Komplet nowych Impulsów 2 przekazany Małopolsce [zdjęcia]
Michał Szymajda ⚫ 10.12.2021 ⚫
3,4k


![Komplet nowych Impulsów 2 przekazany Małopolsce [zdjęcia] Komplet nowych Impulsów 2 przekazany Małopolsce [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/100148899938151.jpg_60-60.jpg)
![Komplet nowych Impulsów 2 przekazany Małopolsce [zdjęcia] Komplet nowych Impulsów 2 przekazany Małopolsce [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20211210080828n2.jpg_60-60.jpg)
![Komplet nowych Impulsów 2 przekazany Małopolsce [zdjęcia] Komplet nowych Impulsów 2 przekazany Małopolsce [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20211210080829n3.jpg_60-60.jpg)
![Komplet nowych Impulsów 2 przekazany Małopolsce [zdjęcia] Komplet nowych Impulsów 2 przekazany Małopolsce [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20211210080829n4.jpg_60-60.jpg)
W czwartek Newag przekazał uroczyście ostatnie gotowe Impulsy 2 w ręce marszałka małopolskiego Witolda Kozłowskiego. Wszystkie pojazdy lada chwila zaczną obsługiwać małopolskie linie.
Dziękujemy za produkt, który nie tylko w naszej ocenie, ale również pasażerów jest produktem najwyższej klasy. To nowoczesne, piękne i wygodne pociągi, które pozwalają na komfortowe podróżowanie – powiedział marszałek.
Umowę na dostawę siedmiu nowych czteroczłonowych ezt z Newagiem podpisano w połowie 2020 roku. Z dostawą nowosądecki producent uporał się więc bardzo szybko. Newag sprzedał Impulsy wraz ze świadczeniem kompleksowej usługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej przez pięć lat.
Wkrótce po podpisaniu kontraktu na siedem pojazdów Małopolska skorzystała z prawa opcji na produkcję jeszcze dwóch pociągów. Łączna wartości kontraktu to ponad 245 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
Cechą charakterystyczną wszystkich nowych pojazdów dla Małopolski jest układ przestrzeni pasażerskiej typu metro w środkowych członach, które są lepiej przystosowane do szybszej wymiany podróżnych w przewozach aglomeracyjnych oraz ułatwią m.in. przewóz rowerów, osób z niepełnosprawnościami czy większego bagażu.
Czteroczłonowe Impulsy 2 pomieszczą 473 osoby na miejscach siedzących i stojących, mogą rozpędzić się do 160 km/h, posiadają pokładowy ETCS. Łącznie w Małopolsce jest obecnie 28 Impulsów, wliczając w to również te poprzedniej generacji.
Warto przypomnieć, że w listopadzie 2021 Małopolska odebrała też z Pesy cztery czteroczłonowe Elfy 2, które również wożą już mieszkańców województwa.
Umowę na dostawę siedmiu nowych czteroczłonowych ezt z Newagiem podpisano w połowie 2020 roku. Z dostawą nowosądecki producent uporał się więc bardzo szybko. Newag sprzedał Impulsy wraz ze świadczeniem kompleksowej usługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej przez pięć lat.
Wkrótce po podpisaniu kontraktu na siedem pojazdów Małopolska skorzystała z prawa opcji na produkcję jeszcze dwóch pociągów. Łączna wartości kontraktu to ponad 245 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
Cechą charakterystyczną wszystkich nowych pojazdów dla Małopolski jest układ przestrzeni pasażerskiej typu metro w środkowych członach, które są lepiej przystosowane do szybszej wymiany podróżnych w przewozach aglomeracyjnych oraz ułatwią m.in. przewóz rowerów, osób z niepełnosprawnościami czy większego bagażu.
Czteroczłonowe Impulsy 2 pomieszczą 473 osoby na miejscach siedzących i stojących, mogą rozpędzić się do 160 km/h, posiadają pokładowy ETCS. Łącznie w Małopolsce jest obecnie 28 Impulsów, wliczając w to również te poprzedniej generacji.
Warto przypomnieć, że w listopadzie 2021 Małopolska odebrała też z Pesy cztery czteroczłonowe Elfy 2, które również wożą już mieszkańców województwa.
Komentarze:
Newag

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |