Partnerzy serwisu:

Koniec dostaw Twistów dla Tramwajów Śląskich. Co z kolejnym zamówieniem?

wu, Transport-publiczny.pl 30.09.2014 140

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-09-30 13:26:36 Autor: Y
---.static.ip.netia.com.pl
..."Pesa zaoferowała kwotę 5,47 mln zł netto za jeden pojazd"... Nie bardzo rozumiem. To w końcu PESA sprzedaje czy kupuje te nowe tramwaje?
2014-09-30 15:13:26 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
cytat: "Prezentacja pierwszego Twista 2012N odbyła się w Zabrzu 22 listopada 2013 "

Najbardziej zabawne jest to, że ten tramwaj nigdy nie będzie jeździł w Zabrzu :):):)
On będzie przemierzał trasę z Bytomia przez Chorzów do Katowic oraz z Katowic do Sosnowca :)
2014-09-30 15:30:14 Autor: g0sc123
---.fucio.net
Te tramwaje są rewelacyjne, zakochałem się w nich :-)
Jeszcze gdyby udało się znaleźć oryginalne siedzenia z N102a, to wówczas efekt byłby całkowity. Bo teraz udało się uzyskać odgłosy i właściwości trakcyjne rodem z tamtych tramwajów, tylko niestety siedzenia są znacznie mniej wygodne.
2014-09-30 15:47:50 Autor: Edek z fabryki
---.adsl.inetia.pl
"...czterowózkowe skętne podwozie przystosowanie do jazdy." - już teraz rozumiem skąd hałas swingów w Warszawie...
Ludzie!!! czytajcie co piszecie zanim klepniecie enter.
2014-09-30 15:48:56 Autor: starszy
---.172.252.153
Do gosc123
Obawiam się, że gomułkowskim tramwajem jeździłeś jedynie jako zabytkiem po zajezdni. Nie porównuj nowego wozu ze szrotem z lat 60-ych.
2014-09-30 15:57:49 Autor: bahn
---.adsl.inetia.pl
@Gubernator Kalifornii - jest natomiast ponoć jakaś szansa, że w Zabrzu pojawią się citadisy. Pewnie przed wyborami się okaże ;)
2014-09-30 20:04:41 Autor: Jaś Wędrowniczek
---.cable.smsnet.pl
Interesujące jest to, że ten ostatni tramwaj został nazwany Zyguś. Ciekawe, czy pewien włodarz z zachodniej części GOP pomyśli sobie, że to na jego cześć...
2014-09-30 21:38:16 Autor: lol
---.omi.pl
masakra, jechałem tym wczoraj i nawet na zmodernizowanych odcinkach tramwaj wydaje takie odgłosy jakby się miał zaraz rozlecieć.
Stare 105 po modernizacji o dziwo lepiej dają rade..
2014-09-30 23:02:18 Autor: J.K.M.
---.free.aero2.net.pl
[zmoderowano]
2014-10-01 00:19:22 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post starszy:
"Do gosc123
Obawiam się, że gomułkowskim tramwajem jeździłeś jedynie jako zabytkiem po zajezdni. Nie porównuj nowego wozu ze szrotem z lat 60-ych. "
Nie jestem aż tak młody. Kilka razy przejechałem się tymi wozami na linii nr 40 bodajże. A czemu mam nie porównywać? To nie był celowy zabieg projektantów? Skojarzenie narzuciło się samo, gdy kiedyś przejechałem ten sam odcinek ulicy Warszawskiej tramwajami Konstalu i Pesy w odstępie mniej niż pół godziny. Potem jeszcze z ciekawości stałem trochę na przystanku aż podjechała 105., też nie wydawała takich odgłosów...
2014-10-01 00:44:22 Autor: lol
---.omi.pl
po prostu twist - biedotramwaj dla śląska: bez klimy, bez wyciszenia albo i z wadami układu jezdnego z czym to pesa ma odwieczne problemy
2014-10-01 07:16:48 Autor: lońdyńczyk
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jak czytam te wasze wpisy to wychodzi na to ,że Pesa ma kłopoty ze wszystkim a o dziwo to dzisiaj ta firma ma największe kontrakty na swoje pojazdy. czyżby wszyscy kupowali to co najgorsze? większość klientów domawia kolejne pojazdy z tej firmy więc chyba są z zakupu zadowoleni? no tak , zapewne się nie znają...
2014-10-01 09:53:42 Autor: jurekśś
---.internetdsl.tpnet.pl
Twist to porządny, nowoczesny tramwaj, których na Śląsku brakuje. Wizualnie bardzo fajnie się prezentuje. Mieszkańcy bardzo się z nich cieszą, a że koneserów komentujących na RK nie zadowolisz to normalne, po to oni tutaj są ;)
2014-10-01 10:54:40 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Bo na Durnym Ślunsku tak już mamy, że pasażerowie tramwajów to ludzie trzeciej kategorii. Siedzenia mają być twarde (w autobusach na ogół miękkie) a tramwaje na skrzyżowaniach ze światłami czekają 2 albo 3 razy dłużej niż auta. Nie przesadzam, czekanie 1 minutę i 20 sekund nie należy do rzadkości. To taki tramwajowy antypriorytet.

W końcu tramwaje przeszkadzają samochodom, więc niech czekają. Tę złotą myśl Najlepszego Samorządowca Wszechczasów wcielają w myśl wszystkie samorządy. A ciągle montowane są kolejne sygnalizacje dla tramwajów.
2014-10-01 10:56:46 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
errata: miało być: "wcielają w czyn"
2014-10-01 12:10:40 Autor: lol5
---
że buda twista ładna wizulanie to nie znaczy że jeździ się tym fajnie :P
2014-10-01 22:13:46 Autor: Kflik
---.8.104.65
Twisty są fajne, mam wątpliwości czy za "najfajniejszy" tramwaj uważać je czy Helmuty.
Nie narzekam też na siedzenia - może zbyt krótkie odcinki jeździłem.
Natomiast układ siedzeń, w tym siedzenia podwójne - czego Tramwaje Śląskie zawsze się bardzo bały... - jest bardzo dobry.

Owszem brak klimatyzacji jest dziwaczny, to plus dla Helmutów bo tam w upale dziwnym trafem jest (imho) chłodniej.
2014-10-01 22:18:44 Autor: Kflik
---.8.104.65
natomiast to jak wolno jeżdżą tramwaje na Śląsku to masakra:
wszędzie czekanie na światłach, czasem po kilka zmian jeśli jedzie tramwaj za tramwajem to ten drugi staje w "bezpiecznej odległości" i potem już nie zdąża się załapać - czeka kolejną turę. Masakra.
Podobnie przy wszystkich skrzyżowaniach w tym na katowickim rondzie koło spodka - wszędzie zatrzymanie i przepuszczanie samochodów - kiedyś były wypadki i teraz jeżdżą super ostrożnie? ale otrzymali maksymalny anty-priorytet tramwajowy.
Do tego jeszcze często tramwaje jadą w złej kolejności: najpierw zatłoczony na maksa pojedynczy 105N, tuż za nim pustawy Twist. (popularne na liniach 6+19 lub 13+16)
2014-10-03 14:43:00 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@londyńczyk: Co mnie obchodzi portfel zamówień Pesy? Poza tym pamiętaj, że kupujący dany tramwaj niekoniecznie musi chcieć go kupić, po prostu taki wyszedł z przetargu.

@jurekśś: Niezbyt mnie interesuje to, jak tramwaj prezentuje się z zewnątrz. IMHO ważniejszy jest komfort podróży...

@szczur: Pamiętam, jak jakieś 20 lat temu zaczęli budować w Katowicach linię “szybkiego tramwaju”. Polikwidowano mijanki, jednotory, wybudowano specjalny most nad autostradą, na wszystkich skrzyżowaniach zamontowano sygnalizację - i to z priorytetem dl tramwajów... Jaki efekt? Przed modernizacją wolnym tramwajem jechałem 12 minut, po modernizacji ten sam odcinek szybkim tramwajem pokonywałem _tylko_ 15 minut. Oczywiście rozkładowo, bo np. ma skrzyżowaniu Kościuszki z Poniatowskiego tramwaj potrafił czekać 3 minuty na zmianę świateł :-/
Tramwaje
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony