Partnerzy serwisu:

Komunikacja miejska w Berlinie – integracja i technologie informacyjne

Transport Publiczny 05.11.2013 87

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2013-11-05 12:50:44 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Z tego miasta tylko przykład brać
2013-11-05 16:09:57 Autor: nbsza
---.warszawa.mm.pl
Bez różnycxh wzór miejskich podróży
2013-11-05 16:10:16 Autor: ba
---.warszawa.mm.pl
Super
2013-11-05 16:52:13 Autor:
---.182.160.50.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@nbz, nie płacz, akurat w Warszawie nie jest tak źle. ZTM przeprowadził przynajmniej częściową integrację taryfową vide bilety miesięczne ZTM honorowane na terenie działania ZTM w pociągach KM.
2013-11-05 16:55:46 Autor: @nbz
---.182.160.50.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Zapraszam do KZK GOP to modelowy przykład dziadostwa w skali kraju.
2013-11-05 17:54:01 Autor: metropolitan.
---.dynamic.chello.pl
Pamiętam Berlin z lat 80 ub.wieku podzielony murem. Mimo to już wtedy wywierał duże wrażenie. Tam też miałem okazję przejechać się pierwszy raz metrem. Dzisiaj Berlin to prężna Europejska metropolia ,która osiągnęła ogromny postęp od czasów komuny.Także w dziedzinie transportu publicznego. Co nie było łatwe ,zwłaszcza integracja z Berlinem Zachodnim. Warto wspomnieć że na początku lat 90 ub. wieku chciano zlikwidować tam sieć tramwajową całkowicie. A dzisiaj proszę ... modelowy przykład dla innych metropolii w Europie i na Świecie jak powinien wyglądać zintegrowany system transportu publicznego (szybka kolej, metro, premetro -metro -tram ,tramwaj i uzupełnienie sieci szynowych -autobusy (także fajne piętrusy).
2013-11-05 17:56:56 Autor: HH
---.dip0.t-ipconnect.de
.. tu nie ma busiarzy....a tylko pociagi, s-bahn i autobusy podmiejskie.
W czasach NRD bylo widac busiarzy, potem przyszedl duzy brat (RFN) i jasno bylo powiedziane... komunikacja miejska /szynowa nr 1. jak w czesci zachodniej Niemiec, gdyz takie sa przepisy.
Busiarze musieli pozamykac swoje interesey.

Szkoda ze w PL jest taka wolno amerykanka...
2013-11-05 18:46:41 Autor: vlak
---.dynamic.chello.pl
Berlin jest wciąż imponujący, chociaż jest w nim... gorzej niż kilka lat temu. Z powodu przebudowy stacji Ostkreuz pociągów S-Bahn na ciągu wschód-zachód jest mniej niż 5 lat temu, a odstępy między kolejnymi sięgają aż... 5 minut (naprawdę w Berlinie ludzie marudzą, że to rzadko i tłok!).
Pamiętajcie, że w Berlinie jest prawie dwa razy mniej samochodów na 1000 mieszkańców niż w większości dużych polskich miast - w Warszawie ok. 600, w Berlinie ok. 350. Kraj bogatszy, a samochodów mniej. Tak działa dobra polityka transportowa, zamiast kultu samochodu.
2013-11-05 20:12:43 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A dlaczego jest mniej samochodów, bo starocią nie wjedziesz do Berlina -a poza tym odholowanie jest drogie .Ja zaplaciłem za postój na zakazie( zostawiłem rano auto a od 14do 17 obowiazywał zakaz ) 35 ojro mandatu i 160ojro za odholowanie w sumie 195 ojro
2013-11-05 21:16:43 Autor: K2
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Warto dodać, że tak rozbudowany system transportu publicznego w Berlinie i okolicach jest także wynikiem tego, że po zjednoczeniu Niemiec spodziewano się, że ludność Berlina wzrośnie szybko do poziomu przed II wojną światową czyli ok. 4.3 mln, a nawet 5 mln i więcej i na takie potrzeby przygotowano plan odbudowy i rozwoju systemu komunikacyjnego.
Tak się jednak nie stało m. in. dla tego, że pod względem zamożności Berlin jest wciąż ubogim krewnym takich miast jak Hamburg, Monachium czy Stuttgart i jeśli ktoś chce szybciej znaleźć pracę i mieć wyższe zarobki to raczej wybierze te wymienione wcześniej miasta, a nie Berlin.
No ale znakomita komunikacja już została, choć wpadki też się zdarzają tak jak to się np. dzieje w przypadku chronicznych problemów z awaryjnością pociągów S Bahn ostatniej generacji.
2013-11-12 06:39:18 Autor: gosc
---.205.57.153.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
No mieszkam akurat w Berlinie jednak do bezpiecznych one jednak nie należą jakis absurd
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony