Partnerzy serwisu:

Komunikacja zastępcza za pociągi między Malborkiem a Kwidzynem raczej do końca roku

Michał Szymajda 28.07.2020 26

arrow
arrow
Komunikacja zastępcza za pociągi między Malborkiem a Kwidzynem raczej do końca roku
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Komunikacja zastępcza za pociągi między Malborkiem a Kwidzynem raczej do końca roku
Komunikacja zastępcza za pociągi między Malborkiem a Kwidzynem raczej do końca roku
Komunikacja zastępcza za pociągi między Malborkiem a Kwidzynem raczej do końca roku
Komunikacja zastępcza za pociągi między Malborkiem a Kwidzynem raczej do końca roku
Polregio ponownie szuka firmy przewozowej, która uruchomi autobusy komunikacji zastępczej między Malborkiem a Kwidzynem. Pociągi nie jeżdżą tu od marca 2018 roku.
Wiadomo już, że po wakacjach pociągi nie wrócą na linię kolejową 207 od Malborka do Grudziądza. Polregio poszukuje właśnie firmy transportowej, która autobusami będzie wozić pasażerów wzdłuż torów. Będzie to robić od 1 września do 7 listopada. Później zapewne także, ponieważ PKP PLK podaje, że zakończenie zasadniczych prac budowlanych oraz przywrócenie ruchu pociągów na odcinku Malbork – Kwidzyn, zgodnie z deklaracją wykonawcy, planowane jest do końca 2020 r. Nie oznacza to końca wszystkich robót. A to oznacza, że prace np. na przejazdach czy przy systemach sterowania ruchem kolejowym, będą kontynuowane po tym terminie, co może ograniczyć prędkość pociągów.

Umowę na przebudowę linii podpisano 12 czerwca 2017 roku. Prace rozpoczęły się na wiosnę 2018 roku, a pociągi nie kursują po niej od marca 2018. Podczas uroczystości podpisania umowy zapewniano, że koniec prac będzie miał miejsce jesienią 2019 roku, wkrótce nad linią zaczęły gromadzić się czarne chmury.

Tym razem PKP PLK ma dobre informacje. Na stacjach Kwidzyn i Ryjewo prace są bowiem zrealizowane w 90 procentach.

– Zamontowano nowe oświetlenie LED, są też wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Gotowa jest konstrukcja przejścia podziemnego w Kwidzynie wraz z wyjściami na perony oraz szybami wind, dzięki którym stacja stanie się dostępniejsza dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – napisał Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK.

Przebudowane perony mają wyremontowane zabytkowe wiaty oraz nową antypoślizgową nawierzchnię. Są też wyższe, co ułatwi podróżnym korzystanie z pociągów. Nowy układ torowy stacji tworzy prawie 8 km nowych torów oraz 29 rozjazdów. Kończą się prace w nowym budynku nastawni, gdzie montowane są urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Gotowe są konstrukcje przebudowanych peronów w Gościszewie, Sztumskiej Wsi i Brachlewie, na które prowadzą wygodne pochylnie. Na stacji Sztum wznowiono prace przy budowie nowego układu torowego. Po wykonaniu prac ziemnych i wzmocnieniu gruntu rozpocznie się układanie torów i rozjazdów. Remontowany jest budynek nastawni. Między Malborkiem a Kwidzynem wymieniono 32 km torów. Prowadzone są prace okołotorowe: umacnianie skarp i rowów, budowa odwodnienia.

– Z kolei na stacji Ryjewo, na peronie wyspowym są nowe wiaty, ławki, oznakowanie oraz energooszczędne oświetlenie. Trwa tu jeszcze przebudowa torów – dodaje rzecznik PLK.
Po zakończeniu przebudowy odcinka linii między Malborkiem a Gardeją (granica województwa pomorskiego) prędkość szlakowa zostanie zwiększona dla pociągów pasażerskich do 120 km/h (przed modernizacją 60-80 km/h), a towarowych, do 100 km/h. Czas przejazdu najszybszych pociągów między Malborkiem a Gardeją skróci się o 11 minut.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony