Partnerzy serwisu:

Koncepcja restrukturyzacji PR – wczesną jesienią?

Paweł Rydzyński 18.06.2014 133

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-06-18 08:47:35 Autor: kp
---.extreme-net.one.pl
czyli następni prezesi dyrektorzy itp /////
2014-06-18 09:04:36 Autor: dededde
---.dynamic.chello.pl
Bo powinny być 4 duże spółki regionalne jakby podzielić PL wzdłuż i w szerz jedną prostą linią.
2014-06-18 10:32:00 Autor: Kflik
---.245.68.119
spółek może być i 100 (tylko kto zapanuje nad takim bałaganem i utrzyma tyle kierownictwa?) ale z punktu widzenia pasażera wszystko co dotowane musi funkcjonować jako jedna całość (wliczając TLK!)

Podział PRów to zło nastawione jedynie na kolejne stanowiska dla kolesi lub kontynuacja celowego niszczenia.
Chyba, że będzie zrobione z głową i JEDNOCZEŚNIE powstaną zasady ścisłej współpracy między podmiotami co będzie zbliżone do wariantu silne oddziały w mniejszej ilości niż obecnie plus centrala zajmująca się nadzorowaniem całości i współpracy.

Jednocześnie trzymanie dotowanych TLK poza tym systemem będzie zawsze patologią uniemożliwiającą normalny rozwój kolei w tym kraju (wszędzie poza połączeniami aglomeracyjnymi).
2014-06-18 10:45:05 Autor: krzysztof rytel
---.adsl.inetia.pl

krzysztof rytel
"Koncepcja restrukturyzacji PR – wczesną jesienią? "

raczej w lutym
2014-06-18 10:49:10 Autor: Livio
---.olsztyn.mm.pl
Podział nie przyniesie NIC dobrego. Wydamy więcej na administrację. Jeśli PR ma realizować tylko połączenia regionalne, a międzywojewódzkich nie (tym się pewnie skończy podział z powodu trudności realizacji we współpracy z innymi spółkami), nie będzie się w stanie utrzymać, a co dopiero spłacić zadłużenia! Biedniejsze województwa "ściany wschodniej", o coraz słabszej infrastrukturze kolejowej lada moment zostaną w ogóle bez kolei, bo nie będzie pieniędzy na jej utrzymanie w budżecie samorządów. Połączenie z powrotem z PKP InterCity to jedyna sensowna droga, ale przecież nikt nie pozbawi prezesów pracy...
2014-06-18 11:05:12 Autor: aa
---.58.199.91
Połączenie z PKP Intercity zabiłoby teraz każdą firmę której zależy na rentowności. Jedynym wyjściem jest przekazanie częsci TLKek spowrotem do Przewozów Regionalnych gdzie mogłyby kursować jako InterRegio z cywilizowanymi (odremontowanymi?) wagonami
2014-06-18 11:25:27 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Koncepcja :-) Za późno. Szykujcie już tabor za zaległości finansowe a także nieruchomości.
2014-06-18 12:22:25 Autor: Kflik
---.245.68.119
@amigo.ze.szwecji

spoko, zmieni się rząd, ten zrobi ustawę przekazująca Pendolino i resztę taboru do Pendolino (przekazywanie w drugą stronę już robiono), PRy sprzedzadzą Pendolino komuś za granicę, kasę za dotację odda budżet państwa, nie takie przekręty już robiono ;)
2014-06-18 13:51:39 Autor: Artur
---.30.81.253.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Nie mozna zajmowac sie PRami osobno, trzeba zreformowac cala strukture kolei. Włączmy wszystkich przewoźników pasażerskich do centrali i robimy PKP Przewozy Pasażerskie. Póżniej dzielimy przewozy pasazerskie na 3 kategorie: dalekobieżne, miedzyregionalne, regionalne. Dalekobieżne = przez całą Polskę, międzyregionalne - przez 2 lub 3 województwa np. relacja Kraków-Katowice-Wrocław. Regionalne to aktualne osobowe i przyspieszone osobowe, które dowożą ludzi do pracy.
Zaś przewozy aglomeracyjne typu SKM/SKR/SKA pozostawiamy w gestii marszałków województw i samych miast, by mogły zintegrować komunikację miejską z koleją.

Przewozy pasażerskie dotujemy, tabor modernizujemy/kupujemy z kasy państwa. Wymuszamy wspólny bilet na PKP i aglomeracyjnych przewoźników.

Można też zrobić to samo co w Anglii, czyli zostawić linie kolejowe i energetykę/łączność w rękach PKP a przewoźników sprywatyzować i wymusić wspólny bilet.
2014-06-18 14:08:19 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
tylko nie PKP.
PKP jest już spalone i za bardzo powiązane politycznie.

Paradokaslnie, obecna forma Przewozów Regionalnych wcale nie jest bardzo zła.
Należenie do wielu samorządów daje im pewną niezależność polityczną(lepszą niż gdyby należeli tylko do jednego), co _jest_dobre.
Daje to także większą stabilność w okolicy wyborów itp.
2014-06-18 14:09:36 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
natomiast kategorie nie są potrzebne.
To znaczy można sobie jakoś tam nazywać, jedne mogą zatrzymywac się częściej inne mniej, ale taryfowo i rozkładowo to powinno być jedno i to samo.
Tylko pociągi uruchamiane komercyjnie (EIC, IR, TLK do Łodzi(?) ) mogą być traktowane oddzielnie.
2014-06-19 00:47:13 Autor: _szymiii
---.adsl.inetia.pl
@Kflik

Oczywiście, że kategorie pociągów to bujda.

Powiedzmy, że jadę z Ostrowa do Łodzi... powinienem wybrać osobowy, pospieszny czy może przyspieszony? Wszystkie w sumie czas przejazdu mają podobny tylko cena biletu inna.
2014-06-19 11:03:52 Autor: RRR
---.leon.com.pl
Tak, podzielcie te spółkę na jeszcze mniejsze podmioty bo przecież w Polsce spółek pasażerskich i różnych rodzajów taryf i biletów mamy za mało... Zamiast konsolidować przewozy pasażerskie to się je dzieli - a potem zdziwienie dlaczego w naszym kraju koleje przewożą tak mało pasażerów...
2014-06-19 20:46:03 Autor: Luke
---.pila.vectranet.pl
Regionalizacja w polskim wydaniu zabije połączenia międzywojewódzkie, trzeba będzie kupować bilety na osobne trasy, przesiadać się po kilka razy, bo spółki się nie dogadają. Zniknie elastyczność kolei regionalnej i argument cenowy !
Potrzeba silnej kolei regionalnej z częstymi kursami na małe odległości + porządne REGIO z porządnym taborem na trasach typu Bydgoszcz-Gdynia, Poznań-Kołobrzeg, Wrocław-Gliwice.

NIE TĘDY DROGA !

Oddajac PKP IC monopol na wszelkie przewozy ludzi powyżej 150km skazujemy się na całkowity regres kolei - brak konkurencji + ciągłe ograniczanie oferty przez PKP IC.
2014-06-19 22:57:44 Autor: dróżnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a najbardziej wkurzające jest to, że nikt z decydentów nawet się nie zająknie o zapytanie o zdanie PASAŻERÓW czyli tych najbardziej zainteresowanych.

A zwykły zdrowy rozsądek mówi że podział PR na spółki jest dla poasażerów niekorztsyny, bo już bez podziału doświadczenie pokazuje jakie sa problemy z przekraczaniem granic województw, z biletami, ze skomunikowaniami etc.
2014-06-19 23:14:06 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@_szymiii

No właśnie, oczywiste jest, że w takiej sytuacji powinieneś wybrać pociąg jadący o odpowiadającej Ci godzinie, jeśli jest ich kilka o podobnej porze bo jest tak dużo pociągów(co na większości linii w Polsce się nie zdarza) to najszybszy z najmniejszą ilością postoi (i to właśnie wtedy przewoźnik poniesie najniższe koszty by Cię przewieść, a nie wtedy gdy wybierzesz najwolniejszy pociąg - zakładam identyczną Vmax i tylko różnicę w siatce postoi - tak wygląda sytuacja na wielu liniach w Polsce).

Kategoria może sobie być - jedynie jako podpowiedź jakich postoi spodziewać się po danym pociągu.
2014-06-20 02:00:25 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@@Luke, dróżnik: Akurat z tymi problemami podział nie ma nic wspólnego. To problemy generowane przez samorządy, nie różnych przewoźników. Fakt, jeden przewoźnik obsługujący sąsiednie województwa ma łatwiej pokonać granice województw, ale to tylko z tego powodu, że może to zrobić półoficjalnie. IMHO organizacją i dotowaniem połączeń międzywojewódzkich i transgranicznych winien zająć się rząd :-)
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony