Partnerzy serwisu:

Koniec pociągów z Tarnowskich Gór do Opola

kk, Rynek Kolejowy, 25 maja 2011 25.05.2011 654

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2011-05-25 09:48:58 Autor: Kflik
---.8.104.65
kończenie trasy w Tarnowskich Górach i czas przejazdu Katowice - TG, w normalnych warunkach byliby chętni na podróże Katowice - Fosowskie, Katowice - Zawadzkie, Bytom - Opole pewnie miałoby niezły czas....
2011-05-25 09:49:23 Autor: 34563
---.devs.futuro.pl
zamiast likwisdowac kupic 1 szynobus lub dogadac sie z opolem aby dali tam jeden ze swoich i beda nizsze koszty a ludzie beda mogli dojechac do pracy/szkoly
2011-05-25 10:04:32 Autor: Mattijjah
---.236.26.56

Mattijjah
@34563 - otóż to! Aż się prosi, żeby zamiast kibelka posłać tam EN81.
2011-05-25 10:08:50 Autor: m.
---.94.210.198
Przecież nasze szanowne województwo ma dwa szynobusy, na których naprawę (jednego w zasadzie ukończenie) było chyba nawet uprzejme ogłosić przetarg. To coś na trasie Częstochowa - Gliwice na pewno nie pojedzie, więc może wcisnąć jeden na trasę Tarnowskie Góry - Opole? Albo chociaż Tarnowskie Góry - Fosowskie. Ja wiem, że drut, ale jak się nie ma, co się lubi...
2011-05-25 10:12:30 Autor: Kflik
---.8.104.65
Tyle, że te pociągi powinni jeździć z Katowic...(co najmniej).
Uzupełniając takt na Katowice - TG gdzie pociągi powinny być nie rzadziej niż raz na 30 minut a czas przejazdu nie więcej niż 40 minut...ale fakt jak się nie ma co się lubi....
2011-05-25 10:24:24 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.paradowski.pl
Na te lasy wystarczyłby spokojnie bus
2011-05-25 10:30:44 Autor: Gliwicjusz
---.dynamic.chello.pl

Gliwicjusz
A tak na marginesie, to jest ta \"podstawa do rozkładu jazdy\"? Rozkład na 2011/2012 miał być podobny do tego z obecnego RJ, a tu taka niespodzianka...Ciekawe gdzie zostanie skierowana kasa z \"zaoszczędzonych\" pieniędzy likwidując to połączenie?
2011-05-25 10:39:57 Autor: chwała łasce dla podróżnych
---.dynamic.gprs.plus.pl
nigdzie bo zawieszanie połaczeń powoduje że koszty stałe wzrastają - tak jak pół roku temu pisał Biega jeśli nie zwolni się równocześnie proporcjonalnej liczby pracowników z biurwą włącznie to koszty stałe pozostana a to oznacza że spadnie rentowność pozostałych połączeń i znów usłyszymy że połaczenie X miało w 2010 - 40% pokrycia a teraz tylko 30% i to nawet przy zachowaniu tej samej liczby pasażerów ale prawdopodobnie tych ubędzie bo skoro kurczy sie oferta to i zmniejsza się liczba pasażerów dla których ofertę stanowi całość połączeń - to jak z kablówką jeśli dostanę ofertę 100 kanałów to wybiorą ją niż 4 kanały nawet jeśli z tych 100 nie będę ogladać 90 to wystarczy sama świadomość że mam możliwość ale tego w PR nie zrozumieją no bo jak ksiegowa miała by robić coś wbrew \"ekonomi dla opornych\". No a w Katowicach priorytetem będzie teraz dowóz wąsatych zwiącholi z PLK i IC i innych kolejowych spółek.
2011-05-25 11:06:21 Autor: Gubernator Kalifornii
---.128.126.130.static.crowley.pl

Gubernator Kalifornii
Tak jak już wspomniano:
- tylko 4 pary pociągów (śmiech na sali)
- zaledwie do Tarnowskich Gór (chyba, że był skomunikowany, nie sprawdzałem)
- kibel EN57 kompletnie nieopłacalny, ciężki, prądożerny, smarożerny, częściożerny, etc

Górny Śląsk komunikacyjnie leży!!! Tylko Zamojszczyzna i Małopolska potrafią ścigać się z nami o prym w byciu największym zadu...u kolejowym Polski!!!
Oczywiście nikogo to nie obchodzi, bo i dlaczego? Władze dojeżdżają samochodami służbowymi...

Kiedyś jeździł pociąg relacji Katowice Ligota - Gliwice. Dojeżdżałem nim do technikum. 7:15 wyjazd z Makoszowy i idealnie byłem 7:40 w szkole. Zresztą pociąg był pełny!!! Z powrotem było dużo gorzej. Pociąg był 14:12, a następny 18:15!!! A więc jak kończyłem o 12, czy o 13, to nie opłacało mi się czekać na pociąg, a jeśli przerżnąłem pociąg o 14:12, to na pewno nie czekałem n 18:15. Po dwóch miesiącach zmagania się z powrotami, przesiadłem się na autobus 47 z przesiadką w Zabrzu na dworcu autobusowym na 6, 240 (teraz 280), 617, czy 840. Jeździłem 40 minut zamiast 15, ale tylko jeden tańszy miesięczny. Rok później w 2000 roku połączenia kolejowe Katowice-Ligota - Gliwice zlikwidowano...
2011-05-25 11:10:19 Autor: Kflik
---.8.104.65
@Gubernator Kalifornii
pewnie, uruchamianie kilku par w połączeniach regionalnych w aglomeracjach to pomyłka...nie ma szans na popularność.
2011-05-25 11:12:15 Autor: Kflik
---.8.104.65
@chwała łasce dla podróżnych

zabrać zwiącholom i kolejarzom...prawie bezpłatne przejazdy (w zamian niech może dostaną podwyżkę) to może pojawią się pociągi dla podróżnych.
2011-05-25 11:27:59 Autor: studentKR
---.ceti.pl
Śmiać się chce na te wieści, nic więcej. Jaki szynobus na tę trasę? Na odcinku Zawadzkie - Opole pociągi są pełne. Raczej należałoby się zastanowić na godzinami kursowania tych pociągów. Każdą linię można zajechać z bezsensownym rozkładem jazdy.
2011-05-25 11:37:13 Autor: Rak
---.238.64.20.ip.abpl.pl
Ale przecież to jest uzasadnione bo tam jest granica księstw różnych marszałków! Pociągi powinne dojeżdżać tylko do granicy bo inaczej się nie da i już!
2011-05-25 11:50:13 Autor: 34563
---.devs.futuro.pl
@studentKR
nieznam zapelnienia tych pociagow na poszczegolnych odcinkach - nie wiem czy nawet PR ma takie dane (bo to liczenie podroznych ktore ma robic kier. poc. jest po prostu smieszne i malo wiarygodne - ma on dosc duzo innych obowiazkow wiec liczenie jest na samym koncu) bo system przetwarzania danych w PR jest bardzo bardzo skomplikowany i tym samym malo wiarygodny.

Moja opinie na temat zasta[pienia EN57 jakimkolwiek szynobusem opieram na danych z artykulu \"....średnie napełnienie pociągu wynosi 29 osób – podkreślił Trólka.\"
Fakt nie wiem tez jak ta srednia wyciagneli bo znam przypadki (nie tylko z PR ale i z IC) gdzie do wyciagania sredniej brali pary pociagow 1 kurs 120% frekwencjii drugi 5% i srednia wychodzila 62% a jak przypadkiem jechaly tam 2 ezt to srednia podawali 31% - ot taka matematyka. mialo to na celu pokazaniu ze dana linie trzeba zamknac, a pasazerowie ??? kto by sie nimi przejmowal.

Podam przyklad kolei czeskich (wiem ze nasza kolej jest jakies 100 lat za czechami, a co roku dokladamy kolejne 5 lat) to tam wszystkie linie sa obslugiwane, a liczenie ma na celu tylko iwylacznie dostosowanie ilosci i wielkosci taboru. na liniach malo uczeszczanych jezdza malutkie szynobusiki (do 50 miejsc) i tam ludzie jezdza koleja bo jest wygodniej i bezpieczniej niz samochodem, ale u nas ludzie (moze nawet bardziej politycy) dalej sa zachlysnieci mania samochodu i uwazaja klolej za przezytek - ciekawe kiedy dorosniemy do reszty europy i swiata
2011-05-25 12:01:07 Autor: Kysó
---.adsl.inetia.pl
@34563: nasza kolej to jest 100 lat ale za Gruzją, za Ukrainą jakiś 1000 lat a za Czechami, Niemcami, Holandią czy Rosją to skali brakuje.
2011-05-25 12:11:02 Autor: Kflik
---.8.104.65
@Rak
do Oświęcimia jeżdżą za granicę mimo, że Kraków ich nie chce:P
2011-05-25 12:47:23 Autor: paśaźer`
---.adsl.inetia.pl
Ogromny sukces Patologi Regionalnych;)


Kolejna linia doświadczy ozdrowieńczej mocy \"konkurencji\" w wykonaniu Patologi Regionalnych, oczywiście wszystko to za 61 mln więcej w umowie na 2011.

2011-05-25 13:52:07 Autor: Maciek z Lublina
---.nplay.net.pl
Tarnowskie Góry - Opole : likwidacja. Rozumiem , czym się kierowano likwidując tą relację , ale na ile uzasadnienie tej decyzji jest wiarygodne? Czy poza szacunkami robionymi zza biurka ktoś naprawdę liczył frekwencję? Czy wzięto pod uwagę skutki wydłużenia tej relacji tak , by pociągi jeździły z Gliwic przez Tarnowskie Góry do Opola? To osobówki , więc bardziej od czasu przejazdu liczy się dostępność.
Taka argumentacja , bez wcześniejszych wysiłków związanych z wypromowaniem pociągów pasażerskich na zagrożonej trasie , to metoda sprawdzona już od czasów naczelnego likwidatora kolei w Polsce i persony non grata oczami KAĹťDEGO miłośnika kolei - Krzystofa Celińskiego.
Chciałbym wiedzieć , czy choćby rozważono możliwość wydłużenia kursowania tych pociągów do Gliwic i czy były choćby w najskromniejszym wymiarze działania promujące kolej pasażerską w relacji : Tarnowskie góry - Opole .
2011-05-25 14:23:18 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.paradowski.pl
z Gliwic przez TG do Opola???
2011-05-25 14:41:24 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Normalnie rok 2006. Ładniak Rzeźnia - Bis. Jakbym już słyszął tą śpiewkę w Opolskim. Ale to decyzja śląskiego przodującego związkowego PR.
2011-05-25 15:03:33 Autor: kolejarz_
---.42.87.196
Jeżeli jeździ pociągiem 29 osób, to dlaczego nie ma tam autobusu szynowego, a en-57?
2011-05-25 15:12:52 Autor: linia 131
---.tktelekom.pl
Śnieg stopniał więc już czas na Przewozy Regionalne aby też zniknęły.Tylko od groma kasy i w zamian EN57 rocznik1975.
2011-05-25 15:35:55 Autor: pasażerka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W/g PR-owskiego obliczania, ile musi bydła zmieścić się w pociągu aby był opłacalny wraz z dotacją?
Linie dotowane powinny funkcjonować nawet gdy jeden podróżny jest przewożony. Po to jest dotacja.
Precz z biurwą w PR-owsim szambie.
2011-05-25 18:36:21 Autor: pijak
---.dynamic.chello.pl
teraz marszałek z prezesem ŚZPR będzie woził pasażerów swoim prywatnym samochodem! Czy ktoś jeszcze pamięta co to jest ustawowa misja publiczna???
2011-05-25 19:21:47 Autor: Tadeusz Kuczkowski
---.radzionkow.net

Tadeusz Kuczkowski
Poranne pociągi z Tarnowskich Gór wyjeżdżają puste, a do Opola przyjeżdzają pełne (wolne jedynie miejsca stojące). Najwięcej ludzi wsiada w Zawadzkim i dalej, szczególnie w Fosowskim i Ozimku. W dużej mierze jest to młodzież, która dojeżdża na zajęcia szkolne w Opolu.
W tym całym zamieszaniu najbardziej mi szkoda mieszkańców Zawadzkiego, którzy stracą de facto możliwość dojazdu koleją do Opola ; od Fosowskiego można dojechać do Opola pociągiem relacji Częstochowa-Opole.

2011-05-25 19:48:35 Autor: Piotrek
---.net.stream.pl
No tak. \"Bo pasażerów było za mało\". Oczywiście dział \"marketingu\" nie raczył zrobić kompletnie NIC żeby tych ludzi przyciągnąć. Gdyby wydłużyć reację do Katowic i łaskawie poinformować o tym mieszkańców Tworoga i Strzybnicy, to wielu chętnie przesiadłoby się z zatłoczonych 129 i 820 do pociągu. Nawet jadącego w żółwim tempie. Zresztą na odcinku z Tworoga do TG pociąg jeździ szybciej niż bus.
2011-05-25 20:49:43 Autor: CenTraX!
---.strong-pc.com
A może jednak pomysł kolegi wyżej z szynobusami z Opola byłby sensowny ....

Lepiej zlikwidować ... Dn00000000
2011-05-25 20:51:12 Autor: CenTraX!
---.strong-pc.com
@Pasażerka - 101 procent racji - tyle że w pl nie potrafią zrozumieć że są to ciągi komunikacyjne i muszę je zapewnić ale kokosów na tym nie zarobią ... no ale polak potrafi tylko ssać kasę ....
2011-05-25 21:17:48 Autor: aron naczelny busiarz rp
---.paradowski.pl
a gdzie jest napisane ze marszalek musi zapewnic transport kolejowy ( czy autobusowy ) do kazdej wioski?
2011-05-25 21:52:21 Autor: Kamil
---.182.45.149.nat.umts.dynamic.eranet.pl
Przystanek Tworóg Brynek powinien byc przesuniety nieco na Zachód, w strone drogi Tworóg - Pyskowice. Z przystanku Tworóg Brynek w obecnej lokalizacji praktycznie nikt nie korzysta.

Brakuje przystanku w okolicy ul. Lowieckiej w Tarnowskich Górach, oraz w miejscu krzyzowki z linia Pyskowice - Lubliniec.
2011-05-25 22:34:29 Autor: Arkadiusz Dupoleszczuk
---.icpnet.pl
@ Arkadiusz O.
Przeczytaj sobie ustawę o transporcie kolejowym matole
2011-05-26 00:05:51 Autor: Maciek z Lublina
---.nplay.net.pl
Gdzie linii kolejowych nie ma - do akcji wkraczają na wyłączność autobusy w różnych rozmiarach - to normalne. Nienormalne jest to , że autobusy uzyskują wyłączność tam , gdzie linie kolejowe istnieją.
Nie przesądzałem celowości relacji : Gliwice - Opole przez Tarnowskie Góry , ciekaw jestem tylko , czy taki pomysł w ogóle był rozważany , a jeśli tak , to z jakim skutkiem. Jeśli lepszym pomysłem niż wydłużenie do Gliwic , byłoby wydłużenie do Katowic , powinno się w pierwszej kolejności coś takiego wziąć pod uwagę , zamiast ciąć tą relację do takiego stopnia , iż usuwa się ją z rozkładu .
A jeśli nawet ciąć : dlaczego likwidować , a nie skrócić relację do miejscowości Zawadzkie , gdzie skład zaczyna pęcznieć pasażerami?
Dopóki pociągi jeżdżą , jest wiele różnych scenariuszy , jak ułożyć obieg najkorzystniej , jak wypromować kursowanie tego , czy innego pociągu , choćby zachęcając ceną , czy jakąś premią w postaci oferty specjalnej. Nie słyszano na Górnym Śląsku u szefostwa tamtego oddziału Przewozów Regionalnych o czymś takim , jak POŁÄ„CZENIE W DOBREJ CENIE?
Kamil , o Górnym Śląsku za mało wiem , by mówić o lokalizacji tego , czy innego przystanku , ale dlaczego Przewozy Regionalne na tamtym terenie nie zadawały pytań pasażerom , czy nie ma przystanków wymagających przesunięcia bliżej zabudowań ?
Kolej może być przyjazna ludziom i coraz częściej taka jest - szkoda , że przychodzi komentować decyzję , wpisującą się w klimat : O KOLEI ĹšLE , ALBO WCALE.
Pozdrawiam ślązaków i walczcie o kolej! Odwagi!
2011-05-26 20:48:37 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Tadeusz Kuczkowski

Z Zawadzkiego jeździć będą - jak dotąd jeżdzą, nie widzę przeszkód, bo to Opolskie. Tu nie ślaska peerpowska związkowa dzicz - tu jest Opole :-)
2011-05-27 14:24:15 Autor: Autentyczny Rodak Obronca Narodu
---.play-internet.pl
Panie Wyszyński a co z obwodnicą Opola? Zburzona już?
2011-06-02 22:44:46 Autor: Kamil
---.180.119.23.nat.umts.dynamic.eranet.pl
Oto informacja z RK z dnia 26.04.2011

»PR Katowice zaprasza na konsultacje ws. rozkładu jazdy
11 maja br. Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach organizuje konsultacje społeczne w sprawie kształtu rozkładu jazdy 2011/2012. Konsultacje będą odbywały się wg następującego harmonogramu:

godz. 15.30 – 16.30 spotkanie poświęcone połączeniom: Częstochowa – Katowice – Gliwice, (...) , Tarnowskie Góry – Opole, Gliwice – Wrocław«

A miesiac pózniej informacja o zamiarze zamkniecia.
Wiec ciekawi mnie, co mialo byc na tychze konsultacjach zadecydowane w temacie linii z Tarnowskich Gór do Opola?? I czy te konsultacje na pewno poswiecone byly rozkladowi jazdy 2011/2012, skoro RJ potrafi sie nieraz zmieniac i co miesiac.
2011-10-29 00:14:39 Autor: Iksiński
---.leszczyny.net
Pociągi relacji Tarnowskie- Góry- Opole Główne powinny być wydłużone do Wrocławia. To miałoby jakiś sens
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony