Partnerzy serwisu:

Kontenerowy pociąg z Chin dotarł do Euroterminala w Sławkowie [zdjęcia]

RK 07.01.2020 554

arrow
arrow
Kontenerowy pociąg z Chin dotarł do Euroterminala w Sławkowie [zdjęcia]
Fot. RK
Kontenerowy pociąg z Chin dotarł do Euroterminala w Sławkowie [zdjęcia]
Kontenerowy pociąg z Chin dotarł do Euroterminala w Sławkowie [zdjęcia]
Kontenerowy pociąg z Chin dotarł do Euroterminala w Sławkowie [zdjęcia]
Kontenerowy pociąg z Chin dotarł do Euroterminala w Sławkowie [zdjęcia]
Kontenerowy pociąg z Chin dotarł do Euroterminala w Sławkowie [zdjęcia]
O godzinie szesnastej 7 stycznia kontenerowy pociąg wyprawiony z Xi’an położonego w środkowej części Chin dotarł do Euroterminala Sławków. Pociąg wyruszył z Chin 24 grudnia.
Pociąg przekroczył polsko-ukraińską granicę po szerokim torze w godzinach porannych 5 stycznia. Dziś miało miejsce uroczyste powitanie ciągnącego 45 wagonów platform pociągu. Pokonał on 9500 kilometrów. W Euroterminalu Sławków kontenery zostaną przeładowane na wagony kolejowe oraz samochody i dostarczone do odbiorców docelowych.

– W imieniu Zarządu Polskich Kolei Państwowych gratuluję zarządowi i pracownikom PKP LHS tego sukcesu. Chciałbym podkreślić, że przyjazd tego pociągu poprzedziło kilka lat starań zarządu PKP LHS i jej pracowników. W ubiegłych latach odbyły się już próbne przewozy do Astary w Iranie, do Urumczi w Chinach przez Morze Czarne i Morze Kaspijskie – powiedział Mirosław Antonowicz, członek zarządu PKP SA. Obecnie Euroterminal Sławków obsługuje siatkę stałych połączeń kolejowych m.in. z Gdańskiem, Swarzędzem, Maddaloni we Włoszech czy Schwarzheide w Niemczech.

– W ciągu ostatniego roku pojawiło się również wiele udogodnień dla transportu kontenerów trasą transkaspijską, pojawił się nowy statek typu feeder na Morzu Czarnym, przebudowana została infrastruktura na stacji granicznej Izow, a spółka PKP LHS zrealizowała kolejne etapy modernizacji systemu sterowania i taboru. Dzięki temu oferta transportu poprzez linię szerokotorową jest coraz bardziej konkurencyjna – dodał Antonowicz.

W 2018 roku wartość importu z Chin do Polski wyniosła 31 miliardów dolarów, a eksport do Chin osiągnął wartość 2,5 mld dolarów. Jeśli tylko 1 procent tych towarów przejedzie przez Sławków to będzie to impuls dla PKP LHS do dalszego rozwoju infrastruktury i inwestycji w nowy, wydajniejszy terminal.

– PKP LHS jest zarządcą infrastruktury i przewoźnikiem operującym na najdłuższej w Unii Europejskiej i najdalej na zachód wysuniętej linii kolejowej o prześwicie szyn 1520 mm. Ta unikatowa zaleta sprawia, że możliwe jest sprawne przekraczanie granicy pomiędzy dwoma systemami kolejowymi, ponieważ nie zachodzi potrzeba dokonywania przeładunków towarów z toru szerokiego na tor europejski. Dalsza realizacja i rozwój projektu mogą sprawić, że Euroterminal Sławków stanie się ważnym punktem przeładunkowym na trasie kolejowej łączącej Daleki Wschód, przede wszystkim Chiny, z Europą zachodnią – napisał Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony