Partnerzy serwisu:

Koniec plagi ekranów? Ministerstwo zmieni prawo

Ministerstwo Środowiska 12.09.2012 72

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-09-12 12:37:08 Autor: Maciek
---.50.108.98
Polnische wirtschaft: nie zastanawiajmy się nad tym, jak ograniczyć hałas, zalegalizujmy ogłuszanie ludzi. A potem się dziwią ujemnym saldem migracji. Ech.
2012-09-12 12:45:25 Autor: leemc
---.ip.netia.com.pl

leemc
Czemu minister planuje wprowadzić dużo słabsze normy niż w Niemczech? Dlaczego na konsultacje społeczne przeznaczono tylko 5 dni (wliczając weekend)? Dlaczego nie poprzedzono projektu nowych norm żadnymi badaniami? Na jakiej podstawie ustalono nowe normy? Minister Korolec chce po prostu zalegalizować hałas pisząc na szybcika nowe rozporządzenie.
Czy to można nazwać postępem? Nie. Takim działaniem cofamy się w rozwoju.
2012-09-12 12:53:19 Autor: normalny
---.dynamic.chello.pl
Nareszcie!!!
2012-09-12 13:00:03 Autor: wojtek_lodz
---.toya.net.pl

wojtek_lodz
oby tylko lobby producentów ekranów akustycznych nie okazało się silniejsze niż rozsądny pomysł ministerstwa środowiska.
2012-09-12 13:16:41 Autor: ~jurga
---.lublin.mm.pl
Ciekawe, jak proponowane normy będą się miały do norm niemieckich,francuskich,angielskich,austriackich. Bo nie równajmy do tych państw, które mają w ustawach zapisany wysoki poziom hałasu. Lecz w Polsce wszystko jest możliwe- np. ustawa o przejezdności dróg przed Euro. .Link do ciekawego artykułu dotyczącego proponowanego rozporządzenia : http://www.tirynatory.pl/2012/09/10/reaguj-minister-srodowiska-chce-poluzowac-normy-halasu/
2012-09-12 13:42:35 Autor: Kolejarz z USA.
---.tmodns.net
Wielka szkoda!. Takie ladne graffiti na tych ekranach bylo.I preczz Zydami, Wisla Pany, Cracovia do gazu!!!
2012-09-12 15:30:10 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
niecz beda ekrany ale poco takie wysokie
2012-09-12 17:33:49 Autor: użytkownik polskich kolei
---.sgh.waw.pl
Bardzo dobre rozporządzenie. Trzeba walczyć z hałasem, obniżając emisję dźwięku w nowych typach pojazdów, ale ekrany to większe zło niż 6 decybeli więcej hałasu. Polskie normy hałasowe były wyśrubowane jak nigdzie.
2012-09-12 20:20:28 Autor: życzliwy
---.internetdsl.tpnet.pl
Dla kolejarza z USA
Antysemickie hasła wypisują prawdopodobnie sami zainteresowani, jak podejrzewają niektórzy. W Polsce jest najmniej antysemityzmu w tej części świata. Spójrz na swój kraj.
http://fakty.interia.pl/felietony/ziemkiewicz/news/w-duchu-st-louis,1611755
2012-09-12 20:24:18 Autor: życzliwy
---.internetdsl.tpnet.pl
leemc i Maciek
Już się martwicie o \\\"ogłuszanie\\\" ludzi? A jak myślicie, jak ci ludzie do tej pory wytrzymywali przy liniach kolejowych, które istnieją od stu lat? A ludzie zabetonowani (zaekranowani) was nie wzruszają?
2012-09-12 21:21:25 Autor: ET41-101
---.tktelekom.pl
Teraz mieszkać przy linii kolejowej to mniejszy kłopot niż przy ruchliwej drodze. Pociąg przejedzie i cisza, a na drodze w dzień i w nocy wieczny ruch.
2012-09-12 21:45:04 Autor: leemc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

leemc
@życzliwy
Hałas kolejowy różni się od drogowego. Nie ma pociągów z dziurawymi hałaśliwymi tłumikami, ryczącym rozpędzającym się silnikiem podobnym do odrzutowca, czy też podobnym przenikliwym hałasem jak u pędzącego tira. Póki ktoś nie zamieszka blisko drogi z dużym ruchem, nie zrozumie jak bardzo potrzebna jest ochrona przed hałasem.
Poza tym obecne normy nie odbiegają od norm niemieckich czy austriackich, więc to nie one są przyczyną budowania ekranów i dlaczego z dnia na dzień zmieniać je na jedne z najsłabszych w UE?
2012-09-13 11:39:20 Autor: Piotrek
---.net.stream.pl
Najlepsza byłaby taka ustawa: Ekrany przy liniach kolejowych tylko do dolnej krawędzi okien pociągu (tradycyjnego, niepiętrowego), natomiast przy drogach wyłącznie na wyraźne żądanie mieszkańców. Niestety trudno wymagać od ustawodawców elementarnej umiejętności logicznego myślenia. Oni potrafią tylko wymyślać NORMY i PRZEPISY. Nie potrafią zrozumieć, że w przypadku hałasu (tak jak w wielu innych rzeczach) należy po prostu zastosować zdrowy rozsądek. No, ale w prawniczo-przepisowym bełkocie nie ma takiego słowa. Dla urzędników nie jest ważny człowiek. Dla nich ważne jest to, żeby \"prawo nie zostało złamane\".
2012-09-13 12:48:31 Autor: Mariusz
---.ssp.dialog.net.pl
A może istota problemu tkwi zupełnie gdzie indziej? Wszyscy wiemy, co można spotkać na polskich drogach i że w zasadzie nie ma większego problemu z uzyskaniem pozytywnego wyniku przeglądu rejestracyjnego, tymczasem podczas nawet najkrótszej przejażdżki samochodem spotkać można co najmniej jeden niepokojąco wyjący lub stukający wehikuł, jedynie z nazwy będący samochodem. Polski kierowca wymienia tłumik zwykle dopiero wtedy, kiedy mu się urwie przy parkowaniu. To samo dotyczy autokarów i ciężarówek, tyle, że na większą skalę. A kto nie słyszał stukotu węglarki o \"kwadratowych\" kołach? Może należałoby problemem zainteresować się od tej strony, zamiast budować za wielkie pieniądze setki km rzeczywiście wyjątkowo szpetnych ekranów akustycznych.
2012-09-13 19:06:32 Autor: pipik
---.play-internet.pl
tylko, ze w Niemczech na wielu szerokich miejskich ulicach obawiazuje w trakcie ciszy nocnej ograniczenie do np 30 km/h, wtedy i wyzsze normy w trakcie dnia i brak ekranow maja sens...
2012-09-14 19:49:32 Autor: Jan
---.dynamic.mm.pl
W Polsce w nocy można w mieście jeździć 60 gdy w dzień 50. Jak pisze \"pipik\" w Niemczech jest odwrotnie - w nocy ma być ciszej.
Obniżenie hałasu uzyskuje się również przez obniżenie prędkości o czym drogowcy nie chcą słyszeć. Przykładem S8 w Warszawie gdzie dopuszcza się na niej 120 km/godz. Przecież ta droga przebiega w obszarze zabudowanym więc prędkośc powinna być ograniczona do max 100 km/godz.
No i w Polsce praktycznie nikt nie egzekwuje prędkości ze strony motocyklistów, co rusz na głównych szerokich arteriach pogromca szos pomyka z co najmniej 2x szybciej niz wolno.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony