Partnerzy serwisu:

Koniec połączeń Kielce – Katowice przez CMK. „Skończył się projekt unijny”

Kasper Fiszer 09.11.2021 8,2k

Koniec połączeń Kielce – Katowice przez CMK. „Skończył się projekt unijny”
Jednostka Polregio w Katowicachfot. Kasper Fiszer
Samorządy wojewódzkie z Kielc i Katowic zadecydowały o zmianie trasy przyspieszonych pociągów z Buska-Zdroju i Kielc do Katowic. Zamiast przez Zawiercie kursy te pojadą przez Jędrzejów, co istotnie wydłuży ich czas przejazdu. Regiony nie muszą już utrzymywać dotychczasowego przebiegu, bo skończył się okres trwałości projektu unijnego, w ramach którego zakupiły tabor do obsługi linii międzywojewódzkich.
Dziś z Kielc do Katowic dojechać można m.in. szybkimi pociągami Regio kursującymi po linii kolejowej nr 61 i Centralnej Magistrali Kolejowej. Podróż trwa w tym przypadku ok. 2,5 godz., więc jest porównywalna czasowo z pociągami pospiesznymi i o około godzinę krótsza niż innymi kursami regionalnymi. Za miesiąc kursy te znikną jednak z rozkładu jazdy.

Skończył się okres trwałości projektu taborowego POIiŚ


– Pociągi „Łysica” i „Ostaniec” zostały uruchomione w porozumieniu z województwem śląskim w związku z zakupem nowego taboru kolejowego w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 – 2013 – mówi Agnieszka Kołacz-Sarnowska, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego. Przypomina, że projekt unijny obejmował połączenia międzywojewódzkie realizowane przez samorządy ze Świętokrzyskiego, Śląskiego, Podkarpackiego i Małopolskiego. – Likwidacja połączeń nastąpiła w wyniku zakończenia trwałości projektu POIiŚ i rezygnacji z obsługi i finansowania tych kursów przez województwo śląskie – dodaje.

Podkreśla także, że w okresie pokrywającym się z datami obowiązywania nowego rocznego rozkładu jazdy zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe, planuje prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 1 pomiędzy Zawierciem a Dąbrową Górniczą, a więc na odcinku wykorzystywanym obecnie przez pociągi „Ostaniec” i „Łysica”. – Spowoduje to znaczne ograniczenie przepustowości linii – ocenia nasza rozmówczyni. Wskazuje, że oba pociągi musiałyby jeździć drogą okrężną z pominięciem prawie wszystkich przystanków pomiędzy Katowicami a Zawierciem.

Dłużej do Katowic, ale bez przesiadki do Częstochowy


Przedstawicielka świętokrzyskiego urzędu marszałkowskiego zapewnia, że utrzymane zostanie bezpośrednie połączenie kolejowe do Katowic zarówno z Kielc, jak i z Buska-Zdroju. Pociągi zostaną skierowane po linii nr 62, a więc przez Jędrzejów i Sędziszów, co istotnie wydłuży czas przejazdu – podróż ma być dłuższa o ok. 40 minut. – Pociąg będzie zatrzymywał się jednak na niemal dwukrotnie większej liczbie stacji i przystanków osobowych – zaznacza rzecznik, wskazując na większą dostępność kursów.

– Ponadto rozkład jazdy pociągów wzbogaci nowe połączenie Buska-Zdroju z Częstochową – zapowiada Agnieszka Kołacz-Sarnowska. Wszystkie kursy z Buska na teren województwa śląskiego wciąż realizować będzie Polregio.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rozkład jazdy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony