Partnerzy serwisu:

Kolejowy bajpas na linii Poznań – Szczecin już działa

inf. pras 13.03.2021 6,6k

arrow
arrow
Kolejowy bajpas na linii Poznań – Szczecin już działa
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Kolejowy bajpas na linii Poznań – Szczecin już działa
Kolejowy bajpas na linii Poznań – Szczecin już działa
Kolejowy bajpas na linii Poznań – Szczecin już działa
Pociągi na trasie Poznań – Szczecin jeżdżą już czterystumetrowym bajpasem – tymczasowym torem i wiaduktem niedaleko Krzyża Wielkopolskiego. Specjalne rozwiązanie umożliwia m. in. podróże bez przesiadek. Wykonawca będzie realizował kolejny etap prac.
Jak informuje PKP PLK, w okolicy Krzyża Wielkopolskiego pociągi jeżdżą ponad 400 m, tymczasowym objazdem na nasypie ziemnym wzdłuż modernizowanej linii kolejowej Poznań – Szczecin. Wykorzystana jest konstrukcja stalowa nad torami między Tczewem a Kostrzynem. Takie rozwiązanie umożliwi sprawną przebudowę wiaduktu kolejowego na trasie Poznań Główny – Szczecin Główny. Nowa, mocniejsza przeprawa z oddzielnymi konstrukcjami dla każdego toru, na lata zapewni bezpieczne przejazdy pociągów.

– Przy modernizacji linii kolejowych szukamy najlepszych sposobów, by podróżnym zapewnić wygodny przejazd, a wykonawca mógł realizować inwestycje. Czterystumetrowy kolejowy bajpas koło Krzyża Wielkopolskiego to nietypowe rozwiązanie, które umożliwi realizację projektu na linii Poznań – Szczecin, ważnej krajowej i międzynarodowej trasie – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu ds. realizacji inwestycji cytowany w komunikacie.

Dzięki kolejowemu bajpasowi zapewnione są podróże między Wielkopolską a Pomorzem Zachodnim bez konieczności przesiadek do zastępczej komunikacji autobusowej. Wykonawca będzie kontynuował prace. Do wykonania wysokich na ok. 8,5 m budowli ziemnych zużyto ponad 18 tys. ton ziemi oraz stalowej konstrukcji o wadze 117 ton i rozpiętości ok. 30 metrów. Objazd będzie wykorzystywany przez rok. Po zakończeniu przebudowy obecnego obiektu na linii Poznań – Szczecin bajpas zostanie rozebrany, a pociągi pojadą po zmodernizowanym wiadukcie kolejowym - podaje inwestor.

PLK informuje, że na modernizowanej linii Poznań – Szczecin otwarto nowe perony na 14 stacjach i przystankach, m.in. w Poznaniu (Woli), Szamotułach, Choszcznie, Reptowie i Szczecinie (Zdunowie). Etapowo wymieniana jest infrastruktura liniowa. Nowy tor z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania jest już m.in. między Poznaniem a Kiekrzem, Pęckowem a Wronkami, oraz Słonicami a Choszcznem - podają PKP Polskie Linie Kolejowe.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony