Partnerzy serwisu:

Kraków: Jest decyzja lokalizacyjna dla budowy łącznicy Zabłocie – Krzemionki

Dominik Lebda 25.10.2013 158

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2013-10-25 16:21:13 Autor: Goofy
---.30.0.84
Gdyby łącznicą skierować niektóre TLK, można by skrócić czas podróży o kilka godzin (po zniknięciu bezsensownego postoju w Płaszowie)
2013-10-25 17:13:43 Autor: JaceK
---.slowacki.krakow.pl

JaceK
W odpowiedzi na post Goofy:
"Gdyby łącznicą skierować niektóre TLK, można by skrócić czas podróży o kilka godzin (po zniknięciu bezsensownego postoju w Płaszowie)"
Goofy - tu chodziło o dwugodzinny postój pociągu "Poprad" z Krakowa Płaszowa (a de facto z Gdyni) do Krynicy - czyli przez Tarnów, więc łącznica z artykułu nie ma tu żadnego znaczenia...
2013-10-25 17:15:25 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post JaceK:
"Goofy - tu chodziło o dwugodzinny postój pociągu "Poprad" z Krakowa Płaszowa (a de facto z Gdyni) do Krynicy - czyli przez Tarnów, więc łącznica z artykułu nie ma tu żadnego znaczenia..."
No to teraz tylko patrzyć na ogłoszenie najtańszego w świecie przetargu na roboty. Wygra spółka ZOO Bolek i Szwagier.
2013-10-25 18:34:01 Autor: HH
---.dip0.t-ipconnect.de
Zamiast budowac laczynice i pozbawic znacznego ruchu pocuagow stacji Krakow Plaszow, lepiej byloby kupic sklady 2 kierunkowe i nie ma problemu.
W Niemczech np. trasa Berlin München, przez Lipsk, Norymbergia i Augsburg, pociag ICE zmienia kierunek 3 razy, ale za kazdym razem postoj w peronach trwa 3-4 minut i nikt tu nie mysli aby budowac lacznice, by skrocic 10 minut jazdy.

Taniej jest kupic nowe sklady, skozystaja na tym pasazerwonie przede wszystkim, a nie ...lacznica.
2013-10-25 19:20:35 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post HH:
"Zamiast budowac laczynice i pozbawic znacznego ruchu pocuagow stacji Krakow Plaszow, lepiej byloby kupic sklady 2 kierunkowe i nie ma problemu.
W Niemczech np. trasa Berlin München, przez Lipsk, Norymbergia i Augsburg, pociag ICE zmienia kierunek 3 razy, ale za kazdym razem postoj w peronach trwa 3-4 minut i nikt tu nie mysli aby budowac lacznice, by skrocic 10 minut jazdy.

Taniej jest kupic nowe sklady, skozystaja na tym pasazerwonie przede wszystkim, a nie ...lacznica."
@HH

Dokładnie z tą łącznicą. Chyba 35 lat temu czytałem, ze 1 propozycja była puścić nowy szlak kolejowy od ul Zakopiańskiej, wzdłuż dziś istniejące drogi E40 i leczyłaby się przed Bieżanowem ze szlakiem z Wieliczki. Tam do dziś są pola i możliwość. A do likwidowanej wówczas stacji Kr.Bonarka miały dojeżdżać tramwaje.
2013-10-25 19:23:01 Autor: kp
---.centertel.pl
@HH
Idąc takim tokiem myślenia pociągi jadące przez W-wę Centralną powinny zachaczać też o W-wę Gdańską. Jacyś pasażerowie pewnie by skorzystali.
Z Płaszowa na Główny jest 4km. To dystans do jazdy autobusem, tramwajem albo jakimś SKM, a nie pośpiechem lub ekspresem.
2013-10-25 21:27:39 Autor: thomas
---.superkabel.de
Z Krakowa do Zakopanego powinny jeździć pociągi co godzinę czas przejazdu max, 40 min !
2013-10-25 21:38:49 Autor: p.
---.dynamic.chello.pl
oszczednosc ponad 15 minut????
Jeszcze kilkanaście lat temu pociągi przyspieszone z Krakowa do Zakopanego obsługiwane czteroczłonowymi jednostkami elektrycznymi potrzebowały równo 2h30, zmiana kierunku w Płaszowie, Suchej Beskidzkiej czy Chabówce zajmowały tylko 2 minuty, słownie - DWIE minuty!
Dlaczego dzisiaj te same składy potrzebują więcej czasu nie tylko na zmiane kierunku ale i na pokonanie całej trasy, zwłaszcza że stan akurat tej linii nie uległ dramatycznemu pogorszeniu.
KOSZMAR!
2013-10-25 22:37:16 Autor: Maurycy__
---.97.199.25
@ p.

Faktycznie taki było - z drobną różnicą, że po obu stronach mechanik siedział,
ale to już było i nie wróci więcej ...
2013-10-25 23:20:36 Autor: jarekpolskezbaw
---.dynamic.chello.pl
Faktycznie, super. Zamiast 4 godzin 20 minut bedzie 4 godziny 5 minut,
2013-10-26 18:03:36 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post p.:
"oszczednosc ponad 15 minut????
Jeszcze kilkanaście lat temu pociągi przyspieszone z Krakowa do Zakopanego obsługiwane czteroczłonowymi jednostkami elektrycznymi potrzebowały równo 2h30, zmiana kierunku w Płaszowie, Suchej Beskidzkiej czy Chabówce zajmowały tylko 2 minuty, słownie - DWIE minuty!
Dlaczego dzisiaj te same składy potrzebują więcej czasu nie tylko na zmiane kierunku ale i na pokonanie całej trasy, zwłaszcza że stan akurat tej linii nie uległ dramatycznemu pogorszeniu.
KOSZMAR!"
Co tam kilkanaście lat temu. Jeszcze w 2006 roku pociąg papieski Kraków-Wadowice obracał się w Płaszowie w czasie 3 minut!

Zaś co do samej łącznicy - stawiam dolary przeciwko orzechom, że pociągi regionalne (szybka kolej aglomeracyjna) nie będą z niej korzystać. Sytuacja jest następująca - z jednej strony miasto Kraków buduje łącznicę omijającą stację Kraków Płaszów. Z drugiej zaś strony to samo miasto Kraków buduje szybki tramwaj Lipska-Wielicka, który ma przebiegać estakadą nad stacją Kraków Płaszów z przystankiem i dwoma windami prowadzącymi na perony tej stacji. Cały projekt Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej bierze więc w łeb. No bo jak wytłumaczyć, że oto buduje się punkt przesiadkowy szybki tramwaj - szybka kolei, na stacji, którą owa szybka kolej będzie omijać? Tak więc po ukończeniu obu inwestycji (wrzesień 2015) pojawią się głosy sprzeciwu ze strony różnej maści aktywistów społecznych, stowarzyszeń, specjalistów od komunikacji. O wszystkim będziemy czytać w Gazecie Wyborczej, a także tutaj, na www.rynek-kolejowy.pl. Zaś same władze w obliczu wyborów w roku 2015 z chęcią ukorzą się nad niedolą obywateli i prawdopodobnie pociągi szybkiej kolei aglomeracyjnej z łącznicy korzystać nie będą. Sytuacja ta pokazuje, że rzekome plany transportowe mające zapewnić spójność działań, to czysta fikcja. Po raz kolejny widać, że za co się państwo (rząd, samorząd) nie weźmie, to potrafi koncertowo zepsuć.

Zachęcam do zapisania tych słów i "odkurzenia" tego komentarza już po ukończeniu obu inwestycji, tj. za około 2 lata.
2013-10-26 18:17:05 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post thomas:
"Z Krakowa do Zakopanego powinny jeździć pociągi co godzinę czas przejazdu max, 40 min !"
@thomas

Powiedz po co jeździć do Zakopanego?, tam jeżdżą warszawskie słoiki. Zakopane to syf. Przejedz się do Austrii, polecam śliczny Altenmarkt, Haus Kienreich, albo urocze Radstadt. To Salzburgerland !!!.
2014-02-26 09:12:54 Autor: G.Szczurek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A co z łącznicą estakadową dla samochodów na linii Powstańców Śląskich - AL.Powstańców Wielkopolskich?
Grzegorz
2014-10-17 07:38:00 Autor: gosc
---.183.147.230.dsl.dynamic.t-mobile.pl
mimo,ze odnowiono pkp zablocie[tunel] to tam gorzej juz nie moze byc,burzcie stare magazyny i najwyzszy czas na nowoczesna ,czysta stacje,okolica i turysci bardzo zyskaja
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony