Partnerzy serwisu:

Kompletna lista zmian w kursowaniu pociągów PKP Intercity od 1 września

PKP Intercity 27.08.2015 566

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-08-27 11:31:00 Autor: Janusz Karski
---.146.7.136.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Zamiast 3 pociągów IR Olsztyn-Poznan będzie 1 TLK. Dziekujemy
2015-08-27 11:37:05 Autor: Zenek
---.tktelekom.pl
super, że Premium zatrzyma się w Lublińcu. W sumie bardzo dużo pozytywnych zmian. No ale marudy zawsze się znajdą.
2015-08-27 11:42:37 Autor: Ur
---.mt.pl
Zamiast 5 par IR-Busów Rzeszów - Katowice nie będzie żadnego uruchamianego przez IC. Dziękujemy!
2015-08-27 11:44:04 Autor: haha
---.g-net.pl
Wrocław-Bielsko na TLK? Śmiech. To się nadaje na przyspieszony Regio. TLK to conajmniej do Poznania, lub dalej do Szczecina/Świnoujścia.
2015-08-27 12:00:21 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Janusz Karski

i pewnie wzrost dotacji do PKP IC i PR w 2016 roku (jesli nie szybciej)
2015-08-27 12:02:10 Autor: Johnny Wrocław
---.ssp.dialog.net.pl
Redaktorzyna sierota. :D

Cytat:
"Modernizacja linii 271. Odcinek Poznań – Wrocław
Pociągi kursujące drogą okrężną na odcinku Poznań Gł. – Wrocław Gł. przez Kościan, Leszno, Rawicz, Żmigród, Oborniki Śląskie z pominięciem postojów: Wrocław Nadodrze, Oleśnica Rataje, Ostrów Wielkopolski i Jarocin:"

Linia kolejowa 271 to linia Wrocław Główny - Poznań Główny przez Oborniki Śląskie, Żmigród, Rawicz, Leszno, Kościan. Aktualnie trwa jej modernizacja, stąd objazdy przez Wrocław Nadodrze, Oleśnicę Rataje, Krotoszyn, Ostrów Wlkp. i Jarocin. W związku z tym będą pominięte postoje w Obornikach Śląskich, Żmigrodzie, Rawiczu, Lesznie i Kościanie, a nie - jak sugeruje redaktorzyna sierota - na Nadodrzu, w Oleśnicy Ratajach, Krotoszynie, Ostrowie Wlkp. i Jarocinie.
2015-08-27 12:03:07 Autor: Kflik
---.60.129.178
@haha

Pewnie ale Polska taki kraj...

Bielsko - Wrocław to powinien być przyspieszony (do KK taryfa wspólna z KŚ, obsluga z KŚ)
podobnie z pociągami Katowice - Wrocław - też powinny być przyspieszone (a nawet niektóre mogą byc osobowe, zwłaszcza na niektórych odcinkach typu Gliwice - KK bo tu uruchamianie pociągów typu Gliwice - KK jest bez sensu - wszystkie powinny jechać gdzieś dalej).

Dajemy mnóstwo kasy na kolei ale jest tak głupio wydawana, że masakra.
Pokazują to chocby zasady ustalania stawek PLK (dwa razy więcej pociągów na EZT = płać dwa razy więcej PLK choć koszty PLK nie rosną dwukrotnie).
2015-08-27 12:06:56 Autor: Pn11
---.3s.pl
Do kiedy będą te objazdy przez Sochaczew? Modernizacja podobno już na finiszu...
2015-08-27 12:23:21 Autor: ja
---.dynamic-ra-1.vectranet.pl
Proszę, w tym koncercie życzeń mikolstwa i innych troli wagon Kielce - szczecin, najlepiej kuszeta, bo taniej. Mikole, odmulcie się, chociaż trochę. Kuzyn był na pomorzu. Widział PKM. Płacze, dlaczego nie w świętokrzyskim. Nie ma ludzi. Niestety. Nie ma .A wagon proszę
2015-08-27 12:34:44 Autor: mar37
---.google.com
Nie zachwala tak Pkm ki bo kto ją utrzyma? Kasa idzie na pkm kę skmke a w PR Gdynia dno.... Całe pomorze w fatalnym stanie.
2015-08-27 12:37:24 Autor: pasażer2
---.google.com
Czy zmiana kategorii TLK na IC wiąże się ze zmianą cen biletów ???
2015-08-27 12:44:50 Autor: Kalle Blomkvist
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post pasażer2:
"Czy zmiana kategorii TLK na IC wiąże się ze zmianą cen biletów ???"
Nie, ale mikolstwo z RK już węszy spisek i rychłą zmianę taryfy z D na E, popierając swoje teorie nie wiadomo czym.
2015-08-27 13:01:43 Autor: 33
---.146.7.239.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Na linii Łódź Widzew - Zgierz Kutno nie ma stacji Łódź Radogoszcz, jest stacja żydowski pomnik Litzmanstadt Radegast w miejscu byłej stacji Łódź Radogoszcz, obok starej stacji znajduje się przystanek ŁAK Łódź Marysin, dokąd to od kilku lat według władz PKP PLK jadą pociągi przez Radegast. (Na odcinku Widzew Zgierz nie ma obecnie żadnej stacji są tylko przystanki ŁKA Stoki, Marysin, Arturówek)
2015-08-27 13:05:23 Autor: D.
---.146.136.32.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Karkonosze ze Szklarskiej do Lublina z pominięciem Głównego? Coś nie bardzo chyba taki układ jet..
2015-08-27 13:10:48 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Kalle Blomkvist

Popierając doświadczeniem z przeszłości.

Już był np. Ex Barbakan Kraków - Wrocław - Poznań - Szczecin/Świnoujście.
(z resztą codziennie spóźniony).
Podobnie Ex Wielkopolanin Poznań - Kraków (czy jakoś tak).
2015-08-27 13:12:59 Autor: Kflik
---.60.129.178
tak więc można miec (oby nieuzasadnione ) obawy, że te IC mają taryfę TLK tylko dlatego, że istnieje Polskibus a PRy uruchamiały IR....
2015-08-27 15:57:20 Autor: njuk
---.play-internet.pl
No proszę, to już wiemy dlaczego uwalono pociągi IR, za które skutecznie wchodzą TLK. A przy okazji, czy co najmniej na 7 dni podróżni nie powinni znać nowego rozkładu jazdy? Kursu TLK SZYNDZIELNIA Bielsko-Biała - Wrocław trudno doszukać się gdziekolwiek w rozkładach, a do 1 września pozostało tylko 5 dni!
2015-08-27 16:24:04 Autor: Z Miszkolca
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Taaak.

PKP IC wymusiło na PR rezygnację z IR, żeby wejść brutalnie na rynek ze swoim TLK. Misiu, ty tak bez niczego możesz fantazjować?

Według ciebie powinno się surowo ukarać Intercity, że wejdzie na miejsce pociągu innego przewoźnika? I myślisz, że przepis ten ma zastosowanie w przypadku wprowadzenia nowe pociągu czy też odnosi się on do LIKWIDACJI istniejącego pociągu?
2015-08-27 16:59:40 Autor: new1987
---.sta.tvknaszapraca.pl
W końcu powrót pociągu Wrocław - Lublin przez Częstochowe i Koniecpol
2015-08-27 17:34:52 Autor: bielszczanin
---.play-internet.pl
TLK SZYNDZIELNIA z Bielska do Wrocławia pojedzie od piątku 4 września.
Wyjazd z Bielska o godz. 6.34 (poniedziałek-sobota), a potem m.in. w Czechowicach 14 minut postoju (ciekawe dlaczego?!), w Rybniku 8.05/8.05,
w Opolu 9.43/9.51. Przyjazd do Wrocławia o 10.46, a zatem czas jazdy z Bielska 4h12. No i cena biletu normalnego to 41,60 kl. 2 (!!!).
2015-08-27 18:49:05 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Z Miszkolca

a czemu nie?
To się nazywa monopolizacja rynku na którym można dostać dotację.
Motyw mają.
PRom dotacji (choćby w formie zwrotu stawek PLK) dać nie chcieli ale jak wiadomo ministerstwo jest znacznie bardziej hojne dla PKP IC.

@bielszczanin
dla porównania dane iR:
iR jedzie 4h04min
Bilet kosztuje 46,90zł, ale:
- dziś na sobotę można kupić za 29zł
- przy dwóch osobach wychodzi już tylko 39,86zł za osobę
kluczowe są też ceny w innych relacjach niż Bielsko - Wrocław oraz możliwość łączenia biletów przy przesiadce z Regio/KŚ.

Czy ten TLK będzie jeździć w niedzielę po południu z Bielska do Wrocławia tak jak jeździł iR?


Podsumowując: lepsze niż nic, ale to powinien być po prostu przyspieszony (na części trasy może być nawet osobowy),
uruchamiany wspólnie przez KŚ i PR (albo nawet KŚ+KD lub KŚ+PR+KD;) z honorowaniem ofert biletowych wszystkich tych przewoźników.
Docelowo powinno być kilka par dziennie i mogą jechać nie tylko z Bielska albo też z innych dalszych miejscowości.
2015-08-27 19:29:00 Autor: G-o-r-a-l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik

Oczywiście, że będzie niedzielna wersja. Przecież zapier... PRom całość koncepcji, łącznie z ideą niedzielnej wieczornej wersji "studenckiej", która - gdy dawną "Szyndzielnię" odpalał jeszcze PIC - przekraczała możliwości intelektualne włodarzy z Żelaznej.
2015-08-27 19:34:12 Autor: bielszczanin
---.play-internet.pl
@ Kflik

Tak jak wspomniano wyżej w niedziele TLK Szyndzielnia pojedzie pod wieczór do Wrocławia, natomiast z Wrocławia do Bielska kurs codzienny o godz. 17.00
Jeździłem IR Szyndzielnia co najmniej dwa razy w miesiącu i w ostatnim roku nigdy nie zapłaciłem więcej za bilet niż 19 zł, a często planując podróż z wyprzedzeniem płaciłem za bilet kupiony w necie 9 zł.
2015-08-27 19:39:58 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@G-o-r-a-l

Największa zasługa iR w Polsce: to właśnie rozpoczęcie myślenia i działań skierowanych na przyciąganie pasażera, obudzenie nadziei w kolejarzach, że kolej może się opłacać i ma sens.

To może dzięki nim, nie mamy teraz taryfy E we wszystkich TLK zamienionych na IC.
2015-08-27 19:40:04 Autor: G-o-r-a-l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ bielszczanin

Skąd cena 41,60 zł? Wg oficjalnego cennika PKP IC bilet normalny w kategorii TLK na relację o długości 224 km to 52 zł. A w 1 klasie kosmiczne 78 zł.
2015-08-27 19:41:41 Autor: G-o-r-a-l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik

Może Wy nie macie, bo jak dla mnie to może być i nawet taryfa Super-E z najtańszym biletem na odległość do 40 km za 99 zł ;P
2015-08-27 20:31:48 Autor: bielszczanin
---.play-internet.pl
@ G-o-r-a-l

Sprawdzałem cenę połączenia na 3 września i gdybym bilet kupił dziś to jest oferta wcześniej za 41,60. Ale faktycznie - masz rację - bilet bez promocji to wydatek aż 52 zł!
Ja w tygodniu jeżdżę KŚ do Katowic i dalej PB do Wrocławia. Czas przejazdu porównywalny, a łączny koszt nie przekracza 35 zł.
Przy dwóch wyjazdach do Wrocka w miesiącu (tam/powrót) oszczędności łatwo da się wyliczyć, więc ten TLK raczej nie dla mnie!
2015-08-27 20:35:52 Autor: G-o-r-a-l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ bielszczanin

Jak dobrze trafisz, to pojedziesz P15 z Katowic do Wrocławia i za 11 zł :)
2015-08-27 20:42:54 Autor: G-o-r-a-l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ bielszczanin

Choć moim swoistym "rekordem" było dorwanie nie tak dawno dla mamy biletu na P12 z Katowic do Gdańska za 21 zł (ok. 550 km), a kiedyś - ale to jeszcze chyba w 2012 r. - jechałem z Warszawy do Gdańska P1 za 8 zł.
2015-08-27 22:04:46 Autor: Patryk1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do mar 37
Piszesz same głupoty. Skoro w pomorskim jest takie dno to pokaz drugie takie wojewodztwo, ktore zwiększy liczbę wykonywanych pockm Z ok. 8,7 do 10,5 mln pockm w roku. Zaraz napiszecie ze brak jest inwestycji w nowy tabor elektryczny. I tu sie zgadzam. W tym zakresie inwestycje rozpoczną sie w roku 2016. Zgodnie z planami nastąpi zakup ok 30 pojazdow elektrycznych. A z uzyskanych informacji od pracownikow PESY wynika, iz Pan Marszałek zamierza dokonać zakupu co najmniej dwóch składów push-pull zestawionych z 1-go wagonu sterowniczego i trzech wagonów środkowych oraz trzech lokomotyw spalinowych z V=160km/h do obsługi w sezonie letnim pociągów na półwyspie helskim w relacji Gdansk Główny - Hel - Gdańsk Główny. Trzecia lokomotywa spalinowa mogłaby w sezonie letnim byc wykorzystywana do prowadzenia pociągu Słoneczny KM na odcinku Gdynia Hel. Po sezonie pociagi te moim zdaniem winny kursować w relacji Gdynia - Gdansk Lotnisko - Gdańsk Główny - Bydgoszcz oraz Słupsk - Gdynia - Gdansk Lotnisko im Lecha Wałęsy - Gdansk Główny - Elbląg. Pozwoliłoby to na zwiększenie zainteresowania Portem Lotniczym w Gdansku. Z kończącego sie sezonu turystycznego wyciągnięto wnioski z których wynika, iz trzeba dać alternatywę dla zapchanej drogi na półwysep helski. Sezon letni 2014/2015 zweryfikował wcześniejsze plany, iz autobusy szynowe sa w stanie obsłużyć poc. Na półwyspie. Trzeba szybko dokonać ww zakupów gdyż w przyszłym sezonie nie bedzie mozna wykorzystać do obsługi autobusów z tzw. PKM. Moim zdaniem tzw. Pietrusy bedą musiały miec inna konfiguracje wnętrza. Tzn. Dedykowana cześć dla rowerzystów oraz dla matek z wózkami. W standardzie obsługa osob niepełnosprawnych. Pomorskie nie ma budżetu wojewodztwa mazowieckiego i nie ma Pani Prezydent Warszawy która finansuje bilet metropolitalny ale ma Pana Marszałka M.Struka i radnych wspierających jego wizje.
2015-08-28 03:39:36 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post new1987:
"W końcu powrót pociągu Wrocław - Lublin przez Częstochowe i Koniecpol"
Z zawijasem przez Warszawę, ale to taki szczególiki...
2015-08-28 21:13:03 Autor: ep40
---.rzeszow.mm.pl
W odpowiedzi na post Patryk1:
"Do mar 37
Piszesz same głupoty. Skoro w pomorskim jest takie dno to pokaz drugie takie wojewodztwo, ktore zwiększy liczbę wykonywanych pockm Z ok. 8,7 do 10,5 mln pockm w roku. Zaraz napiszecie ze brak jest inwestycji w nowy tabor elektryczny. I tu sie zgadzam. W tym zakresie inwestycje rozpoczną sie w roku 2016. Zgodnie z planami nastąpi zakup ok 30 pojazdow elektrycznych. A z uzyskanych informacji od pracownikow PESY wynika, iz Pan Marszałek zamierza dokonać zakupu co najmniej dwóch składów push-pull zestawionych z 1-go wagonu sterowniczego i trzech wagonów środkowych oraz trzech lokomotyw spalinowych z V=160km/h do obsługi w sezonie letnim pociągów na półwyspie helskim w relacji Gdansk Główny - Hel - Gdańsk Główny. Trzecia lokomotywa spalinowa mogłaby w sezonie letnim byc wykorzystywana do prowadzenia pociągu Słoneczny KM na odcinku Gdynia Hel. Po sezonie pociagi te moim zdaniem winny kursować w relacji Gdynia - Gdansk Lotnisko - Gdańsk Główny - Bydgoszcz oraz Słupsk - Gdynia - Gdansk Lotnisko im Lecha Wałęsy - Gdansk Główny - Elbląg. Pozwoliłoby to na zwiększenie zainteresowania Portem Lotniczym w Gdansku. Z kończącego sie sezonu turystycznego wyciągnięto wnioski z których wynika, iz trzeba dać alternatywę dla zapchanej drogi na półwysep helski. Sezon letni 2014/2015 zweryfikował wcześniejsze plany, iz autobusy szynowe sa w stanie obsłużyć poc. Na półwyspie. Trzeba szybko dokonać ww zakupów gdyż w przyszłym sezonie nie bedzie mozna wykorzystać do obsługi autobusów z tzw. PKM. Moim zdaniem tzw. Pietrusy bedą musiały miec inna konfiguracje wnętrza. Tzn. Dedykowana cześć dla rowerzystów oraz dla matek z wózkami. W standardzie obsługa osob niepełnosprawnych. Pomorskie nie ma budżetu wojewodztwa mazowieckiego i nie ma Pani Prezydent Warszawy która finansuje bilet metropolitalny ale ma Pana Marszałka M.Struka i radnych wspierających jego wizje.
"
Pomorskie może jest finansowo mocno do tyłu względem Warszawy, ale to i tak względnie bogate województwo, jest znacznie do przodu względem wielu innych województw.
Co do planów z P&P, Pomorskie bardzo dobrze honoruje tradycję Bip i innych składów wagonowych, lecz oczywistością jest to, że Bipy mają przegnite szkielety i by dalej honorować tradycję to zamiast męczyć na siłę Bipy logicznym krokiem jest zakup fabrycznie nowych ich godnych następców.
2015-08-28 21:51:36 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Bozia:
"Z zawijasem przez Warszawę, ale to taki szczególiki..."
I z ponad godzinnym postojem tamże. Dodaj do tego wydłużone postoje po drodze i okazuje się o ile byłyby szybsze pociągi Wrocław-Lublin, gdyby jechały prosto (Lubliniec, Stradom, Kielce), a nie przez GOP.
2015-08-29 08:54:54 Autor: gremlin
---.opera-mini.net
janusz karski o co ci chodzi ? będą 3 tlk poznań-olsztyn to wystarczy
2015-08-30 10:36:42 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"I z ponad godzinnym postojem tamże. Dodaj do tego wydłużone postoje po drodze i okazuje się o ile byłyby szybsze pociągi Wrocław-Lublin, gdyby jechały prosto (Lubliniec, Stradom, Kielce), a nie przez GOP."
GOP nie wypuści połączeń Wrocław - Lublin, do czasu kiedy na GOP wrócą połączenia Kraków - Wrocław i dalej.
2015-08-30 14:50:24 Autor: xenomorf
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post Zenek:
"super, że Premium zatrzyma się w Lublińcu. W sumie bardzo dużo pozytywnych zmian. No ale marudy zawsze się znajdą."
Zatrzyma się , bo UE tego wymaga. Jak myślisz ile osób tam wsiądzie / wysiądzie?
Straty czasowe znikome, bo i tak pociąg zmienia tam linię. Ale jakby zatrzymywał się na innych, to czas przejazdu WG - WC wydłużyłby się o ok. 15 min. Zatrzymanie w Lublińcu to tylko wymóg UE oraz samozachwycenie burmistrza ww miasta.
2015-08-31 10:08:28 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"I z ponad godzinnym postojem tamże. Dodaj do tego wydłużone postoje po drodze i okazuje się o ile byłyby szybsze pociągi Wrocław-Lublin, gdyby jechały prosto (Lubliniec, Stradom, Kielce), a nie przez GOP."
Mało, że nie będzie Wrocław - Lublin przez proteze, to jeszcze pojawi się IC Wrocław - Ostrów Wlkp - Łódź - Warszawa - Lublin, docelowo na ED161. (w marcu go nie było)
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony