Kolejny odcinek "węglówki" będzie rewitalizowany
Łukasz Kuś ⚫ 16.09.2016 ⚫
245

fot. Frees CC BY-SA 3.0
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg w formule „zaprojektuj i buduj” na wykonanie rewitalizacji toru nr 2 linii kolejowej nr 131 na szlaku Kłobuck – Miedźno.
Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 131 na odcinku Bytom – Zduńska Wola Karsznice”.
Linia nr 131 czyli tzw. Magistrala Węglowa jest kluczową linią dla transportu węgla z Górnego Śląska do portu Gdynia i północnej Polski. Ruch pasażerski na tej linii zawieszono w 2009 r. i województwo śląskie obecnie nie ma planu przywrócenia pociągów pasażerskich na tym odcinku.
Ogłoszony przetarg obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, uzyskanie niezbędnych pozwoleń oraz prace budowlane. Zakres inwestycji obejmuje wymianę nawierzchni kolejowej, renowację podtorza, wykonanie prawidłowego systemu odwodnienia, wycinki drzew i krzewów, montaż urządzeń SRK, budowę nowych skrzyżowań na poziomie szyn, modernizację sieci trakcyjnej, a także prace na moście, wiadukcie i 5 przepustach, a także modernizację urządzeń SRK na stacjach Kłobuck i Miedźno. Po rewitalizacji linii maksymalna prędkość na wyremontowanym torze wynieść ma 120 km/h .
O wyborze wykonawcy zadecydują kryteria ceny (90% wago oceny) oraz okres gwarancji (10% wagi).
Linia nr 131 czyli tzw. Magistrala Węglowa jest kluczową linią dla transportu węgla z Górnego Śląska do portu Gdynia i północnej Polski. Ruch pasażerski na tej linii zawieszono w 2009 r. i województwo śląskie obecnie nie ma planu przywrócenia pociągów pasażerskich na tym odcinku.
Ogłoszony przetarg obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, uzyskanie niezbędnych pozwoleń oraz prace budowlane. Zakres inwestycji obejmuje wymianę nawierzchni kolejowej, renowację podtorza, wykonanie prawidłowego systemu odwodnienia, wycinki drzew i krzewów, montaż urządzeń SRK, budowę nowych skrzyżowań na poziomie szyn, modernizację sieci trakcyjnej, a także prace na moście, wiadukcie i 5 przepustach, a także modernizację urządzeń SRK na stacjach Kłobuck i Miedźno. Po rewitalizacji linii maksymalna prędkość na wyremontowanym torze wynieść ma 120 km/h .
O wyborze wykonawcy zadecydują kryteria ceny (90% wago oceny) oraz okres gwarancji (10% wagi).
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |