Kończy się rewitalizacja linii 272 pomiędzy Kluczborkiem a Ostrzeszowem
PKP PLK ⚫ 07.08.2015 ⚫
420
Archiwum RK
Komentarze:
2015-08-07 08:17:52 Autor: Zosia
---.tktelekom.pl
A od Bytomia Północnego do Rojcy- 4 kilometry w tempie piechura zmęczonego i nic nie zapowiada zmiany, tak samo z peronami w katastrofalnym stanie na początku linii 131
2015-08-07 09:05:54 Autor: hucpa rewizyjna
---.84.246.233
Już dawno temu pisałem, że rewitalizacje nie mają najmniejszego sensu.
Wszystkie linie powinny być modernizowane do prędkości min. 160 km/h, a takie rewitalizacje "cofają" nas do lat 70-tych - taką prędkość mieliśmy w Polsce.
Wszystkie EU07 albo należy zmodernizować do 160 km/h, albo zezłomować i kupić nowy tabor, który będzie służył długie lata.
Wszystkie linie powinny być modernizowane do prędkości min. 160 km/h, a takie rewitalizacje "cofają" nas do lat 70-tych - taką prędkość mieliśmy w Polsce.
Wszystkie EU07 albo należy zmodernizować do 160 km/h, albo zezłomować i kupić nowy tabor, który będzie służył długie lata.
2015-08-07 09:20:36 Autor: HH
---.dip0.t-ipconnect.de
..."Wymiana elementów torowiska podwyższy również bezpieczeństwo.".. i to na tym koniec.
Gdyz w Ostrowie bedzie 5 -10 mint postoj, w Poznaniu 20-30 minutowy i na tym koniec szybkiego przejazdu.
Przez te postoje Poznan 20-30 min, Wroclaw 10-20 min traci dana relacja na swojej atrakcyjnosci..
Gdyz w Ostrowie bedzie 5 -10 mint postoj, w Poznaniu 20-30 minutowy i na tym koniec szybkiego przejazdu.
Przez te postoje Poznan 20-30 min, Wroclaw 10-20 min traci dana relacja na swojej atrakcyjnosci..
2015-08-07 10:26:26 Autor: sid vicious
---.104.226.5
@hucpa. Prędkość konstrukcyjna linii 272 wg nowego Id-12 to 160km/h. W takiej sytuacji mozliwy jest scenariusz znany z linii 131, jak stosunkowo niskim kosztem można na linii stopniowo wprowadzać prędkość 160km/h (na szlakach), nie rozwalając jej na lata. Ale ty tego nie rozumiesz i przez lata tysiące kolejarczyków w peelce też nie mogło tego pojąć.
2015-08-07 11:25:06 Autor: Kflik
---.60.129.178
Dlaczego nie ma osobowych np. Katowice - Ostrów Wlkp?
To znacznie bardziej użyteczne połączenie niż sztuczne cięcie relacji w Lublińcu czy Kluczborku.
Przyda się tez w ruchu dalekobieżnym, bo TLK to mało, a jak są (z Katowic) to 3 wagonowe i pustawe.
W Polsce zdecydowanie za bardzo pocięto ofertę kolei regionalnej na krótsze relacje oraz zdekomunikowano.
Dlaczego jak ktoś chce jechać Głogów - Kostrzyn to w Zielonej Górze nie ma skomunikowań? (nie mówię już nawet o bezpośrednich Wrocław - Szczecin które kiedyś było co miało sens).
inny przykład do Kedzierzyn Koźle - Gliwice.
Po co tak?
Tutaj minimum to powinno być Kędzierzyn Koźle - Katowice albo Nysa - Gliwice/Bytom (na szynobusie).
To znacznie bardziej użyteczne połączenie niż sztuczne cięcie relacji w Lublińcu czy Kluczborku.
Przyda się tez w ruchu dalekobieżnym, bo TLK to mało, a jak są (z Katowic) to 3 wagonowe i pustawe.
W Polsce zdecydowanie za bardzo pocięto ofertę kolei regionalnej na krótsze relacje oraz zdekomunikowano.
Dlaczego jak ktoś chce jechać Głogów - Kostrzyn to w Zielonej Górze nie ma skomunikowań? (nie mówię już nawet o bezpośrednich Wrocław - Szczecin które kiedyś było co miało sens).
inny przykład do Kedzierzyn Koźle - Gliwice.
Po co tak?
Tutaj minimum to powinno być Kędzierzyn Koźle - Katowice albo Nysa - Gliwice/Bytom (na szynobusie).
2015-08-07 13:47:58 Autor: losiu
---.dynamic.gprs.plus.pl
Kflik to, że połączenia są pocięte to jedno, ale gorsze jest to, że nie ma żadnych skomunikowań, a jeszcze za chwilę trzeba będzie kupować różne bilety bo będą jeździć spółki różnych kacyków wojewódzkich(ups marszałków) wtedy będzie fajnie. A pisać co trzeba zrobić to tylko sobie możemy
2015-08-07 13:51:26 Autor: ...
---.dynamic.kabel-deutschland.de
Święta prawda!
2015-08-07 13:54:04 Autor: Kflik
---.60.129.178
tak, brak skomunikowań to jeszcze większy problem, przykład podałem powyżej, ale to dotczy całego kraju.
co gorsze nawet jak jest skomunikowania to nigdy nie wiadomo kiedy się straci (wystarczy drobna zmiana w rozkładzie i już po przesiadce).
W ten sposób zabijano nawet linie kolejowe, np. Żywiec - Sucha Beskidzka. Pociąg w takiej relacji ma bardzo mały sens.
Musi to być np: Żywiec - Kraków (bezpośredni lub pewne, zawsze występujące skomunikowanie), albo Katowice - Żywiec - Zakopane albo Zilina - Zwardoń - Żywiec - Sucha Beskidzka - Kraków.
Kolej musi wykorzystywać zjawisko skali, próby uruchamiania pociągów tylko między sąsiednimi wioskami, nawet bez skomunikowań, są skazane na porażkę. Tymczasem tak się w Polsce robiło i robi......
co gorsze nawet jak jest skomunikowania to nigdy nie wiadomo kiedy się straci (wystarczy drobna zmiana w rozkładzie i już po przesiadce).
W ten sposób zabijano nawet linie kolejowe, np. Żywiec - Sucha Beskidzka. Pociąg w takiej relacji ma bardzo mały sens.
Musi to być np: Żywiec - Kraków (bezpośredni lub pewne, zawsze występujące skomunikowanie), albo Katowice - Żywiec - Zakopane albo Zilina - Zwardoń - Żywiec - Sucha Beskidzka - Kraków.
Kolej musi wykorzystywać zjawisko skali, próby uruchamiania pociągów tylko między sąsiednimi wioskami, nawet bez skomunikowań, są skazane na porażkę. Tymczasem tak się w Polsce robiło i robi......
2015-08-07 14:08:44 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik and others
Naprawdę nie rozumiecie, dlaczego relacje pociągów regionalnych są pocięte, a tanie - i dostępne tym samym dla mało zarabiających ludzi - bezpośrednie pociągi dalekobieżne już dawno nie istnieją? I nie chodzi mi tu wbrew pozorom o uwalane od września interREGIO, a o przyjazną taryfę w TLK/IC, a konkretnie brak takowej.
Otóż ciche założenie jest takie - wbrew oficjalnym dążeniom zgodnym z eco polityką transportową UE - że wedle tzw. teorii "zdrojowej" kolej ma być sterylna i niedostępna dla mało zarabiającej szarej masy, tak by można ją było bez przeszkód pokazywać całemu światu w mediach jako sukces. Niebywały sukces. Szara masa natomiast ma spier... do transportu drogowego - czy to indywidualnego, czy zbiorowego - bo tenże jest zdecydowanie bardziej opłacalny z punktu widzenia bilansowania budżetu. Akcyza, opłata paliwowa, viaTOLL, to nie są drobne kwoty, o nie. Plus oczywiście napędzanie popytu skarbom rodowym, tj. PKN i Lotosowi.
Naprawdę nie rozumiecie, dlaczego relacje pociągów regionalnych są pocięte, a tanie - i dostępne tym samym dla mało zarabiających ludzi - bezpośrednie pociągi dalekobieżne już dawno nie istnieją? I nie chodzi mi tu wbrew pozorom o uwalane od września interREGIO, a o przyjazną taryfę w TLK/IC, a konkretnie brak takowej.
Otóż ciche założenie jest takie - wbrew oficjalnym dążeniom zgodnym z eco polityką transportową UE - że wedle tzw. teorii "zdrojowej" kolej ma być sterylna i niedostępna dla mało zarabiającej szarej masy, tak by można ją było bez przeszkód pokazywać całemu światu w mediach jako sukces. Niebywały sukces. Szara masa natomiast ma spier... do transportu drogowego - czy to indywidualnego, czy zbiorowego - bo tenże jest zdecydowanie bardziej opłacalny z punktu widzenia bilansowania budżetu. Akcyza, opłata paliwowa, viaTOLL, to nie są drobne kwoty, o nie. Plus oczywiście napędzanie popytu skarbom rodowym, tj. PKN i Lotosowi.
2015-08-07 14:20:16 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik and others
Bo bym zapomniał - jeszcze mandaty dla polskich tradycyjnie szarżujących kierowców. To też niemała sumka w skali roku, niektóre budżety gmin bez fotoradarów by się już dawno pozawalały z głuchym hukiem...
Bo bym zapomniał - jeszcze mandaty dla polskich tradycyjnie szarżujących kierowców. To też niemała sumka w skali roku, niektóre budżety gmin bez fotoradarów by się już dawno pozawalały z głuchym hukiem...
2015-08-07 14:24:50 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
@Goral
Ja bym do tego teorii zdrojowej nie mieszał. Ona jest związana tylko z jedną trasą w Polsce... Argumenty o konieczności przywrócenia wspólnego biletu na REGIO i TLK/IC (czy szerzej na wszystkie przewozy dotowane przez rząd i samorządy) są oczywiście słuszne. Liczę natomiast, że oferta na tej linii się poprawi. I to chyba prędzej ze strony PKP IC, niż pociągów marszałkowskich. Oby ci drudzy nie zaspali jak w przypadku trasy Częstochowa-Opole, gdzie po zmodernizowanej infrastrukturze nie ma żadnych bezpośrednich pociągów osobowych (a pół roku przed rozpoczęciem remontu jeszcze były).
Ja bym do tego teorii zdrojowej nie mieszał. Ona jest związana tylko z jedną trasą w Polsce... Argumenty o konieczności przywrócenia wspólnego biletu na REGIO i TLK/IC (czy szerzej na wszystkie przewozy dotowane przez rząd i samorządy) są oczywiście słuszne. Liczę natomiast, że oferta na tej linii się poprawi. I to chyba prędzej ze strony PKP IC, niż pociągów marszałkowskich. Oby ci drudzy nie zaspali jak w przypadku trasy Częstochowa-Opole, gdzie po zmodernizowanej infrastrukturze nie ma żadnych bezpośrednich pociągów osobowych (a pół roku przed rozpoczęciem remontu jeszcze były).
2015-08-07 16:33:13 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Malopolanin
Nazywanie 1 pary dziennych TLK, 1 pary nocnych TLK, 1 pary sezonowych nocnych TLK i 1 pary szczątkowych sezonowych IC "ofertą" jest gruuuuubym przegięciem... Do tego dodaj sobie info, że bilet na TLK/IC z Kluczborka do Kępna (nieszczęsne 41 km) kosztuje AŻ 19 zł, do Ostrzeszowa tyle samo (58 km), a do Ostrowa również nieprzystające do czegokolwiek AŻ 26 zł (86 km).
A zdajesz sobie sprawę z tego, ile kosztuje bilet na TLK/IC z Kluczborka do Poznania? To jest nieszczęsne 201 km, co skutkuje ceną - uwaga! - równych 50 zeta! Osobowy kosztuje 31,20 zł, a wystarczy wysiadać np. na Starołęce, czy nawet Dębinie, by cena spadła do 29,10 zł. A osobowy jedzie raptem pół godziny dłużej niż dzienna TeeLKa... ;PPP
Nazywanie 1 pary dziennych TLK, 1 pary nocnych TLK, 1 pary sezonowych nocnych TLK i 1 pary szczątkowych sezonowych IC "ofertą" jest gruuuuubym przegięciem... Do tego dodaj sobie info, że bilet na TLK/IC z Kluczborka do Kępna (nieszczęsne 41 km) kosztuje AŻ 19 zł, do Ostrzeszowa tyle samo (58 km), a do Ostrowa również nieprzystające do czegokolwiek AŻ 26 zł (86 km).
A zdajesz sobie sprawę z tego, ile kosztuje bilet na TLK/IC z Kluczborka do Poznania? To jest nieszczęsne 201 km, co skutkuje ceną - uwaga! - równych 50 zeta! Osobowy kosztuje 31,20 zł, a wystarczy wysiadać np. na Starołęce, czy nawet Dębinie, by cena spadła do 29,10 zł. A osobowy jedzie raptem pół godziny dłużej niż dzienna TeeLKa... ;PPP
2015-08-07 16:44:44 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Malopolanin
Tak, tak, wiem, porównywanie taryfy TLK/IC z taryfą regio PR jest "nieładne", bo przecież wg Waszej metropolitalnej teorii jeżdżą nimi zupełnie odmienne grupy klientów. Segmentem (pseudo)ekonomicznym PICU nieco zamożniejsi z szarej prowincjonalnej masy (albo posiadacze ulg ustawowych), a zwyczajnymi osobówkami tylko najgorsze pariasy i bidoki, dla których Harnaś za 2 zeta to już jest niemalże burżujstwo, prawda?
Tak, tak, wiem, porównywanie taryfy TLK/IC z taryfą regio PR jest "nieładne", bo przecież wg Waszej metropolitalnej teorii jeżdżą nimi zupełnie odmienne grupy klientów. Segmentem (pseudo)ekonomicznym PICU nieco zamożniejsi z szarej prowincjonalnej masy (albo posiadacze ulg ustawowych), a zwyczajnymi osobówkami tylko najgorsze pariasy i bidoki, dla których Harnaś za 2 zeta to już jest niemalże burżujstwo, prawda?
2015-08-08 11:14:11 Autor: losiu
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Linia Opole-Częstochowa to jest celowe działanie kacyka(ups marszałka) województwa śląskiego.Od 1998 roku Śląsk wysysa z Częstochowy wszystko co się da. Jak się proteza uchowała jest dla mnie niepojęte, chyba zaspali
2015-08-09 10:55:27 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Up
Proteza koniecpolska powstała, bo tej inwestycji chciał WROCŁAW ( i to nie wszyscy, bo część POlityków trzymała się majtek Cioci z Uci) ale trzeba było w końcu jakiś wariant wybrać.
Z tym wysysaniem przez Ślązaków Częstochowy to bez przesady. Co tam niby jest do wysysania??? Wystarczy zobaczyć stan obejścia wkoło domów przed Herbami, a ZA Herbami.
Proteza koniecpolska powstała, bo tej inwestycji chciał WROCŁAW ( i to nie wszyscy, bo część POlityków trzymała się majtek Cioci z Uci) ale trzeba było w końcu jakiś wariant wybrać.
Z tym wysysaniem przez Ślązaków Częstochowy to bez przesady. Co tam niby jest do wysysania??? Wystarczy zobaczyć stan obejścia wkoło domów przed Herbami, a ZA Herbami.
2015-08-09 22:32:07 Autor: losiu
---.dynamic.gprs.plus.pl
Skąd ty jesteś K65 że masz prawo to oceniać.Przez 17 lat trwania województwa śląskiego czewa doczekała się dosłownie kilku inwestycji w infrastrukturę,podczas rozdziału środków zawsze będąc na końcu.Dobrze pamiętam jak nowe karetki kupione jeszcze za czasów województwa częstochowskiego były zabieranie na Śląsk zaraz po powstaniu województwa śląskiego.Jeśli nie masz kontaktu na danym terenie to proszę się nie wypowiadać.
2015-08-10 06:58:56 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
To nie jest kwestia oceny tylko faktów. Poza tym skąd wiesz, że nie ma kontaktów z danym regionem??? Co obecności w województwie śląskim to sami jesteście sobie winni głosowaliście na AWS-UW, potem na PO-PIS (AWS BIS), Buzek uzyskał w Częstochowie najwyższy wynik itd.
A co do województwa- to jak wyście okupowali ziemie śląskie :
Lubliniec i Olesno to było dobrze???
Twórzcie sobie województwo częstochowskie z Radomskiem, Pajęcznem, Wieluniem, Myszkowem a może i z Zawierciem (choć tam może być problem), albo w ramach dużych województw idźcie sobie pod Kielce, a od Górnego Śląska i Ślązaków proszę się łaskawie „odstosunkować”. Żyjecie transportowo dzięki gierkówce oraz wiedence, czyli impulsom nadawanym przez Katowice oraz protezie koniecpolskiej, czyli impulsów nadawanych przez też śląski (a może nawet przede wszystkim śląski ) Wrocław. Także spuście z tonu.
A co do województwa- to jak wyście okupowali ziemie śląskie :
Lubliniec i Olesno to było dobrze???
Twórzcie sobie województwo częstochowskie z Radomskiem, Pajęcznem, Wieluniem, Myszkowem a może i z Zawierciem (choć tam może być problem), albo w ramach dużych województw idźcie sobie pod Kielce, a od Górnego Śląska i Ślązaków proszę się łaskawie „odstosunkować”. Żyjecie transportowo dzięki gierkówce oraz wiedence, czyli impulsom nadawanym przez Katowice oraz protezie koniecpolskiej, czyli impulsów nadawanych przez też śląski (a może nawet przede wszystkim śląski ) Wrocław. Także spuście z tonu.
2015-08-10 13:36:07 Autor: losiu
---.dynamic.gprs.plus.pl
Ja to wszystko rozumiem i w przeciwieństwie do niektórych forumowiczów nie żądam KDP do Częstochowy tylko cieszę się z faktu, że mogę fajnie dojechać do Warszawy dzięki protezie lub niedługo dzięki wiedence. Nie narzekam na fakt istnienia gierkówki i jestem zadowolony z każdej inwestycji na kolei, powtarzam każdej nie jęcząc, że coś mnie omija. Kilka ładnych lat dojeżdżałem do Zawiercia i nie wylewałem swojej frustracji na łamach Rynku Kolejowego.
Ale proszę oto fakty. Wiadukt DK1 - DK46 był chyba 4 razy blokowany przez wojewodę śląskiego. I nie mówimy tu o jakiejś podrzędnej drodze, ale o skrzyżowaniu, które w roku 2002 pod względem ruch samochodów ustępowało tylko skrzyżowaniu w Jankach na wjeździe do Warszawy.
Gdy było planowane województwo z Kielcami to właśnie Katowicom to nie było na rękę. Gdybyś teraz przeprowadził referendum o województwo to jest niemal pewne, że raczej niewiele osób głosowałoby za pozostaniem w Śląskim i równocześnie dobrze wiesz, że do takiego referendum nie dojdzie. Więc z łaski swojej nie życzę sobie chamstwa pod swoim adresem z tekstami całkowicie oderwanymi od rzeczywistości.
Co do Lublińca i Olesna pierwotna wersja reformy administracyjnej zakładała 25 województw z województwem częstochowskim i terenami, które wymieniłeś włączonymi do niego, oraz bez terenów które "okupowaliśmy". Uwierz mi dałbym wiele za likwidację powiatów i opcję 25-28 województw, ale te se ne vrati, a o pociągach relacji Częstochowa-Lubliniec możemy zapomnieć z powodów, które napisałem wyżej, że nikt nimi nie jeździ(co się zgadza, bo ich nie ma) i długiego czasu przejazdu(co w sumie też się zgadza, bo tak było przed remontem).
Ale proszę oto fakty. Wiadukt DK1 - DK46 był chyba 4 razy blokowany przez wojewodę śląskiego. I nie mówimy tu o jakiejś podrzędnej drodze, ale o skrzyżowaniu, które w roku 2002 pod względem ruch samochodów ustępowało tylko skrzyżowaniu w Jankach na wjeździe do Warszawy.
Gdy było planowane województwo z Kielcami to właśnie Katowicom to nie było na rękę. Gdybyś teraz przeprowadził referendum o województwo to jest niemal pewne, że raczej niewiele osób głosowałoby za pozostaniem w Śląskim i równocześnie dobrze wiesz, że do takiego referendum nie dojdzie. Więc z łaski swojej nie życzę sobie chamstwa pod swoim adresem z tekstami całkowicie oderwanymi od rzeczywistości.
Co do Lublińca i Olesna pierwotna wersja reformy administracyjnej zakładała 25 województw z województwem częstochowskim i terenami, które wymieniłeś włączonymi do niego, oraz bez terenów które "okupowaliśmy". Uwierz mi dałbym wiele za likwidację powiatów i opcję 25-28 województw, ale te se ne vrati, a o pociągach relacji Częstochowa-Lubliniec możemy zapomnieć z powodów, które napisałem wyżej, że nikt nimi nie jeździ(co się zgadza, bo ich nie ma) i długiego czasu przejazdu(co w sumie też się zgadza, bo tak było przed remontem).
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |