Partnerzy serwisu:

Budimex zakończył swoje prace na LCS Kutno

inf. pras. oprac. jm. 28.06.2019 81

arrow
arrow
Budimex zakończył swoje prace na LCS Kutno
Fot. Budimex
Budimex zakończył swoje prace na LCS Kutno
Budimex zakończył swoje prace na LCS Kutno
Budimex zakończył swoje prace na LCS Kutno
Budimex, działający w ramach konsorcjum z ZUE-Budimex-Strabag na odcinku LCS Kutno linii E20 poinformował o zakończeniu swojej części prac. 
Kontrakt na modernizację odcinka LCS Kutno linii E20 Warszawa - Poznań został podpisany w kwietniu 2017 roku. Realizacja prac odbywała się przy wprowadzeniu całkowitego zamknięcia linii; ruch prowadzono poprzez trasę objazdową i autobusową komunikację zastępczą. 
 
Zakres działań firmy Budimex obejmował prace na posterunku odgałęźnym Zamków, stacji Barłogi oraz szlaku Barłogi – granica LCS Kutno. Firma weszła na "swój" odcinek w lipcu 2018 roku. Jak podkreśla, przez większość tego okresu prace prowadzone były przez całą dobę i zrealizowała je 8 dni przed terminem kontraktowym. W tym czasie wykonano demontaż toru, wzmocnienie gruntu i budowę nowej nawierzchni na długości 18 km. Przeprowadzono także demontaż i ponowny montaż rozjazdów. – Ponadto wywiesiliśmy 27 km nowej sieci trakcyjnej oraz zbudowaliśmy budynek nowej nastawni, w której uruchomiliśmy komputerowy system sterowania ruchem kolejowym wraz z powiązaniem z nową blokadą liniową – mówi Jakub Konkiewicz, kierownik kontraktu w Budimex SA cytowany w komunikacie. 

Budimex SA podkreśla, że jest obecnie w pierwszej trójce największych wykonawców kolejowych. Firma ma za sobą m.in. przebudowę stacji Olszamowice oraz modernizację kolejowej linii obwodowej w Warszawie. Do innych inwestycji z tego sektora, wykonywanych przez firmę, należą m.in. modernizacja linii kolejowej nr 7 Otwock – Dęblin, przebudowa linii kolejowej E59 na odcinku Rokietnica-Wronki, czy prace przy LCS Idzikowice. Te trzy kontrakty mają zakończyć się w 2020 roku. Przed przedsiębiorstwem stoją już kolejne wyzwania – w marcu tego roku Budimex SA został wybrany na wykonawcę Stacji Gdynia Port. Inwestycja ma być realizowana w ramach poprawy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni.

Prace na odcinku LCS Kutno nie zostały jeszcze zakończone - według założeń mają zostać zrealizowane do listopada tego roku. W tej chwili nie udało się osiągnąć czas przejazdu pomiędzy Warszawą a Poznaniem na poziomie 2 godzin 20 minut od czerwca 2019 roku; według aktualnych zapowiedzi, stanie się to dopiero w grudniu 2020 roku


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony