Partnerzy serwisu:

Krzyż: PR przenoszą swoje zaplecze poza lokomotywownię

Kasper Fiszer 18.02.2019 4,7k

Krzyż: PR przenoszą swoje zaplecze poza lokomotywownię
Tory odstawcze PR w Krzyżufot. Lichen99, lic. CC BY-SA 3.0
Mimo zapowiedzi całkowitego wygaszenia pracy zaplecza technicznego Przewozów Regionalnych w Krzyżu Wielkopolskim (na stacji Krzyż) wciąż prowadzone są pewne czynności serwisowe. Dotyczą one m.in. lokomotyw SU42 i pojazdów SA108, które wciąż pozostają na stanie krzyskiej bazy przewoźnika. Spółka przenosi się jednak z hali lokomotywowni do innej hali znajdującej się nieopodal.
Już w 2017 r. informowaliśmy na naszych łamach o planowanej likwidacji zaplecza technicznego w wielkopolskim Krzyżu. Przewozy Regionalne (Polregio) miały bowiem zrezygnować z utrzymywania dwóch baz na terenie jednego województwa, w zamian za to rozwijając swoje zakłady w Lesznie. W zeszłym roku PR opróżniały bazę z niesprawnych lokomotyw, jednak samo zaplecze miało jeszcze działać, bo wciąż nie udało się otworzyć torów w Gorzowie Wielkopolskim.

– Pozostawienie bazy utrzymaniowej w Krzyżu ma związek z zamknięciem torów przez PKP PLK. Przyszły rok i liczne zamknięcia torowe będą na pewno trudne dla Przewozów Regionalnych, a lokalizacja bazy w Krzyżu jest dla nas strategiczna – mówił Krzysztof Zgorzelski, prezes Polregio.

Baza świadczy usługi dwóm oddziałom PR

Baza w Krzyżu wciąż więc pracuje. – Pracownicy Oddziału Wielkopolskiego wykonują przeglądy poziomu P1 lubuskich szynobusów – powiedziała nam Justyna Grzesik, rzecznik prasowy Oddziału Wielkopolskiego Przewozów Regionalnych. – W Krzyżu prowadzone są [też] czynności utrzymaniowe z zakresu przeglądów od P1 do P3, które dotyczą pozostających na stanie autobusów szynowych SA108 oraz lokomotyw spalinowych SU42 – dodała przedstawicielka przewoźnika. Lokomotywy są wciąż wykorzystywane do prowadzenia klasycznych składów wagonowych na trasie do Chojnic.

Wyłącznie w Lesznie odbywają się natomiast wszelkie czynności utrzymaniowe dotyczące lokomotyw EP07P. – Podobnie jest z remontami wagonów, które są przeprowadzane na bieżące potrzeby eksploatacyjne Polregio – usłyszeliśmy od Justyny Grzesik. Na razie wielkopolski oddział nie ma konkretnych planów zmiany liczby eksploatowanych wagonów. Ich ewentualna sprzedaż zależałaby bowiem od decyzji podejmowanych na poziomie warszawskiej centrali spółki.

Jaki będzie los lokomotywowni, a jaki – odstawionych tam „bonanz”?

Przewozy Regionalne opuszczą jednak sam zajmowany dotychczas w Krzyżu budynek. – Zaplecze jest w trakcie przenoszenia pracy z hali lokomotywowni do hali znajdującej się na wschód od dworca kolejowego – informuje bowiem nasza rozmówczyni. Przypomnijmy, że symbolicznym pożegnaniem dotychczasowego zaplecza było zorganizowane zwiedzanie lokomotywowni będące częścią zeszłorocznego cyklu przejazdów specjalnych związanych z wycofaniem z ruchu przez wielkopolskie PR niezmodernizowanych jednostek EN57.

W Krzyżu – pomimo zeszłorocznych kasacji – wciąż znajduje się interesujący tabor kolejowy. – Odstawione są tam dwa wagony Bh, które zostały wyłączone z eksploatacji pod koniec 2016 r. – potwierdziła Justyna Grzesik. Na razie nie wiadomo, jaki będzie ich dalszy los.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
POLREGIO
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony