Partnerzy serwisu:

Krakowska firma z szansą na modernizację linii do Podborów Skawińskich

Martyn Janduła 24.02.2017 388

Krakowska firma z szansą na modernizację linii do Podborów Skawińskich
Linia kolejowa nr 94fot. Zygmunt Put, GFDL
Podniesienie prędkości pociągów do 120 km/h oraz nowe przystanki osobowe w Krakowie to efekty modernizacji linii z Krakowa do Oświęcimia. PKP PLK otworzyły właśnie koperty z ofertami firm zainteresowanymi modernizacją torów do Podborów Skawińskich. Krakowska firma złożyła w tym przetargu najkorzystniejszą – pod względem ceny – ofertę.
Przetarg w formule „projektuj i buduj” dotyczy opracowania i wykonania robót na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie. Inwestycja realizowana będzie w ramach zadania „Prace na linii kol. nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim”. Budżet PKP PLK na to zamówienie wynosi 270,4 mln zł brutto.

Duże zainteresowanie

Zainteresowanych jest aż 7 firm i konsorcjów. Ich oferty będą teraz oceniane pod kątem ceny, która stanowi 60-procentowe kryterium oceny, współczynnika zatrudnienia pracowników w oparciu o umowę o pracę – 30% oraz okresu gwarancji – 10%. Wszystkie firmy złożyły analogiczne oferty w odniesieniu do kryteriów pozacenowych – 90% zatrudnienia personelu w oparciu o umowę o pracę i 72 miesiące gwarancji. Oznacza to, że o wyborze oferty zadecyduje cena.

W tym przypadku najkorzystniejszą ofertę złożyła krakowska firma ZUE, która zaoferowała wykonanie prac za 191,8 mln zł. Pozostali oferenci to: Trakcja PRKiI – 221,9 mln zł brutto, Torpol – 208 mln zł, konsorcjum Infra Silesia i Transkol – 230,1 mln zł, grupa Fewaterm – 204,9 mln zł, konsorcjum Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury oraz Krakowskie Zakłady automatyki – 226,1 mln zł oraz konsorcjum Swietelsky – 215,5 mln zł. Oznacza to także, że wszystkie oferty mieszczą się w założonym przez zamawiającego budżecie.

Nowe przystanki

Wariant tej inwestycji zakłada podniesienie prędkości konstrukcyjnych na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie do maksymalnych wartości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych z lokalnymi ograniczeniami prędkości w miejscach np. istniejącej zabudowy miejskiej lub istniejących układów torowych na stacjach. Oprócz wymiany torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowane zostaną perony. Na stacjach w Krakowie Bonarce, Krakowie Sidzinie, Skawinie i Podborach Skawińskich pojawi się nowe oznakowanie, oświetlenie oraz poprawi się dostępność dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wygodniejsze dojścia umożliwią dwa przejścia podziemne w Skawinie oraz kładka pieszo-rowerowa na stacji Kraków Bonarka.

PKP PLK planują również budowę dwóch nowych przystanków Kraków Opatkowice, w sąsiedztwie ul. Macieja Dębskiego oraz Skawina Jagielnia, w rejonie osiedla TBS przy ul. Pachla. Dogodniejszą lokalizację zyska przystanek Skawina Zachodnia, który zostanie przesunięty o ok. 500 metrów w stronę Skawiny. Inwestycja PLK obejmie również 30 obiektów inżynieryjnych, w tym wiadukt nad ul. Podmokłą w Krakowie i 5 mostów. Remont przejazdów kolejowo-drogowych ułatwi ruch drogowy i zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Okres inwestycji przewidziano na 1065 dni, co przekłada się prawie na 3 lata. Należy jednak pamiętać, że 300 dni to czas, kiedy wykonawca będzie zobowiązany do stworzenia projektu.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony