Partnerzy serwisu:

Są oferty w przetargu na naprawę wagonów serii Z dla PKP Intercity

Michał Szymajda 09.09.2020 219

Są oferty w przetargu na naprawę wagonów serii Z dla PKP Intercity
zdjęcie ilustracyjnefot. MS, Rynek Kolejowy
Po tym, jak w styczniu 2020 nikt nie zgłosił się do wykonania napraw i przeglądów 40 sztuk wagonów serii Z, PKP Intercity ponownie ogłosiło przetarg na naprawy poziomu P5. Tym razem w ograniczonym zakresie.
[aktualizacja]

PKP Intercity otrzymało oferty od potencjalnych wykonawców dla trzech różnych zadań opisanych poniżej. Do zadania pierwszego zgłosiły się dwa podmioty: nieznany nam dotąd Modern Train z ceną 43,96 mln zł brutto, 60-dniowym terminem wykonania naprawy i 40 miesiącami gwarancji oraz Pesa z ZNTK Mińsk Mazowiecki, którzy razem chcą wykonać naprawę za 51,7 mln zł brutto oferują 60-dniowy termin naprawy i 36 miesięcy gwarancji. PKP Intercity poinformowało, że na zadanie może przeznaczyć 34 587 600 zł brutto.

W drugim zadaniu ofertę złożył Newag z ceną 166,2 mln zł brutto, 70-dniowym terminem wykonania naprawy i 36 miesiącami gwarancji. Ofertę przedstawili również Pesa i ZNTK Mińsk Mazowiecki z ceną 158,6 mln zł brutto, 60-dniowym terminem wykonania naprawy i 36 miesiącami gwarancji. W tym wypadku PKP Intercity chciało przeznaczyć na przeglądy i naprawy 115,6 mln zł brutto.

Do zadania trzeciego zgłosiła się tylko Pesa w konsorcjum z ZNTK, chcąc otrzymać za prace przy wagonach 40,5 mln zł brutto, oferując naprawę w 60-dniowym i 36 miesięcy gwarancji. W tym wypadku PKP IC określiło swój budżet na 26,6 mln zł brutto.

Wszystkie oferty znacząco przekraczają więc budżet.

Co jest przedmiotem powtórzonego przetargu?

Podobnie jak wcześniej, PKP Intercity chce przywrócić do ruchu stosunkowo nowoczesne, choć już 20-letnie, wagony typu Z1A, Z1B oraz Z1B z możliwością przewozu osób niepełnosprawnych. W końcu ubiegłego roku do przetargu na P5 (naprawa główna) wpisano także modernizację wagonów, która polegać miała na ich unowocześnieniu i zabudowaniu systemów informacji pasażerskiej. Obecnie chodzi już tylko o naprawę pojazdów „z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych” wraz z przeglądem na trzecim poziomie utrzymania.

Przetarg podzielono na trzy części. W pierwszej znajduje się osiem wagonów Z1A, na których naprawę będzie łącznie 24 miesiące od dnia, w którym podpisana będzie umowa, przy czym pojedynczy wagon ma przechodzić prace w 70 dni kalendarzowych. W części drugiej chodzi o naprawę 26 wagonów Z1B, a w części trzeciej o 6 wagonów Z1B z przedziałami dla niepełnosprawnych i udogodnieniami dla nich (wymagania terminowe są podobne jak w przypadku Z1A). Kryterium oceny ofert dla wszystkich zadań są: cena (80%), gwarancja i rękojmia za wykonaną usługę (10%) i termin wykonania naprawy (10%).

PKP Intercity miało otworzyć koperty z ofertami na naprawę pojazdów 3 lipca. Ostatecznie stało się to na początku września 2020.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony