Kraków: Trwa betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego [zdjęcia]
inf. pras oprac. kł ⚫ 08.09.2021 ⚫
3,3k


![Kraków: Trwa betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego [zdjęcia] Kraków: Trwa betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210908154546csmBetonowaniemostukolejowegonadWislanahoryzoncieKosciolMarciackiiWawelfotPiotrHamarnik7080585b5f.jpg_60-60.jpg)
![Kraków: Trwa betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego [zdjęcia] Kraków: Trwa betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210908154553csmBetonowaniemostukolejowegonadWislaobokprzejezdzapociagfotPiotrHamarnik6246c74070.jpg_60-60.jpg)
![Kraków: Trwa betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego [zdjęcia] Kraków: Trwa betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210908154554csmBetonowaniemostukolejowegonadWislaobokprzejezdzapociagIIfotPiotrHamarnik76c6c2eb59.jpg_60-60.jpg)
![Kraków: Trwa betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego [zdjęcia] Kraków: Trwa betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210908154554csmBetonowanienowegomostukolejowegonadWislafotPiotrHamarnik25ff28d4a5.jpg_60-60.jpg)
![Kraków: Trwa betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego [zdjęcia] Kraków: Trwa betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210908154554csmBetonowanienowegomostukolejowegonadWislaujecieodstronyZablociafotPiotrHamarnikbc8bd81935.jpg_60-60.jpg)
![Kraków: Trwa betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego [zdjęcia] Kraków: Trwa betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210908154554csmPociagprzejezdzaprzezpierwszynowymostkolejowynadWislawidokzlotuptakafotPiotrHamarnik4a323fa4a8.jpg_60-60.jpg)
![Kraków: Trwa betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego [zdjęcia] Kraków: Trwa betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20210908154555csmWidokzgorynapowstajaceoboksiebiemostykolejowenadWislafotPiotrHamarnik265e14623d.jpg_60-60.jpg)
Ponad 20 godzin potrwa betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego w Krakowie. Operacja rozpoczęła się tuż po 5 rano - informuje PKP PLK.
Jak informuje PLK, operacja rozpoczęła się tuż po 5 rano i potrwa do późnych godzin nocnych. W tym czasie wykonawcy wyleją na płytę mostu ok. 1,2 tys. m3 betonu, co odpowiada ilości mieszczącej się w przeszło 130 betonowozach. Podawany jest on równocześnie z obydwu brzegów i sąsiedniego mostu przez 4 pompy. Akcji, ze względów technologicznych, nie można przerwać, a beton musi być wylewany w ściśle określonych warunkach atmosferycznych.
Betonowanie środkowego przęsła to kluczowy etap budowy nowej krakowskiej przeprawy. Gdy materiał stężeje wykonawcy przystąpią do montażu stalowych elementów konstrukcji. W sumie most będzie się składał z trzech łukowych przęseł. Znajdą się na nim dwa tory kolejowe, przeznaczone przede wszystkim dla pociągów dalekobieżnych, które będę pokonywać Wisłę z prędkością 100 km/h. Obiekt będzie gotowy w I połowie 2022 roku - informuje inwestor. Inwestycja ma duże opóźnienie - miała zostać zrealizowana do końca 2020 roku.
W sumie nad Wisłą PLK zaplanowały trzy mosty kolejowe. Po pierwszym już jeżdżą pociągi. Pozostałe dwa są w budowie. Ostatnia przeprawa będzie podzielona na część dla pociągów, oraz pieszych i rowerzystów. Dzięki temu poprawi się komunikacja w centrum miasta i zwiększy dostęp do przystanku Kraków Zabłocie - przypomina PLK.
Budowa nowych mostów kolejowych w Krakowie to część projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Inwestycja za przeszło 1 mld zł, współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Betonowanie środkowego przęsła to kluczowy etap budowy nowej krakowskiej przeprawy. Gdy materiał stężeje wykonawcy przystąpią do montażu stalowych elementów konstrukcji. W sumie most będzie się składał z trzech łukowych przęseł. Znajdą się na nim dwa tory kolejowe, przeznaczone przede wszystkim dla pociągów dalekobieżnych, które będę pokonywać Wisłę z prędkością 100 km/h. Obiekt będzie gotowy w I połowie 2022 roku - informuje inwestor. Inwestycja ma duże opóźnienie - miała zostać zrealizowana do końca 2020 roku.
W sumie nad Wisłą PLK zaplanowały trzy mosty kolejowe. Po pierwszym już jeżdżą pociągi. Pozostałe dwa są w budowie. Ostatnia przeprawa będzie podzielona na część dla pociągów, oraz pieszych i rowerzystów. Dzięki temu poprawi się komunikacja w centrum miasta i zwiększy dostęp do przystanku Kraków Zabłocie - przypomina PLK.
Budowa nowych mostów kolejowych w Krakowie to część projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Inwestycja za przeszło 1 mld zł, współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |