Partnerzy serwisu:

Kraków. Historyczne detale na linii średnicowej

inf. pras 05.09.2021 4,2k

arrow
arrow
Kraków. Historyczne detale na linii średnicowej
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Kraków. Historyczne detale na linii średnicowej
Kraków. Historyczne detale na linii średnicowej
Kraków. Historyczne detale na linii średnicowej
Kraków. Historyczne detale na linii średnicowej
Kraków. Historyczne detale na linii średnicowej
Kraków. Historyczne detale na linii średnicowej
Kraków. Historyczne detale na linii średnicowej
Kraków. Historyczne detale na linii średnicowej
PKP Polskie Linie Kolejowe podkreślają, że przy realizacji przebudowy linii średnicowej w Krakowie nie zapominają o przeszłości kolejnictwa.
Trwa znacząco opóźniona modernizacja linii średnicowej w Krakowie w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”, o wartości przeszło 1 mld zł. PKP PLK informuje o zachowaniu historycznych detali podczas przebudowy.

Zabytkowy wiadukt kolejowy nad ul. Lubicz po gruntownej renowacji zachował swój charakter. Zabytkowe przęsło jest odmalowane według pierwotnego wzoru. Odrestaurowane są dziewiętnastowieczne bariery i ich detale. Nad zakończonymi w sierpniu pracami czuwali konserwatorzy.

Sześć torów utrzymuje wiadukt nad ul. Prądnicką. Obiekt jest istotnym ogniwem międzynarodowej linii E30 na odcinku Kraków Główny - Kraków Główny Towarowy. Wykonana według współczesnych wymogów betonowa konstrukcja uwzględnia – zgodnie z zaleceniami służb konserwatorskich – wykorzystanie odnowionych kamiennych bloków starego obiektu, jako okładziny ścian. Widoczne na wiadukcie mosiężne barierki, to oryginalne i odrestaurowane elementy. Brakujące ozdobne przęsła odlano według historycznego wzoru. Prace drogowe przy wiadukcie zakończą się we wrześniu - informuje PLK.

Na wiadukcie przy ul. Kamiennej okładziny murów oporowych i barierki zabezpieczające odtworzono na wzór oryginalnych elementów. O historii wiaduktów przy ul. Gromadzkiej i Morawiańskiego, w rejonie stacji Kraków Płaszów, przypominają elementy zabytkowych przęseł, wyeksponowane w nowym otoczeniu.

W niezmienionej formie tory utrzymywać będzie XIX-wieczny wiadukt nad ul. Miodową. Zbudowany z piaskowca obiekt powstał przeszło 165 lat temu. By zmieścić dodatkowe tory dla pociągów aglomeracyjnych wokół niego wzniesiono estakady kolejowe. Zwiększone bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów zapewni dodatkowe przejście podziemne, które powstało w nasypie obok wiaduktu - podsumowuje inwestor.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony