączeń musi być dostosowana do potoków pasażerskich – stwierdza przedstawiciel KŚ. – Mam nadzieję, że po remoncie trasy pociągi linii S-72 będą się cieszyć zainteresowaniem podróżnych i będziemy mogli swobodnie rozwijać tam naszą ofertę – dodał. W najbliższym czasie nie należy więc spodziewać się choćby przywrócenia liczby połączeń realizowanych pomiędzy Rybnikiem a Pszczyną do grudnia zeszłego roku.
Przypomnijmy, że w zeszłym roku KŚ zredukowały także ofertę na trasach wybiegających do Czech. Od marca zeszłego roku pociągi nie kursują na odcinkach granicznych Chałupki – Bogumin i Cieszyn – Czeski Cieszyn. W tym przypadku spółka prowadzi wciąż rozmowy ze stroną czeską, ale do przywrócenia połączeń droga wciąż wydaje się dość długa.
Komentarze:
Rozkład jazdy

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |