Partnerzy serwisu:

Koniec prac na stacji Trzebinia [zdjęcia]

inf. pras., oprac. ms. 31.08.2021 3,4k

arrow
arrow
Koniec prac na stacji Trzebinia [zdjęcia]
Stacja w Trzebini po modernizacji Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Koniec prac na stacji Trzebinia [zdjęcia]
Koniec prac na stacji Trzebinia [zdjęcia]
Koniec prac na stacji Trzebinia [zdjęcia]
Koniec prac na stacji Trzebinia [zdjęcia]
Koniec prac na stacji Trzebinia [zdjęcia]
Zakończyły się prace na stacji Trzebinia. Podróżni zyskali lepszy dostęp do kolei. To jeden z efektów modernizacji linii Kraków – Katowice, na której PKP Polskie Linie Kolejowe do potrzeb pasażerów dostosowały 12 stacji i przystanków. Inwestycja, współfinansowana ze środków unijnych instrumentu CEF „Łącząc Europę”, pozwoliła skrócić czas podróży między regionami oraz na trasach dalekobieżnych i zwiększyła poziom bezpieczeństwa.
W miejscu niskich peronów są nowe, wyższe – ułatwiające wsiadanie do pociągów. Zamontowane są wiaty i ławki. W sierpniu zakończyły się prace przy peronie obok dworca, nad którym zamocowano odnowione zabytkowe zadaszenie. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się dzięki windom mogą dogodnie dostać się do pociągów. W drodze pomaga czytelne oznakowanie, ścieżki naprowadzające i nawierzchnia o zróżnicowanej strukturze. Kładkę nad torami zastąpiło przejście podziemne, które prowadzi na perony i służy mieszkańcom do bezpiecznego przejścia pod linią kolejową.

– Efektywnie wykorzystujemy środki unijne, m.in. z instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Przebudowa stacji Trzebinia oraz jedenastu stacji i przystanków na międzynarodowej trasie między Krakowem a Katowicami, to realna korzyść dla mieszkańców i podróżnych. Poza zwiększeniem dostępności do kolei skróciliśmy czas podróży. Kolej – najbardziej ekologiczny środek transportu, staje się jeszcze bardziej konkurencyjna – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP PLK

Mieszkańcy Trzebini oraz podróżni na trasie Kraków - Katowice już korzystają z efektów modernizacji linii. Dzięki inwestycji PLK podróż z Trzebini do Katowic i Krakowa zajmuje ok. 30 – 35 minut. Dojazd do Krzeszowic lub Jaworzna tylko 10 minut. Czasy przejazdu jeszcze się skrócą, po zakończeniu certyfikacji i zwiększeniu prędkości pociągów do 160 km/h.

W ramach projektu przebudowano i zwiększono dostępność na stacjach w Jaworznie Szczakowej, Krzeszowicach, Zabierzowie i krakowskich Mydlnikach. Z myślą o podróżnych zwiększono komfort przystanków w m.in. w Ciężkowicach, Balinie, Dulowej i Woli Filipowskiej. Dodatkowe możliwości podróży i przesiadki zapewnia nowy przystanek Kraków Bronowice.

Inwestycja między Krakowem a Katowicami zwiększyła poziom bezpieczeństwa dzięki 10 nowym bezkolizyjnym skrzyżowaniom oraz nowoczesnym urządzeniom sterowania. Ruch pociągów prowadzony jest z nowych lokalnych centrów sterowania. Komputerowe systemy wspierają kolejarzy w sprawnym i bezpiecznym prowadzeniu ruchu.

Modernizacja linii ograniczyła odziaływanie kolei na środowisko. Pomyślano również o zwierzętach. Przygotowane zostały odpowiednie przejścia pod torami dla dużych i małych zwierząt. Kolej, jako najbardziej ekologiczny transport stał się bardziej konkurencyjny względem innych środków transportu.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E-30, na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków, etap IIb” za przeszło 2 mld zł, współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Inwestycja gwarantuje wymagane na międzynarodowych liniach warunki techniczne oraz zapewniła sprawny przejazd pociągów pasażerskich międzynarodowych, dalekobieżnych, regionalnych, aglomeracyjnych oraz składów towarowych.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony