Partnerzy serwisu:

Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]

inf. prasowa 21.11.2017 71

arrow
arrow
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Fot. PKP PLK
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze – za 20 dni podróżni wsiądą do pociągów [zdjęcia]
Podróżni skorzystają z nowoczesnych przystanków Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze od 10 grudnia. Prezentujemy galerię zdjęć z nowych obiektów, które mają ułatwić komunikację w aglomeracji.
Kraków Zabłocie

Mieszkańcy nowych osiedli lub turyści na historycznym szlaku mają tylko krok do przystanku Kraków Zabłocie. Z hali pod torami na dwa perony mogą wejść tradycyjnymi schodami lub skorzystać ze schodów ruchomych albo wind. Na peronie obok ul. Kącik zatrzymają się pociągi z Krakowa Głównego w stronę Bonarki. Od ulicy Przemysłowej stawać będą składy w stronę Krakowa Głównego. Nad częścią kubaturową – na długości 70 m, perony są w pełni zadaszone. Na pozostałym odcinku osłonę zapewniają wiaty. Przystanek jest dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Są ścieżki naprowadzające i tablice informacyjne dla niedowidzących. Obiekt jest oświetlony, wyposażony w ławki, gabloty na rozkłady jazdy oraz informację wizualną i dźwiękową. W ramach inwestycji dawny peron został przesunięty o 50 metrów w stronę Wisły. Zmieniła się też przestrzeń w sąsiedztwie przystanku, gdyż przebudowany został układ dróg. Nowa droga połączyła ul. Zabłocie ze skrzyżowaniem ul. Przemysłowej i Lipowej. W sąsiedztwie przystanku powstał parking oraz zatoki autobusowe, co umożliwi lepsze połączenie z komunikacją miejską.

Kraków Podgórze

Przystanek został przesunięty do skrzyżowania ulic Powstańców Wielkopolskich i Wielickiej oraz „podwieszony” pomiędzy estakadami łącznicy. Peron przystanku to obiekt wyspowy – czyli pociągi zatrzymują się po obu stronach. Podróżni zejdą z Podgórza na przyległe ulice. Do dyspozycji są także dwie windy i schody ruchome.

Nowy przystanek tworzy wygodny węzeł przesiadkowy, umożliwiający zmianę podróży koleją na komunikację miejską lub transport indywidualny. Dzięki modernizacji jest przystosowany do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Inwestycja warta 348 mln zł

Łącznica pomiędzy liniami Kraków Główny – Medyka i Kraków Płaszów – Oświęcim, umożliwi bezpośrednią jazdę na trasie Kraków Główny – Skawina i dalej do Oświęcimia i Zakopanego. Skończą się nielubiane przez pasażerów długie postoje na stacji Kraków Płaszów, niezbędne do zmiany kierunku jazdy. Projekt „Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki” współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość projektu: 348 mln zł; dofinansowanie z UE: 187 mln zł. Więcej na temat projektu piszemy w tym wątku.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony