Partnerzy serwisu:

Koniec „promowych” pociągów pasażerskich z Hamburga do Kopenhagi

Michał Szymajda 08.12.2019 188

Koniec „promowych” pociągów pasażerskich z Hamburga do Kopenhagi
Pociąg na pokładzie promu z PuttgardenFot. thommlu, CC0, wikipedia
15 grudnia przewóz morskim promem rozkładowych pociągów EuroCity z Hamburga do Kopenhagi przejdzie do historii. To przedostatnia czynna, działająca codziennie kolejowa przeprawa promowa tego typu w Europie.
14 grudnia ostatni pociąg ICE relacji Hamburg - Kopenhaga zostanie zaokrętowany na prom Scandlines i przepłynie około 12 kilometrową trasę z niemieckiej nadmorskiej miejscowości Puttgarden do duńskiego Rødby.

Do tej daty z promu trzy razy dziennie będą korzystać spalinowe zespoły trakcyjne uruchamiane wspólnie przez DB i DSB w ramach połączenia EuroCity Hamburg – Kopenhaga. Rejs trwa około 45 minut, a cała podróż – 4 godziny i 58 minut. Podczas przeprawy podróżni mogą wysiąść z pociągu i spacerować bądź wypoczywać w dowolnym miejscu promu.

Szybciej lądem, jeszcze szybciej przez tunel

Kilka miesięcy temu Koleje Niemieckie wraz z duńskim partnerem zdecydowały jednak o rezygnacji z morskiej przeprawy pociągów. Nowa trasa pociągów będzie biegła wyłącznie po lądzie, przez duńskie miasta Padborg, Kolding i Odense. Choć pociąg przebędzie dłuższą o 160 kilometrów trasę, to jednak pojedzie o 18 minut szybciej, w 4 godziny i 40 minut. Liczba połączeń pozostanie bez zmian, nie zmienią się także ceny, natomiast dzięki zmianie trasy wspomnianym miastom przybędzie szybkich połączeń między stolicą Danii i Hamburgiem.

Pociągi pojadą ponownie między Puttgarden a Rødby w 2028, kiedy zakończona zostanie budowa tunelu kolejowo-drogowego między Danią a Niemcami. Wówczas między Hamburgiem a Kopenhagą będziemy podróżować szybkimi pociągami w nawet 2 i pół godziny. To uczyni przejazd pociągiem atrakcyjniejszym niż lot między miastami.
Włoski prom kolejowy wciąż działa.

Więcej „promowych” pociągów między Sassnitz a Trelleborgiem

Ostatnie codzienne połączenie promowe, zabierające na pokład pasażerskie pociągi, funkcjonować będzie po 14 grudnia wyłącznie między kontynentalnymi Włochami a Sycylią, między Villa San Giovanni a Mesyną. Jego zadaniem jest głównie przewóz nocnych i dziennych pociągów Intercity między Palermo i Katanią a Rzymem.

Szwedzka spółka Snälltågget ogłosiła natomiast, że w sezonie letnim uruchomi codzienne pociągi nocne między Malmö a Berlinem złożone z wagonów sypialnych i kuszetek, które dotąd kursowały w tym okresie trzy razy w tygodniu. Pociągi codziennie będą więc korzystać z promu łączącego Sassnitz w Niemczech i Trelleborg w Szwecji, przez Morze Bałtyckie.

- Przez dwa lata obserwowaliśmy gwałtowny wzrost popytu na nocne pociągi do Niemiec. W 2019 roku mieliśmy ponad 50 procent więcej podróżujących w porównaniu do 2018 roku. Zwiększamy więc liczbę pociągów i liczymy na to, że nasi podróżnicy docenią tę inwestycję – powiedział Marco Andersson, kierownik marketingu w prywatnej spółce kolejowej Snälltågget. Ceny biletów rozpoczynają się od 200 złotych i można je już kupić, na ponad pół roku przed startem połączenia.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony