Partnerzy serwisu:

Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu

Jakub Madrjas 29.06.2020 71

arrow
arrow
Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Koniec zasadniczych prac na E59 Wrocław – Poznań w grudniu
Zakończenie zasadniczych prac na linii od Czempinia do granicy Dolnego Śląska przewidywane jest na koniec roku 2020 roku – poinformowała PKP PLK.
Jak informuje PKP PLK, między Czempiniem a województwem dolnośląskim wymieniono już 80% – to ponad 110 km, toru i sieci trakcyjnej. Przebudowano wiele ważnych torów na stacjach. Dwutorowa jazda możliwa jest od Leszna do Żmigrodu (z wyjątkiem jednego toru Bojanowo – Rawicz) oraz od Starego Bojanowa do Kościana. Wykonawcy pozostały do zrobienia jednotorowe szlaki Leszno – Stare Bojanowo i Kościan – Czempiń. Równolegle z oddaniem toru są przebudowywane rozjazdy, nowa sieć trakcyjna, system zasilania oraz niezbędne do prowadzenia ruchu pociągów urządzenia sterowania. Wymieniono już 116 z 132 rozjazdów – ważnych elementów linii kolejowej.

Zakończenie prac na koniec roku


Zakończenie zasadniczych prac na linii od Czempinia do granicy Dolnego Śląska przewidywane jest na koniec roku 2020 r. Inwestor podkreśla, że aby uzyskać dotychczasowe efekty i kończyć prace trzeba było pokonać niespodziewane problemy: zmiana wykonawcy, inwentaryzacja prac i wprowadzenie nowej firmy, przebudowa nieokreślonych na mapach podziemnych instalacji, wydłużenie tunelu w Lesznie. 

Warto przypomnieć, że na odcinku od Czempinia do granicy województwa w Rawiczu przyznano początkowo dwa kontrakty. 5 maja 2017 roku Torpol podpisał kontrakt na modernizację odcinka Leszno – Czempiń za 486 mln zł brutto. Zadeklarowany termin realizacji wynosił 34 miesiące, czyli upłynął w marcu tego roku. Drugi odcinek, od Leszna do Rawicza, początkowo przypadł spółce Astaldi – 23 czerwca 2017 roku podpisano umowę z terminem wykonania w 29 miesięcy. Na tym odcinku przeszło rok temu doszło jednak do zmiany wykonawcy, którym tym razem również został Torpol. Nowy termin realizacji inwestycji został określony na połowę grudnia 2020 r. Warto jednak pamiętać, że odcinki Leszno – Stare Bojanowo i Kościan – Czempiń, których jeszcze nie wykonano, od początku leżały w gestii Torpolu. 

Kolejne perony wykonane

Jak informuje PKP PLK, obecnie podróżni w miejscu niskich peronów mają dogodny dostęp do pociągów m.in. w Kościanie, Starym Bojanowie, Rydzynie, Kaczkowie, Rawiczu. Wygodę zapewniają wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Zadbano o czytelne oznakowanie. W najbliższych tygodniach podobny standard będzie w Lipnie i Górce Duchownej. W Lesznie, poza nowymi peronami, dogodny dostęp do pociągów umożliwi gruntownie odnowione przejście podziemne. Podróżni mający trudności z poruszaniem się będą mogli skorzystać z wind. Do końca roku tunel zostanie wydłużony o ponad 20 m i połączy dworzec, perony i ulicę Towarową po drugiej stronie torów. Łącznie, w ramach inwestycji Czempiń – granica woj. dolnośląskiego, na 5 stacjach i 6 przystankach perony stają się dostępne dla wszystkich podróżnych.

– Cieszę się, że stacja pasażerska Leszno staje się bardziej przyjazna dla podróżnych, dzięki nowym peronom, windom i przedłużonemu przejściu dla pieszych. Zmodernizowane tory oraz nowy system sterowania i sygnalizacji znacznie zwiększą bezpieczeństwo i usprawnią podróże na odcinku Czempiń – Rawicz. Cała inwestycja przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności i dostępności transportu kolejowego w Unii Europejskiej, a tym samym przyczyni się do ekologizacji transportu. Inwestycja korzysta z blisko 1 mld zł wkładu CEF – powiedział Morten Jensen, Head of Unit at INEA – Innovation and Networks Executive Agency cytowany w komunikacie.

Jak dodaje PKP PLK, na linii działają nowe urządzenia sterowania. Kierowcy szybciej i sprawniej przejeżdżają nad torami nowym wiaduktem drogowym w Klonówcu koło Leszna. W lipcu planowane jest udostępnienie w Lesznie nowego wiadukt drogowego na ul. Wilkowickiej. Dzięki inwestycji kolejowej mieszkańcy miasta i regionu zyskają lepszą komunikację. Dla pieszych wyremontowano już przejście podziemne. Budowane jest przejście pieszo-rowerowe w dzielnicy Zaborowo. Bezkolizyjne skrzyżowania zaplanowały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. m.in. w Kościanie i Rawiczu. Dzięki inwestycji łącznie przybędzie 7 bezkolizyjnych skrzyżowań.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony